Jazzman Jef Neve: officieel homo, maar vrouw maakt hem supergeil

Zondag treedt de Belgische pianist Jef Neve (30) op tijdens Jazz Middelheim, in Wilrijk (Antwerpen). Bart Steenhaut van De Morgen praatte met de voormalige begeleider van Get Ready!. “Ik ben officieel wel homo, maar in Spanje ben ik vorige week een vrouw tegengekomen en ik heb nog nooit zo geil gestaan als toen. Daar ben ik dan dertig voor moeten worden.”

“Ik weet écht niet waar dat plots vandaan kwam. Maar over het algemeen ben ik wel zen met mezelf, ja. En uiteindelijk is dat het belangrijkste. Dat ik gelukkig kan zijn.”

Verder spreekt Jef over zijn passie voor piano, zijn Kempische nuchterheid en zijn aanklacht tegen het Belgisch asielbeleid. Vandaar dat zijn nieuwste album Nobody Is Illegal heet.

Interview met De Standaard.

3 Reacties

  1. Beste Jef,

    Blijf maar homo en vooral jezelf.

  2. […] eigen jazzprogramma op Klara Geplaatst op december 11, 2007 door Benjamin Jazzpianist Jef Neve (30) krijgt een eigen programma op Klara, met als naam ‘Neve’. Dat meldt Peter De Lobel […]

  3. […] Geplaatst op januari 4, 2008 door Benjamin Homo’s zijn niet per se creatiever, stelt Jef Neve (30) in een interview met Cultuurweb. Hij is gekend als begeleider van Get Ready! en is de […]

Plaats een reactie