Back To Antwerp – WJNH fuift opnieuw in Red & Blue

Na een hele tijd zonder is er weer een (min of meer) ‘klassieke’ holebifuif in Antwerpen. Wel Jong Niet Hetero organiseert in Red & Blue Back To Antwerp, op vrijdag 29 augustus.

Holebifuiven, party’s georganiseerd door een holebivereniging, waren in Antwerpen als het ware uitgestorven. Back To Antwerp moet deze fuifdroogte afsluiten.

Vroeger fuifden de verenigingen in Zaal Jacob, en weken nadien uit naar o.m. Red & Blue. Maar de laatste WJNH-fuif in de Lange Schipperskapelstrat dateert al van een hele tijd terug.

21 Reacties

  1. De laatste WJNH-fuif was een Homo Top-100 fuif, geloof ik. Moet voorjaar 2007 geweest zijn. Als iemand trouwens een goede fuiflocatie in het Antwerpse weet…

  2. WJNH-party > back to Antwerp!

    Organisator: Wel Jong Niet Hetero
    Wanneer: Vrijdag 29-8-2008
    Start: 22u
    Waar: Antwerpen
    Locatie/Afspreekplaats: Red & Blue, Lange Schipperskapelstraat 11, Antwerp

    De langverwachte terugkeer van de WJNH-fuiven is een feit. En we beginnen er aan met een spetterende zomerfuif in de prachtige zaal Red & Blue.

    Inkom bedraagt 7 EUR, 5 EUR met je studentenkaart, holebipas of min19.

    Wil je er gratis in? Doe een shiftje! Een up to date shiftenlijst vind je steeds op: fuifshiften.

    http://www.weljongniethetero.be/view_activiteit.asp?id=5367

  3. Als de HT100 de laatste was, dan inderdaad rond Pasen 2007

  4. Spijtig dat het wederom in de Red & Blue te doen is, een beetje afwisseling in de Antwerpse scene mag er wel is komen. Mogelijke locatie’s: Casco (fuifruimte onder de sporen, maar hoe het daarmee staat weet niemand eigenljk), Hangar 26 (zaal stuurboord), dancing de Cinema in de Lange Brilstraat, de Waagnatie (die is wel een pak te groot eigenlijk).

  5. Mja, ’t probleem is vooral de zaal denk ik… Casco is bij mijn weten nog niet beschikbaar, Hanger 26 & Waagnatie zijn te groot, de Cinema heeft z’n eigen concepten op vrijdag en zaterdag…

    Blijft eigenlijk niet veel meer over: Aalmoezenier heeft ook z’n eigen concepten, Pier 19 is dan weer wat te klein voor ’n WJNH-fuif (eerder iets voor ’n EV-fuif), D-Club is bij mijn weten vrijdag en zaterdag ook niet beschikbaar, Café d’Anvers, Café Capital & Stereo Sushi hebben ook al hun eigen concepten op vrijdag en zaterdag, … en ga zo maar door🙂

    Enkel R&B blijft eigenlijk over, komt zowat overeen met de benodigde grootte en is tenminste betaalbaar,

    Nuja, te veel fuiven organiseren is niet goed – ze zijn al jaren aan ’t afnemen in populariteit, dus af en toe eentje zal nog wel wat volk trekken, maar doe het terug elke week/2 weken zoals in Zaal Jacob vroeger en iedereen scheurt er z’n broek aan. Enige reden dat ik ga komen zal voor ’t volk zijn, voor de muziek of sfeer hoef ‘k het niet meteen te doen🙂

  6. WJNh ooit gefuifd in R&B? Ik denk het niet hoor, één van de laatste was in Jacob (10 jaar WJNH), erna misschien nog, weet niet meer juist wanneer Zaal Jacob is gestopt eigenlijk. Of ben ik zo vergeetachtig🙂

  7. Er waren alvast de HT100-fuiven en de zgn. ‘4 groepen party’s’, ism of onder WJNH. En ‘Back To Antwerp’ impliceert een terugkeer😉

  8. R&B.. alvast de belangrijkste reden om er NIET te zijn!

  9. jupsss, op augustus 13th, 2008 bij 10:23 pm Said:

    R&B.. alvast de belangrijkste reden om er NIET te zijn!

