Tv-tip: De Jeugd van Tegenwoordig: de boerenstiel

Vanaf donderdag 11 oktober brengt VT4 het tweede seizoen van De Jeugd van Tegenwoordig. Verleden was het lachen hoe de pubertjes het zonder Pasoa, gsm en gel moesten doen. Dit jaar zullen ze hard werken op de boerderij.

VT4 start tweede seizoen ‘De Jeugd van Tegenwoordig’
26 september 2007

‘De Jeugd van Tegenwoordig, de boerenstiel’ klasfoto (foto: VT4)Vanaf 11 oktober versterkt VT4 zijn donderdagavond met het tweede seizoen van de realityreeks ‘De Jeugd van Tegenwoordig’. Het concept blijft grotendeels ongewijzigd, alleen moeten de jongens en de meisjes de handen uit de mouwen steken en helpen op de boerderij…

Je bent 16 jaar en plots word je gedurende drie weken teruggeflitst naar een streng internaat uit de jaren ‘50: geen TV, vergeet internet, GSM bestond nog niet, geen MP3 of I-Pod… Om 21u ’s avonds onder de wol, en met het krieken van de dag uit de veren. Een ijskoud kattenwasje uit de lampetkan, je bed zelf opmaken, je “ouderwets” schooluniform aan, naar de vroegmis voor een portie bezinning met enkel een sober ontbijt van havermout en levertraan om de schooldag mee te beginnen….

Althans zo was het vorig jaar…maar het lerarenkorps van het strenge Sint-Jozefinstituut heeft dit schooljaar wel een zeer biezonder lesrooster opgesteld. De 24 leerlingen hebben geen flauw benul van wat hen te wachten staat, want naast de algemene schoolvakken zullen ze nu ook de handen uit de mouwen moeten steken op de boerderij. De jongens en meisjes worden opgeleid tot hardwerkende boerenzonen en gedienstige huisvrouwen, de boerenstiel waardig!

Weet de jeugd van tegenwoordig nog waar ons voedsel vandaan komt? Hebben zij al eens een koe van dichtbij gezien? Kunnen ze melken, varkensstaarten en nagels knippen? Kunnen ze ook darmen kuisen en pensen draaien? Of een kip slachten en pluimen? Wat te doen bij de geboorte van een biggetje? En ook op het veld schiet de jeugd in actie: graan dorsen en oogsten, mesten, onkruid wieden…uiteraard met de nodige portie tranen en humor!

Aflevering 1: Verscholen in de Ardense bossen ligt het Sint-Jozefinstituut: een landbouwschool uit de jaren vijftig met een volledig uitgeruste boerderij. Maar de dieren op het erf zijn onrustig, zij voelen naderend onheil. Vierentwintig jongeren zullen hier 3 weken lang komen proeven van het strenge onderwijssysteem en internaatsleven van toen.

Tijdens de verwelkoming van de directeur hebben de meeste jongeren nog niet door waar ze aan begonnen zijn. Pas wanneer ze de varkenstal betreden begint het hen te dagen: hier zal hard gewerkt moeten worden!

‘De Jeugd van Tegenwoordig: de boerenstiel’, vanaf donderdag 11 oktober om 21.30 uur bij VT4.

54 Reacties

  1. kben toch blij dak ni meegedaan heb
    hehe, de afleveringen worden wel lache

  2. jow! ja ik heb meegedaaan met jeugd van tegenwoordig de boerenstiel. Het was echt wel leuk! heb massas vrienden gemaakt! zalig

  3. En zeg dan eens wie je bent Who (K)nows.. Want ik deed ook mee (a)

  4. Ik was ook van de partij! Het was alleszins een ervaring om nooit meer te vergeten!
    Super leuke groep!

  5. Ik kan natuurlijk zien aan jullie e-mailadressen wie wie is 😉

    Als jullie brave kindjes zijn geweest (zie ik donderdag wel), stuur ik jullie jullie adressen naar elkaar door 😉

  6. Elkaars Adressen hebben we al. Maar ik weet nie wie who knows is hé ^^’ Maar Judith weet vast wel wie de Banaan is, hé? *vuistje*

    Veel plezier morgenavond met de eerste aflevering!

