Onderzoek naar homodiscriminatie

Sarah Camerlynck onderzoekt dan weer homodiscriminatie.

Enquete rond (holebi) discriminatie, doe mee…
Een studentje vraagt jullie aandacht en medewerking:

Als eindwerk heb ik gekozen voor de vergeten groep slachtoffers van WOII (de concentratiekampen). De meeste mensen verbinden Joden met de concentratiekampen. En dit is terecht want zeer veel Joden werden vermoord omwille van hun godsdienst. Maar we mogen ook niet vergeten dat naast de Joden, er nog andere groepen waren die niet in het plaatje van Hitler pasten en in concentratiekampen werden opgesloten. We kunnen hier Holebi’s, getuigen van Jehova, ‘asocialen(gevangenen, prostituees,…), en communisten onder vermelden.

Mijn eindwerk handelt dus over die groepen. Maar ik wil het ook actueel brengen. Ik zou graag weten of deze ‘groepen’ (groepen is eigenlijk niet het gepaste woord) mensen de dag van vandaag nog worden geconfronteerd met discriminatie. Daarom heb ik een enquete gemaakt met een 6-tal vraagjes. Als u even de tijd zou vinden om deze te beantwoorden, dan zou u me een stap verder helpen! alvast bedankt, Sarah Camerlynck.

2 Reacties

  1. Ohja, worden we gediscrimineerd ?

    Wanneer ik door ons http://www.maasmechelen.info commercieel centrum wandel, voel ik mij dan gediscrimineerd ?
    Hetero-kledy
    Hetero-café
    Hetero-tijdschriften

    Nu hebben ze het hetero-huwelijk opengesteld voor holebi’s.
    Lesbo wordt papa.
    Homo adopteert vondeling.

    Holebi’s maken ’t moeilijk ?
    Niets zo makkelijk als de hetero-levenswijze…
    Daar ben ik ’t niet mee eens…
    Er zijn andere mogelijkheden…
    http://www.vlaanderen.be/servlet/Satellite?c=Page&cid=1158040206331&pagename=Belastingen%2FPage%2FHomeArtikelActueleVragen

    De gemeente met ‘t verbeterde structuurplan.
    http://www.hbvl.be/Limburg/3630/artikel.asp?art=3587D4BB-5400-47B4-875F-BA2D937B751B

Geef een reactie

