Minister Inge Vervotte (CD&V): homokoppels moeten kinderen kunnen adopteren

Tegen het partijstandpunt in vindt federaal minister van Ambtenarenzaken en Overheidsbedrijven Inge Vervotte (CD&V) dat holebikoppels kinderen moeten kunnen adopteren. Dat vertelt ze terloops in Het Laatste Nieuws.

IK BEN EEN – EUH – VROLIJK WEZEN, Frieda Joris, Het Laatste Nieuws, 30.08.2008.
«Als er een punt is dat ik voor mezelf en naar anderen toe niet kan verdedigen, dan zal ik dat ook niet doen. Ik héb al andere standpunten ingenomen dan mijn partij, en ik heb het recht dat te doen. Zo vind ik dat homokoppels wél kinderen moeten kunnen adopteren, terwijl dat niet het partijstandpunt is. Dat is iets wat ik niét kan verdedigen, en de mensen mogen weten waar ik voor sta. Voor mij was dat een breekpunt: ‘Wat ook de gevolgen zijn, ik zal ze erbij nemen’, dacht ik. Het liep niet zo’n vaart dat ik de rol die me vertrouwd was niet meer kon spelen, en ik weet dat ik binnen de partij niet alleen sta met die mening. Ik wil daarin duidelijk en transparant zijn, en ik vind dat ik me dat kan permitteren. Al ga ik er niet lichtzinnig mee om – ik doe dat niet elke keer, hé.»

4 Reacties

  1. Wel…wel… dat zijn straffe uitspraken… voor “tante nonneke”.😆

  2. Reynie,
    Je doet je reputatie alle eer aan😐

    Christenen die afzien van discriminatie🙄
    maar wat christelijke standpunten?

    1. Doelstelling / Missie

    Stichting RefoAnders zet zich binnen de totale breedte van de reformatorische wereld in voor toenemende openheid ten aanzien van de vragen die zich voordoen rond het hebben van homo-gevoelens, waardoor deze beter bespreekbaar worden.

    2. Hoofdgedachte

    Stichting RefoAnders is van overtuiging dat het leven van een christen op alle terreinen, en dus ook op seksueel terrein, in harmonie behoort te zijn met Gods wil, zoals geopenbaard in Zijn Woord.

    Subgedachten

    2. 1 – Stichting RefoAnders vindt dat het hebben van homogevoelens niet als een persoonlijke morele schuld ervaren behoeft te worden.

    2. 2 – Stichting RefoAnders vindt dat er te eenzijdig gefocust wordt op de zonden op het terrein van de homoseksualiteit.

    2. 3 – Stichting RefoAnders kan zich weliswaar inleven in de motieven die leiden tot de keuze voor een homoseksuele relatie, maar wijst op een hogere weg.

    2. 4 – Stichting RefoAnders onderschrijft de aan de Bijbel ontleende bezwaren tegen homoseksuele relaties.

    2. 5 – Stichting RefoAnders erkent de waarde van liefdevolle vriendschappen.

    2. 6 – Stichting RefoAnders staat sceptisch tegenover verandertherapieën.

    2. 7 – Stichting RefoAnders roept op tot pastorale begeleiding vanuit de ruimte van Gods liefdevolle ontferming voor Zijn gebroken schepping.

    2. 3 – Stichting RefoAnders kan zich weliswaar inleven in de motieven die leiden tot de keuze voor een homoseksuele relatie, maar wijst op een hogere weg.

    Stichting RefoAnders wijst echter een hogere weg. Mensen kunnen inderdaad in een relatie voldoening vinden voor hun natuurlijke en menselijke behoefte aan geborgenheid, intimiteit en seksualiteit. De diepste en rijkste relatie is echter die met God onze Schepper die in Christus onze hemelse Vader is. Alleen in die relatie kan onze identiteit zich ten diepste ontplooien, omdat wij naar Gods beeld geschapen zijn (Gen.1: 27), dat wil zeggen naar Hem verwijzend en op Hem aangelegd. Dit beeld Gods is weliswaar na de zondeval diepgaand aangetast. Maar het wordt in beginsel hersteld waar we door genade mogen leven in een warme relatie met God. In deze relatie weten we ons gedragen door Zijn liefde en geroepen te leven naar Zijn wil. Dat laatste sluit naar onze overtuiging het aangaan van een homoseksuele relatie uit.

    Stichting RefoAnders is ervan overtuigd dat deze persoonlijke, echte en warme relatie met God een diepe rust geeft en dat de gelovige aanvaarding van het woord ‘Mijn genade is u genoeg’ ( 2 Kor 12 :9) kracht schenkt om ons leven, ondanks vallen en opstaan, in te richten naar Gods wil.

    http://www.refoanders.nl/visie.htm
    …😈

  3. […] 30, 2008 bij 2:23 pm · Ingedeeld onder Zonder categorie Minister Inge Vervotte (CD&V): homokoppels moeten kinderen kunnen adopteren Tegen het partijstandpunt in vindt federaal minister van Ambtenarenzaken en Overheidsbedrijven Inge […]

  4. Inge Vervotte, Vlaams minister van Welzijn
    ”Ik voel me nu goed op mijn plaats als minister”
    Publicatie: 22 juli 2006

    Welaan dan. Zou u het wetsvoorstel over het adoptierecht voor holebi’s goedgekeurd hebben?

    “Ja. Ik ken de adoptieprocedure vrij goed. Het element van een duurzame en stabiele relatie is doorslaggevender dan het geslacht van de aanvragers. Ik heb begrepen dat onze partij de parlementsleden vrij heeft gelaten om in dit dossier hun eigen geweten te volgen. Ik zou dus afwijkend van het algemeen partijstandpunt gestemd hebben.”

    http://www.ovv.be/page.php?ID=1418

    Tja, d’r zijn ‘r dus meer met afwijking😆

Geef een reactie

