The First Gay 2de beste campagne voorjaar 2008 volgens De Morgen

The First Gay is door De Morgen verkozen tot tweede beste campagne van de afgelopen drie maanden. De koeienvlaai van Studio Brussel won de 1ste prijs. TFG komt morgen naar NaviGAYtion.

Persbericht: ‘The First Gay’ tweede beste campagne afgelopen kwartaal

De Sensoa-campagne ‘the First Gay’ is door de redactie van De Morgen verkozen tot tweede beste campagne van het afgelopen kwartaal, na de koeienvlaai van Studio Brussel.

De campagne ‘the First Gay’ is een uitgebreide condoomcampagne van Sensoa via internet en op evenementen. Sensoa deed daarvoor beroep op het communicatiebureau TBWA. De campagne heeft als doel het condoom op een positieve manier centraal te plaatsen bij homomannen. Om die reden werd geen gebruik gemaakt van de algemene media, maar verliep de communicatie via de eigen kanalen van de doelgroep.

Op de belgian Lesbian & Gay Pride (17 mei) kon de aanwezigheid van the First Gay op veel aandacht rekenen, hij haalde zelfs het VRT-nieuws. Ook op het internet leeft de campagne. Op YouTube is het eerste van zijn drie filmpje intussen 14.000 maal bekeken en krijgt het een waardering van 5 sterren op 5. De blog http://www.thefirstgay.be krijgt dagelijks een hondertal bezoekers, en ook op de netwerksite Facebook heeft the First Gay intussen zijn intrede gemaakt. Verder zijn de banners van de campagne op verschillenden gay sites te zien en werden de affiches van de campagne zijn over heel Vlaanderen verspreid. De campagne werd tot ver in het buitenland opgepikt.

The First Gay toont zich morgen op NaviGAYtion opnieuw aan het grote publiek. Hij zal over het hele terrein te zien zijn, er worden 4.000 condoomdoosjes uitgedeeld, en in de Sensoa-stand kan je samen met de goede man op de foto.

Het fragment in De Morgen:

Vrouwen weten niet meer waarom, Brecht Decaestecker, De Morgen, 27.06.2008
2 The First Gay voor Sensoa

Dat Hugh Heffner heteroseksueel is, daar twijfelt niemand aan. Zijn Britse broer blijkt echter de allereerste homoseksueel op deze planeet te zijn geweest. Reclamebureau TBWA uit Brussel bedacht in opdracht van Sensoa een typetje dat zich in een grappig tv-spotje voorstelde als ‘the first gay’. Dark rooms? Heeft hij uitgevonden. Seks in het park? Idem. Echt hilarisch wordt het wanneer een pizzakoerier aanbelt, ‘the first gay’ de deur opendoet en zegt: ‘Gay Porn? I invented that too.’ Het gezicht van de pizzaboy spreekt boekdelen. De boodschap op het einde? “Off course, I never forgot my rubber. I was safe then, and I’m still around today.” De campagne werd gelanceerd bij de Belgian Lesbian and Gay Parade op 17 mei maar dook verder weinig op. Bijzonder jammer.

Eén reactie

  1. […] The First Gay kreeg even voorrang, maar hier is ie dan, de nieuwe Bend. […]

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: