Sam De Bruyn (StuBru) vindt man, maar “wil geen homo zijn”

Herinner je je de zoektocht van Studio Brussel-sidekick Sam De Bruyn? Naar aanleiding van 25 jaar StuBru startte de alternatieve jongerenzender een amoureuze zoektocht voor Sam. En Sam vond. Helaas pindakaas is zijn huidig vriendje niet de finalist van het programma. Maar ach, liefde zocht hij, liefde vond hij. Sam vertelt het in Expreszo 2008/3. “Ja, ik heb nu een erg leuke vriend.”

Sam was ongeveer anderhalf jaar single. Tussendoorse casual sex zei ‘m niets. “Want ik kan geen seks met iemand hebben zonder dat ik echt iets voor degene voel”, luidt het.

Homo? Bi? Coming-out?

Sam had thuis geen ‘officiële coming-out’. Voor zijn pa is zijn geaardheid geen issue, maar van zijn moeder verwachtte hij een meer conservatieve reactie.”Ze weet inmiddels dat ik ook van mannen houd, maar we zwijgen erover. Dat er een mogelijkheid is dat ik ooit weer samen met een vrouw zou kunnen zijn, dat ik bi ben, kan er bij haar echt niet in. Ik wil gewoon geen homo zijn.”

“”Ik wil niet die homo zijn, maar gewoon een mens. Een man die van mensen houdt, ongeacht hun seksualiteit. Ik sta open voor alles en iedereen. Gelukkig is er nu een generatie jongeren die er net zo over denkt. Geen subculturen meer, maar één cultuur waarbinnen je verschillende dingen leuk kan vinden.”

Dat geldt ook voor muzieksoorten, vertelt Sam nog. “Ik houd van klassieke muziek, maar ook van pop, rock en trance. Je kunt toch best combineren.”

Bron: Wie wordt de man van Sam?, Edwin Luth, Expreszo, 2008/3, juni/juli.

9 Reacties

  1. […] 12:03 am · Ingedeeld onder Levensbeschouwing, Talk-of-the-Town TotT: towntalk.wordpress.com: Sam De Bruyn (StuBru) vindt man, maar “wil geen homo zijn” ↓ Herinner je je de zoektocht van Studio Brussel-sidekick Sam De Bruyn? Naar aanleiding van 25 […]

  2. “Ik sta open voor alles en iedereen. Gelukkig is er nu een generatie jongeren die er net zo over denkt. Geen subculturen meer, maar één cultuur waarbinnen je verschillende dingen leuk kan vinden”

    Sam houdt duidelijk van een grappige, maar weinig realistische quote.

    Ik denk dat we allemaal de toegenomen segmentering, het toegenomen hokjes denken en het toenemende subcultuur gevoel/gedrag waarnemen.

    Nog weinig gemerkt van “Ik sta open voor alles en iedereen” in het Antwerpen van 2008, beste Sam.

  3. Mja, en hokjes zijn vooral erg menselijk…

  4. Benjamin, op juni 19th, 2008 bij 7:59 am Said:

    Mja, en hokjes zijn vooral erg menselijk…

    http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=homoseksueel

    ho·mo·sek·su·eel1 (dem; homoseksuelen)
    1 man met seksuele voorkeur voor mannen

    ho·mo·sek·su·eel2 (bijvoeglijk naamwoord; homoseksualiteit)
    1 betr. hebbend op de liefde voor geslachtsgenoten

    Usher weet waarom sommige vrouwen lesbisch zijn
    http://www.radio538.nl/web/show/id=46246/contentid=80876

    De verklaring is volgens Usher logisch: “Vrouwen worden geliefden van elkaar omdat er te weinig mannen zijn. Anders zouden ze niet lesbisch worden,” aldus Usher.

  5. […] 11:38 pm · Ingedeeld onder Levensbeschouwing, Talk-of-the-Town TotT: towntalk.wordpress.com: Sam De Bruyn (StuBru) vindt man, maar “wil geen homo zijn” ↓ Maar ach, liefde zocht hij, liefde vond hij. Sam vertelt het in Expreszo 2008/3. “Ja, ik heb […]

  6. […] de radio was er de actie Wie wordt de man van Sam? En in Expreszo vertelde hij al dat hij biseksueel is. Tijdens een chatsessie op TMF vertelde hij: 13u02      En hoe is het in de liefde? Aah de […]

  7. […] on 14/07/2010 by Benjamin Het is al langer gekend dat radiopresentator en deejay Sam De Bruyn geen grote fan is van de georganiseerde homobeweging. Dat bevestigt hij nog eens in Focus Knack. Ook vertelt Sam hoe hij in Antwerpen slachtoffer werd […]

  8. […] on 14/07/2010 by Benjamin Het is al langer gekend dat radiopresentator en deejay Sam De Bruyn geen grote fan is van de georganiseerde homobeweging. Dat bevestigt hij nog eens in Focus Knack. Ook vertelt Sam hoe hij in Antwerpen slachtoffer werd […]

  9. je bent een lekkere gast ik ben ook bi sexueel en ben de idiale man voor sam

Geef een reactie

