Jeffrey Zevenbergen uit Ridderkerk is Mister Gay Netherlands 2008

Jeffrey Zevenbergen. Foto's: Paul Vlaar, Styling Studio MBVB, Visagie Mirella Magielsen voor eefjevandaal.com

Binnenhuisarchitect en interieuradviseur Jeffrey Zevenbergen (26) is zondag in Rotterdam verkozen tot Mister Gay Netherlands 2008. Hij zal Nederland vertegenwoordigen op de verkiezing van Mister Gay Europe 2009. Dat meldt het Algemeen Dagblad. De avond werd aaneengepraat door Brigitte Kraandorp.

Mister Gay Netherlands wordt georganiseerd door Gay.nl, de community van Bram Heerink. Jeffrey was de favoriet voor het kroontje, wekenlang stond ie al in de top drie van de internetstemming. Jeffrey volgt Mister Gay Netherlands 2007 Stefan Onland uit Enschede op.

Hij speelt ook professioneel handbal, wat van hem meteen een geoute sportman maakt.

Het videoprofiel van Jeffrey Zevenbergen:

Informatie over Jeffrey
Jeffrey komt uit Ridderkerk
Leeftijd: 26 jaar
Lengte: 189 cm
Gewicht: 82 kg
Zegt over zichzelf:
Jeffrey (26) komt uit Ridderkerk, is binnenhuisarchitect, sexy, en ook nog eens heel grappig. Hij houdt alleen niet van voetbal. ‘Ik moest van mijn vader vroeger op voetbal, maar dat wilde ik niet. Mijn zus zat op handbal en dat vond ik veel leuker, dus ging ik stiekem met haar mee. Uiteindelijk legde mijn vader zich maar bij mijn voorkeur neer en ben ik heftig gaan trainen, zo’n vier keer in de week, en nu speel ik het op professioneel niveau. Ik heb afgelopen seizoen in de eredivisie gespeeld, dat was wel heel erg leuk. Waarom ik handbal precies zo leuk vind? Tja… het is een dynamisch spelletje. Voetbal ook ja, maar ik hou ballen liever vast dan dat ik er tegenaan schop [met ondeugende glimlach]. En het samen douchen is natuurlijk ook een leuk bijkomend voordeel van in een team sporten. Als mijn teamgenoten me om douchegel vragen zet ik dat voor mijn voeten neer, en dan durven ze het niet te pakken! Hahaha!’

Pers- / nieuwsbericht: Jeffrey is Mister Gay Netherlands 2008
Zondagavond is de 26-jarige Jeffrey uit Ridderkerk in een bomvol Paradiso in Amsterdam gekozen tot Mister Gay Netherlands 2008. Hij zal het komende jaar op gaan treden als boegbeeld van homoseksueel Nederland.

Jeffrey werd gekozen voor een publiek van meer dan duizend homo’s uit heel Nederland, in een wervelende show die gepresenteerd werd door cabaretière Brigitte Kaandorp.

Via GAY.NL stemden tienduizenden mensen op hun favoriete finalist. De definitieve doorslag werd gegeven door de vakjury die bestond uit stylist Maik de Boer, ontwerpster Judith Osborn, diva travestiet MayDay en Mister Gay 2007 Stefan Onland.

Hoogtepunten

De show rond de verkiezing was dit jaar groter opgezet dan ooit tevoren, mede omdat GAY.NL als hoofdsponsor in 2008 vijf jaar bestond en na de verkiezing het jubileumfeest vierde. Hoogtepunten in de show waren daarom – naast het doorlopende optreden van Brigitte Kaandorp – onder meer het optreden van de boyband IDSF en de delen waarin de deelnemers aan de verkiezing overtuigend hun doelen kenbaar maakten voor wanneer ze de verkiezing zouden winnen. Maar natuurlijk was er ook ruimte voor frivoliteit, en wel in de vorm van de bakpakkenronde (die dit jaar was omgetoverd tot handdoekjesronde).

‘Absoluut geweldig’

Mister Gay organisator Frederik van den Bosch is uitermate tevreden met de manier waarop de show dit jaar verlopen is. Van den Bosch: “Ik ben uitzinnig van vreugde. De winnaar is een terechte winnaar die ook dit jaar weer veel goed zal gaan betekenen voor de homogemeenschap, daar ben ik van overtuigd. De show zat perfect in elkaar, alles verliep vlekkeloos. Mijn complimenten aan alle kandidaten, die zich zo kranig geweerd hebben. Het was absoluut geweldig!”

3 Reacties

  1. […] 18, 2008 bij 12:53 am · Ingedeeld onder Levensbeschouwing, Talk-of-the-Town Jeffrey Zevenbergen uit Ridderkerk is Mister Gay Netherlands 2008 Binnenhuisarchitect en interieuradviseur Jeffrey Zevenbergen (26) is zondag in Rotterdam verkozen […]

  2. […] plaatste foto’s en video’s van de Mister Gay Netherlands 2008-verkiezing online. De show kreeg wat meer media-aandacht van de mainstream kanalen dan Mister Gay […]

  3. jeffrey. .ik hou van jou. .

Geef een reactie

