Homo in FC Nerds (VT4) “slaat kreetjes”

Steve Sollie van Liever Spruitjes neemt ook deel

Vanavond start op VT4 FC Nerds. Drie maanden lang leert een bende ‘nerds’ voetballen. Eersteklassetrainer Johan Boskamp is coach van dienst. Wesley De Jonghe, homo en Antwerpenaar, slaat wel eens een kreetje.

“Wat een sááie sport, zeg”, Steven Vancleef, Gazet van Antwerpen, 02.04.2008.
“Tien minuten heb ik hierover nagedacht”, vertelt sinjoor Wesley De Jonghe (27). “Het leek me leuk, een homo in een voetbalprogramma, omdat er in het echte voetbal geen homo’s zijn. Allez, er zijn er natuurlijk wel, maar die durven het niet toegeven (lacht). Ik wilde laten zien dat homo’s een uitdaging als deze niet uit de weg gaan. En eerlijk gezegd: het valt beter mee dan verwacht. Als je zestien wildvreemden samen zet, is het logisch dat je niet met iedereen overeenkomt en dat er wel eens ruzie ontstaat, maar we zijn nu al zeven weken ver en dat is nog altijd niet gebeurd.”

[…]

Voor de meeste hilariteit zorgt Wesley, en met name de kreetjes die hij slaakt als zijn ploegmaats hem de bal toespelen. “Op de eerste training heeft Sonny een bal recht in m’n gezicht getrapt”, legt hij uit, “en sindsdien heb ik schrik. ‘Je moet niet weglopen als een nicht’, roept Boskamp voortdurend, maar dan antwoord ik: ik bén een nicht (lacht). Soit, ik probeer er aan te werken.”

De andere Antwerpenaren in het programma zijn schaker Tim Peeters (24, Westerlo) en Yves Devos (29) uit Schoten.

FC Nerds, om 20.35 uur op VT4.

Zatte Vrienden maakte er een spel van.

Update:
Een andere gay van dienst is de 19-jarige Steve Sollie uit Buggenhout. Zou “houdt hij van”…. “jongens”.

7 Reacties

  1. Steve S is anders ook een homo. Zie zijn antwoord op de vraag Mijn droomvrouw: “excuseer? vrouw? ” op de VT4-site.

  2. Inderdaad! Geüpdatet.

  3. Voetbal is zeker niet saai te noemen…
    Maar het is aan de ziener om te zien.

    Toch vind ik hun aandacht overdreven en er zou best wat diversiteit gecreëerd mogen worden.
    Niet iedereen houdt van winterspelen, fysieke sport.

  4. […] beelden komen van FC Nerds en Can You Duet op VT4. Via Walter De […]

  5. […] beelden komen van FC Nerds en Can You Duet op VT4. Via Walter De […]

  6. […] Jonghe (video) Geplaatst op april 24, 2008 door Benjamin Naast Steve Sollie is Antwerpenaar Wesley De Jonghe homo van dienst bij FC […]

Geef een reactie