  7. één van mijn beste maatjes e banaan !!

  8. Is Judith die ‘ferme poes’ ? xD

  9. Ik hoop dat er nog een herhaling komt van ‘De Jeugd Van Tegenwoordig’ De Boerenstiel aflevering 1. Want ik heb aflevering 1 niet helemaal kunnen zien. Kan iemand me vertellen waar ik de herhaling kan bekijken??? Mail me: sloeberwolfke@hotmail.com

    Groetjes Bart.

  10. Volgende afl. krijg je wellicht een samenvatting op z’n VT4s

  11. kent iemand JAN , van dit sezoen , fuck vies vies lekker ,
    bezorg my die z’n e-mail pleass !

  12. […] Jeugd van Tegenwoordig: de boerenstiel In seizoen 1 van De Jeugd van Tegenwoordig maakten we mee hoe 24 jongeren van om en rond 16 jaar de strengheid van de jaren 1950 ondergingen. […]

  13. Kan iemand mij de email geven van het meisje op de bovenste rij, in het midde (3de van links) van de klasfoto 🙂
    srr, ma die is ni veel in beeld geweest en kheb haar naam niet gehoord x)
    plz

  14. diene jan is wel grappig, en zo ongelooflijk hypocriet, die zit eerst te zage da hij ni tege arrogante mense kan ma die is zelf zo arrogant als de pest, ma die zorgt wel voor de kijkcijfers

  15. eeft iemand mail judith? :p ik ben niet iemand die neut ofzo mr tis belangrijk :p
    (kan et uitlegge zuh)
    heh grtz een vd veelen wss x

  16. judith haar mail is judith.jvt@gmail.com

  17. kan er mij iemand is zeggen wie nu eigenlijk wie is? gebruik daarvoor mss die klasfoto zoals “just wanna know” al zei :p is da bv judith da hij bedoelde? komaan mense, kwil gewoon alle blogs kunne volgen 🙂

  18. @ Bart: Zaterdagavond na The Simpsons!

  19. […] out in De Jeugd van Tegenwoordig: de boerenstiel Silke Hendriks uit Werm heeft in De Jeugd van Tegenwoordig: de boerenstiel haar coming out gedaan. Ze is fan van Standard de Liège […]

  20. ik had et dus op kim de poorter (of zoiets) kan iemand is haar email geve?

  21. nee, ni “kim”, “Ymke”, srr :p

  22. hejj, nja ik had mij ook ingeschreven vo dit jaar vn jeugd vn tegenwoordig ma was er ook ni door , wat ik aan de ene kant ook zeer spijtig vond ma an de andere kant dan ook weer niet ant ik ei tog een onvergetelijke vakantie gehad ! Wat ik ,nu wel jmmr vind is da ik volgend jaar ni kan meedoen want ton ben ik al 17 :s dusja
    Bon effn ook ng een vraagje ik zoek namelijk de email van Jan , khad een vriendinne beloofd da ik de mail ging zoeken en die dan an aar ging geven alsk die vind .
    Tuurlijk is het ook wel alsan ne keer leuk om me iem te klappn da es zo’n programma ei meegemakt :p
    Dusja , thehe ik ei wok ng mee gedaan vroeger ak klein wa aan een programma ip ketnet level x :p thehe was ng een toffe ervaring .kwas dan ook wel gewonnen , kdeed et ni vo de site die konde tog maken ne site dusja , neen gewune tzit int bloed min ma ei vroeger wok ng mee gedan an tv-programma’s en das wel ngalsan es een toffe ervaring om zo ieten mee te maken dusja :p
    er zouden meer programma’s moeten bestaan voor mensen van onze leeftijd, kzou mij direct willen inschrijven ervoor tis al gelijk wuk dat is et programma :p
    thehe ma bon , iemand die mij de email van jan zou kunnen geven, ge kund mij bereiken via min email fiete_babe@hotmail.com kzou vre sjiek vinden ak em gevonden ei ! -xxx-

  23. hoe noemt het meisje in het midden uiterst rechts?

