Geamputeerde Annelotte Rosseel en Dana Wouters willen trouwen

Annelotte Rosseel (21) en Dana Wouters (25), de twee meisjes die in Merksem bij een verkeersongeval hun benen verloren, willen snel trouwen. Dat verteld het koppel in Het Laatste Nieuws en De Morgen. “Het weerzien was overweldigend. We zijn verliefder dan ooit. Zo verliefd dat we willen trouwen: volgend jaar vraag ik Annelotte in Griekenland ten huwelijk!”, glundert Dana.

Donderdag zagen de meisjes elkaar voor het eerst sinds het ongeluk. Annelotte ligt nog in de afdeling intensieve zorgen van het AZ Jan Palfijn, maar Dana kwam speciaal over van het AZ Stuivenberg om haar te zien.

«Zo verliefd dat we willen trouwen!», Annick Grobben, Het Laatste Nieuws, 12.08.2008.
«Het was precies alsof we elkaar écht voor het eerst zagen, terwijl we toch al zeven maanden een stel zijn», zegt Dana. «Alsof het om ons eerste afspraakje ging. Die verlegenheid heeft een kwartier geduurd. Tot aan onze eerste kus. Ik weet het, we mochten elkaar niet kussen want ik moest zo’n hygiënisch doekje dragen voor m’n mond. Maar ik ben stout geweest en heb haar toch gekust. En dat was voor ons allebei een over-wel-di-gend gevoel! Die kus, die benam mij letterlijk de adem. Daar waren de vlinderkes opnieuw en we voelden ons verliefder dan we ooit zijn geweest.»

«Ik ben vanuit mijn bed half op Annelottes bed gaan liggen en toen ze haar armen om me heen sloeg, voelde ik mij onoverwinnelijk», vertelt Dana. «Ik werd er zo slaperig en ontspannen van, alle zorgen leken… wég. Ik zei: ‘Het kan niet anders dan dat het goed komt!’ En toen flapte ik eruit: ‘Volgend jaar, als onze revalidatie achter de rug is, vraag ik je in Griekenland ten huwelijk!’ Annelotte zei: ‘Gij zijt echt een zotte mus!’ En ’s avonds, toen ik alweer op mijn kamer lag, stuurde ze een sms: ‘Schatje, ik ben zeker dat ik met u wil trouwen.’ Schoon, hé…»

Beide meisjes zijn elk een been kwijt en de revalidatie zal zowel lichamelijk als psychologisqch moeilijk verlopen. Maar het koppel gelooft erin.

2 Reacties

  1. Het ongeluk gebeurde omstreeks 4.15 uur in de Sint-Jobstraat. Twee meisjes, leden van de scoutsgroep de Trappers, werden aangereden door een auto.

    Een van de meisjes (20) werd zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht. Daar bezweek ze aan haar verwondingen. Het andere meisje raakte lichtgewond. De bestuurder van de auto pleegde vluchtmisdrijf.

    De verdachte werd aangehouden toen hij zijn autoruit wilde laten herstellen. De firma waar hij die herstelling wilde laten uitvoeren, had via de media gehoord over het fatale ongeval en verwittigde de lokale politie.

    De man heeft intussen bekentenissen afgelegd. De voorzijde van zijn auto vertoonde schade die hij bij het ongeval had opgelopen.

    http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/limburg/080723_fietsster_heusden

    Brusselse nachtbussen
    Wie regelmatig in het Brusselse feest kan ook een voordelig Noctis-abbonement nemen, meer info vind je http://www.mivb.be/appl/NL/33300N.htm .

  2. […] trouwlustige meisjes kregen immers de eerste zorgen in een verschillend ziekenhuis. Dana in het AZ Stuivenberg, […]

Geef een reactie

