Lesbokoppel verliest benen in auto-ongeval in Merksem, maar wil trouwen

Annelotte Rosseel (21) en Dana Wouters (25) werden begin juni (HLN) of op 5 mei (NB) aangereden door een Portugese trucker toen ze samen op hun bromfiets reden aan de Bredabaan in Merksem. Het koppel is zwaargewond. Dana is een been kwijt en ook Annelotte is geamputeerd. Zij raakt ook mogelijk haar tweede been kwijt. Annelotte wordt kunstmatig in coma gehouden en is niet buiten levensgevaar. Maar Dana blijft erin geloven. “Maar ik blijf haar even graag zien. Als het moet, zal ik haar rolstoel voortduwen tot aan mijn dood.”

Een zwaar dodehoekongeval. 2 juni, 3 juni, 5 mei… de berichten spreken mekaar tegen. Dana en Annelotte zijn al 7 maanden dolverliefd op elkaar. Ze woonden sinds kort samen in Schoten.

Dana blijft combattief. Ze ziet al een toekomst ná de revalidatie: een toekomst van autorijden, dansen en zwemmen. Met of zonder been, het maakt niet uit.

“Met of zonder benen, ik blijf van haar houden”, Annick Grobben, Het Laatste Nieuws, 11.06.2008.
«Want ik voel gewoon dat het met Annelotte en mij allemaal goed komt», besluit Dana hoopvol. «Al wat ik het liefste deed – bij Annelotte zijn – zal ik straks kunnen blijven doen. Daar geloof ik in. Ik wéét dat Annelotte straks misschien zonder benen door het leven moet. Maar of ze nu twee benen heeft, geen benen of één been: dat zal niks afdoen aan de liefde die ik voor haar voel. Annelotte is mijn vrouwke, zij is het meisje van mijn dromen. Met haar wil ik trouwen en kinderen krijgen. Ik ben niet gevallen voor haar benen, ik ben gevallen voor haar warme persoonlijkheid. Nu ik hier zo lig, besef ik eens te meer hoe superbelangrijk ze voor me is.»

6 Reacties

  1. hoe romantisch🙂 ‘k wens ze veel chance en een goei revalidatie

  2. […] Geplaatst op juli 12, 2008 door Benjamin Annelotte Rosseel (21) en Dana Wouters (25), de twee meisjes die in Merksem bij een verkeersongeval hun benen verloren, willen snel trouwen. Dat verteld het koppel in Het Laatste Nieuws en De Morgen. “Het […]

  3. […] Geplaatst op juli 20, 2008 door Benjamin De kranten leven deze zomer volop mee met de verongelukte meisjes Dana Wouters (25) en Annelotte Rosseel (21). Het koppel verloor elk een been in een brommerongeluk in Merksem. Beiden zullen een zware […]

  4. […] meisjes verloren elk een been na een bromfietsongeval op de Bredabaan in Merksem. De voorbije weken en maanden volgen de kranten de lotgevallen van het koppel op de […]

  5. […] Geplaatst op augustus 4, 2008 door Benjamin Dana Wouters (25) en Annelotte Rosseel, de twee meisjes die in een verkeersongeluk elk een been verloren, blijven de krantenaandacht krijgen. Vandaag publiceren Het Belang van Limburg, Gazet van […]

Geef een reactie

