Zanger Christoff houdt prille liefde liever weg van de media

Schlagers doen het goed in de top 50, maar ze worden genegeerd door radiostations. Met de regelmaat van de klok lees je in de media over quota, smaak, bescherming van het levenslied, vrijheid,… Christoff De Bolle scoort nu met Zeven Zonden. Christoff deed onlangs ook zijn coming-out.

Christoff: ‘Ik ben van school gepest omdat ik van schlagers hou’, Jan Claeys, Het Nieuwsblad, 16.08.2008.
In tegenstelling tot de meeste Vlaamse artiesten weten we over jou eigenlijk heel weinig. Hoe komt dat?

‘Privé is privé. Als je nog iets hebt voor jezelf, dan kan je daar van genieten. Ik heb ook geen zin om mijn bedgeheimen te delen met heel Vlaanderen. De mensen hebben daar trouwens niets aan. Ze moeten mij appreciëren voor mijn muziek, niet voor wie mijn lief is. Ik heb die aandacht nooit opgezocht.’

Maar er is iemand in je leven.

‘Ja. En het is nog heel pril. Ik heb collega’s gehad die met hun lief op de cover van de weekbladen gingen staan. En een maand later was het gedaan. In dat soort dingen heb ik geen zin.’

Die ‘iemand’ is een jongen. Is het daarom dat je je wat verstopt?

‘Neen, ik heb daar geen enkel probleem mee. Als iemand mij de vraag stelt, dan antwoord ik daar eerlijk op. Maar daar blijft het dan ook bij. Als de poort van mijn huis dicht is, dan wil ik mezelf kunnen zijn. Ik hoop dat de mensen mij dat gunnen.’

Eén reactie

  1. […] kreeg ik een hersentumor. De artsen gaven me geen 10% overlevingskans”, vertelt charmezanger Christoff (34) in Het Laatste Nieuws. Hij viert 20 jaar op de planken. Vandaag lanceert hij het […]

Geef een reactie