    Misschien kunnen ze nav Against nature ?
    http://www.coclimburg.nl/newsitem.php?newsid=677&siteid=1

    een fuif organiseren mbt Dierentuin Antwerpen
    http://www.zooantwerpen.be

    Koningin Astridplein 26
    2018 Antwerpen

  10. […] 13, 2008 bij 11:28 pm · Ingedeeld onder Levensbeschouwing, Talk-of-the-Town, Vereniging-vzw Back To Antwerp – WJNH fuift opnieuw in Red & Blue Na een hele tijd zonder is er weer een (min of meer) ‘klassieke’ holebifuif in Antwerpen. Wel […]

  11. Ik heb vroeger meermaals de fuiven in Antwerpen meegemaakt, en dan vooral in zaal Jacob. Nu het probleem was dat de zaaluitbater meer en meer vroeg vanwege de verenigingen, waardoor het financieel niet meer draagbaar was en dat de buitenwippers gewoon degoutant waren en de sfeer soms verziekten.

    En nu met de D-club, wie wil nog betalen om naar een fuif te gaan, als je gratis binnen kan in de D-club? De drankprijzen liggen daar wel een pak hoger dan bij een fuif, maar daar wordt precies dan toch niet op gelet.

    Maar het grote verschil met de fuiven en de D-club is en was volgens mij de gezelligheid. Die is totaal verdwenen. Zeg nu zelf, is een fuif in een niet al te nette en een beetje zwartgallige zaal niet veel toffer?

    Ik ben ook groot voorstander van opnieuw fuiven in Antwerpen, maar al jaren hebben we een probleem qua locatie. En als er al een mogelijke zaal gevonden wordt, dan is de huurprijs meestal zo hoog, dat het gewoon onmogelijk is om break-even te draaien.

  12. @ alex🙂 zaal Jacob was mijn vaste stek tijdens de tienerjaren. En niemand kon zo’n fuiven organiseren als EV. Maar die tijd is vrees ik voorbij. Ach nostalgie é

  13. @jupsss: laat ik het maar wijten aan jouw onwetendheid, maar R&B is – buiten op zaterdag – gewoon een ZAAL die je kan huren, en heeft dan niks te zien met de (overigens zeer leuke, but that’s just me) men-only saturdays. Oa Café De Love gaat er door, idem voor Studio 54, en op donderdag tijdens het studentenjaar bijna elke week een of andere TD.

  14. liefste kev.. bedankt voor je initiatieles over de gay-uitgaanscultuur, maar wat je me vertelde is niks nieuws voor me..

    ik doelde weldegelijk op de bekende men-only nachten, waarin vooral oudere individuen nog in r&b te vinden zijn, en bij voorkeur in kamertjes met weinig licht.. laat ons daar niet hypocriet over doen, schat

  15. Je mist mijn punt, bewust waarschijnlijk, want er valt niks tegen in te brengen: R&B is enerzijds de men-only discotheek op zaterdag, maar anderzijds ook gewoon een zaal die je kan afhuren. Niet naar een WJNH-fuif gaan omdat ze doorgaat op een plaats waar ook feestjes doorgaan waar jij je niet in kan vinden is zo’n beetje als niet naar een concert van je favoriete groep in de AB gaan omdat er daar op een andere dag een groep gespeeld heeft die je niet kan aanhoren. Belachelijk, maw.

  16. liefste kev..

    mss ben jij het die opzettelijk m’n punt niet begrijpt.. moest ‘k echt een slecht karater hebben zou ‘k denken dat je intellectueel niet in staat bent om m’n argumentatie te volgen.. Maar vermits ‘k niet echt m’n best doe en het onderwerp niet meteen hoogstaand te noemen valt, hou ik het op optie 1: je begrijpt me opzettelijk niet omdat je je reputatie alle eer wil aandoen..

    ik bedoelde weldegelijk dat r&b, wat gayzaken betreft, geen mooie reputatie heeft.. als toch ietwat deftige holebi-organisatie voor jongeren – zijnde wjnh – zou je mogen verwachten dat ze hun feestplaatsen zorgvuldiger zouden uitkiezen.. Dat is alles, m’n liefste kev.

  17. Is iedereen welkom op vrijdag 29/08 in red en blue? Ik was van plan van te komen met enkele vriendinnen, maar heb gehoord dat er helemaal niks te doen is. Ik vraag mij af of wij ook gewoon binnen kunnen op vrijdag, op WJNH fuif ?

  18. Men Only is enkel op zaterdag, meisjes/vrouwen mogen vrijdag ook komen

  19. Hey Nathalie, ik kan bevestigen dat jij en je vriendinnen meer dan welkom zijn op onze fuif! Spread the word, it’s party time!🙂

    Tim (voorzitter WJNH)

  20. Ok bedankt Tim! We zullen er zijn🙂

  21. […] was dan Back To Antwerp, de eerste WJNH-fuif in Antwerpen in jaren en de holebifuif tout court in de metropool in maanden […]

Geef een reactie

