Tolero dag 11: waarom Tony Van Parys (CD&V) geen liefde betuigt aan holebi’s

Elf dagen sinds de Tolero-hetze begon. In Het Laatste Nieuws legt CD&V-senator Tony Van Parys uit waarom hij de ‘liefdesverklaring’ van zijn fractiecollega’s niet ondertekende.

Van Parys (CD&V) betuigt geen liefde aan holebi’s, Jan Segers, Het Laatste Nieuws, 28.04.2008.
«Wij houden van homo’s en lesbiennes», zo luidt de liefdesverklaring die de voltallige CD&V-Senaatsfractie ondertekende om alle mogelijke misverstanden daarover uit de wereld te helpen – de voltallige fractie, met uitzondering van Tony Van Parys. «Ik heb een aantal goede vrienden die holebi zijn, maar voor mij spreekt dat vanzelf. Ik hoef dat niet nog eens te beklemtonen door een verklaring te ondertekenen. Ik wil in deze kwestie niet in aartsconservatieve noch in geforceerd progressieve hoek geduwd worden. Bij de stemming over adoptie door holebi’s heb ik me onthouden. Wel, dat doe ik bij deze ‘liefdesverklaring’ ook.» (JS)

4 Reacties

  1. Wie snapt dat nu ? Wij houden van homo’s en lesbiennes.
    Ze moeten niet van holebi’s houden of voor het welzijn ervan gaan bidden.
    Holebi’s hebben hun rechten nodig.

  2. De houding van Tony Van Parys lijkt me zeer oprecht.

  3. http://weljongniethetero.be/viewtelex.asp?id=3748&anch=4
    Burgemeester Rome wil andere aanpak Gay Pride
    Tolero ?
    Lesbisch mag niet meer

    Als het aan het Griekse eiland Lesbos ligt mag de term lesbo of lesbisch niet meer gebruikt worden om homosexuele vrouwen aan te duiden. http://www.Vakantie.paginablog.nl

    ανεχτείτε
    op lesbos ?

Geef een reactie