  24. ik ken jan, maar ik geef zn emai-adres niehiet ! xD

  25. hoe moeje inschrijven voor jeugd van tegenwoordig ?
    kwil daar super graag aan mee doen!

    xx

  26. kan er iemand mij het email-adres van margue geven … pls x) greetz g-lovah

  27. vraagsj,
    hoe kunnen jullie zich inschrijven voor de jeugd van tegenwoordig?
    xxx

  28. @ B

    Als er een derde reeks komt, volgt zeker een oproep. Blijf de reeks volgen en bekijk af en toe http://www.vt4.be en http://www.kanakna.com

  29. Hééy!
    Kan iemand mij het e-mail adres geven van Bert? Da was echt zo’n hunk! (nog altijd é!)
    Doet me denken aan Jelle van spring
    🙂
    Kus x

  30. zou iemand me het email van kristof kunnen geven?
    Thanks X

  31. Ik wil zo graag mee doen aan de jeugd van tegenwoordig. Dit is echt iets voor mij de jaren 50 en eens werken, want thuis doe ik ni veel. Ik wi me graag inschrijven ma ik denk da die opnames in julie of augustus zien ma dan ben ik just 18 jaar, ma ik zi er dan maar 16 à 17 uit ik ben ni echt groot ofzo dus ja.
    Ik hoop da er een 3 de seizoen van de jeug van tegenwoordig komt en dak mag mee doen.

  32. ik ken Kimmy love her!!!

  33. Hejjj,,
    Komt er een 3de reeks van de jvt???
    Anders schrijf ik mij direct in same me vriendin en gaan wij den boel daar is wa op stelte zette :p

    x

  34. Dat zal de productie op het einde van de reeks wel bekendmaken.

  35. heeey
    ik zou me graag onschrijven hoe doe ik dit
    zeg het me pleas !!
    jodeblock14@hotmail.com
    http://nl.netlog.com/joachiiiiiim

  36. ps.judith is een bieken en valerie oeik !!

  37. […] in voor De Jeugd van Tegenwoordig, seizoen 3 Geplaatst op november 29, 2007 door Benjamin Op aanvraag van wie zich wil inschrijven. Wil je volgende keer meedoen aan De Jeugd van Tegenwoordig? […]

  38. is niets voor mij zenne…
    seg margue is wel enorm mooi meisje, zeker laatste aflevering in die “niet zo ouderwetse” kledij…
    da haar lief (hoe heet hij nu weer?) er maar goed zorg voor draagt 🙂 groeten uit gent…

  39. ROBBY, dat is zijn naam ^^
    succes… 🙂

  40. kan iemand me de msn van robby geven kzou hem wa moete vrage
    love_you_2_-_@hot..
    alvast merci

    xxx

  41. Weet iemand hoe da meisk me haar zwarte krullen noemt??da was ook een keun he :p:d

  42. Ze heet Valerie :d

  43. en ik wil zoooo graag de msn van robby :$

  44. keb het email van robby:)

  45. weet iemand wanneer ge een antwoord krygt als ge u hebt ingeschreve vo de jeugd van tegenwoordig??

  46. Voor zo’n sollicitaties (want dat is het) moet je meestal heel wat geduld uitoefenen… succes!

  47. En ondertussen zijn de deelnemers voor het 3e seizoen al gekozen ^^

  48. Weet er Iemand Robby zijn Eimel aderes?

    Want die is zo heet 😀
    En zijn Lief haar Eimel aderes Heeft Er da ook iemand
    Geeft my aub 😀

  49. lol,robby is een heel goede kameraad van mij,ken hem al een paar jaar en zat met hem op school.
    tijden meegemaakt samen,
    groetjes

  50. Vanaf hoeveel jaar kunde meedoen?

  51. waar kan je je inschrijven??

Geef een reactie

