Clickx Site van het jaar 2007 zonder holebisites

Het is zover, momenteel kan je stemmen voor de Site van het jaar 2007. Een initiatief van het tijdschrift Clickx. Deze editie bestaat uit 22 categorieën met telkens tien genomineerden. Maar geen enkele gaygerichte website te bespeuren.

Terwijl je bij vorige keren kon stemmen op GayBelgium, Gayworld, Sensoa of Uit De Kast, is het holebigehalte van SVHJ 2007 zo goed als nihil. Nu ja, met slechts 10 uitverkorenen per categorie is de concurrentie hard, maar toch. Zelfs LNM.eu of GAYiD.eu zijn niet opgenomen in de lijst. Waarom “zo goed als”? Omdat enkele genomineerden toch een klein (onderhuids) roos kantje hebben.

Neen, ik ga niet meteen “Homofobie!” roepen, maar de afwezigheid is opvallend. Misschien voor 2008 de categorieën herbekijken? Heel wat doelgroepen maken gebruik van het internet om informatie uit te wisselen, en die worden momenteel miskend. Holebi’s, allochtonen, de sociaal-culturele sector…

Maar ook geen spoor van YouTube of MySpace. Nochtans ook kanalen waar heel wat talent zit. Of zijn die websites te hapklaar? Maar waarom Blogspot en WordPress wel, en die twee niet? Kan er geen categorie ‘leukste profielpagina’ bedacht worden? Enfin, ik heb toch mijn bedenkingen bij de samenstelling.

Ik had TotT opgegeven voor ‘blogs: beste nieuwkomers’, maar we zijn niet geselecteerd. Had het ook niet echt verwacht. Te weinig aanwezig op de ‘gevestigde’ Vlaamse blogosfeer wellicht. Volgend jaar doen we wel mee met ‘groepsblog‘!

Benjamin

7 Reacties

  1. trek het je niet aan 😉


  2. “Ga door want later
    Geniet je des te meer
    Van wind en van water
    Van wind en van water
    Van water en wind” ?
    😉

  3. Ik heb net even naar de nominaties gekeken, persoonlijk vind ik het een trieste selectie. Maar vooral ook veel lelijke sites! Er zijn wel een paar leuke, maar ook maar een paar!

  4. Het is toch algemeen geweten dat die wedstrijd van Clickx totaal niet representatief is. En geef toe, wie wil nu pronken met een Clickx medaille

  5. Groot gelijk! Lelijke sites dat ertussen zitten. Persoonlijk vind ik het jammer dat Sensoa er niet tussen zit met de nieuwe campagne. Misschien dan stemmen voor de meest homovriendelijke site? In dat geval zou ik voor Gentblogt (zie link) stemmen, zie de aandacht die daar besteed wordt aan Sensoa, Wereldaidsdag, en hun verdraagzame karakter in het algemeen. Ook de sites van Unicef en Amnesty zijn zeker een stem waard. IK heb ook gestemd voor alle kleine dingen, vooral om de puur commerciële sites niét te steunen.
    De mooiste sites zitten bij de culinaire blogs. Toch eens kijken!
    (Neen, ik werk niet voor Clickx hoor)));)))

  6. Mja, maar Keukengeheimen kan toch beter…

  7. @ Sven: ik ben geen Clickx-lezer, dus ik kan niet over het tijdschrift zelf oordelen.

    @ Mick: ja ’t is een rare selectie.

Plaats een reactie