Spreekverbod voor homopriester Dirk Van den Broeck

Dolenthousiast, bleek Dirk Van den Broeck (32) toen hij hij zijn jeugdboek Mag ik even anders zijn? voorstelde. Deze jonge (32) homoseksuele priester en vicaris in Noorderwijk (Herentals). Hij kon eindelijk zijn ei kwijt, en verklaarde te kunnen leven met het celibaat. Zijn boek, zo verklaarde Van den Broeck, was een knuppel in een hondenhok. Maar…

Maar nu is de stemming helemaal anders, meldt Het Laatste Nieuws. Hij klonk plots een pak somberder. De reacties hadden niet de verhoopte teneur.

Homo-priester weigert te praten na outing ín boek, Peter Verbruggen, Het Laatste Nieuws, 29.05.2008.
«Ik heb voor mezelf besloten om hier niet meer openlijk over te spreken», reageert hij. De reden voor de plotse koerswijziging ligt volgens de homopriester «bij de interne keuken van de kerk. Als ik toch nog interviews geef, hang ik eraan.» Wie hem spreekverbod oplegde, wil de jonge priester niet kwijt. «Ik voel dat ik beter zwijg.»

3 Reacties

  1. […] towntalk.wordpress.com: Spreekverbod voor homopriester Dirk Van den Broeck Dirk Van den Broeck wil niet de homopriester zijn die opkomt voor holebi’s Vlaamse homopriester […]

  2. het geloof is achterlijk wanneer gaan we dat nou eens inzien. ik snap niet dat een homo bij de kerk wil die hem haat. gek is lastig.

  3. De bijbel het leugentje om bestwil🙄
    alles behalve de waarheid😕
    homoseksualiteit:
    niet alleen transgender huwt transgender.

Geef een reactie

