Mannenondergoed gaat fluo, maar Belg conservatief (behalve homo’s)

DT Fluros

DT Fluros

Dat mannenondergoed een mode-item is geworden, is voor de meeste modebewuste internauten geen nieuws meer. Er zijn al tal van – vooral buitenlandseverhalen over de boomende mannenondergoedsector, over de hipheid van dit stukje textiel. Maar hoe zit het in België? Goed en niet goed, zo blijkt.

De Standaard Magazine stortte zich dit weekend in mannenmode en dus ook in mannenondergoed. Modieuze slips en boxers zijn dan ook incontournable. Elk zichzelf respecterend modehuis heeft wel wat ondermode in de aanbieding. Maar ook de massamerken hinken niet meer achterop.

Enkele evoluties:

  • Ook ‘huishoudmerken’ als Dim, die je elke supermarkt vindt, ontwikkelt nu speciale lijnen, waarbij er nieuwe kleuren zijn verwerkt en nieuwe stoffen worden gebruikt. Zo komt er Dimoniac, een lijn die de kroonjuwelen extra in de verf zet. Ook zijn er nieuwe designs voor de elastiekband, want ook Dim-dragers willen hun slip of boxer tonen.
  • Vroeger werd 80% van mannenondergoed door vrouwen (en moeders) gekocht, nu is dat nog maar 60%. Vooral in de leeftijdscategorie 20-45 is dat het geval.
  • Ondergoedaankopen gebeuren steeds meer emotioneler.
  • Hom richt zijn pijlen op zweetopvang, op topsportmaterialen en op betere pasvormen.
Sloggi

Sloggi

Maar de Belg is conservatief. Ilse Van Eetvelt vertelt dat Dim nog steeds meer klassieke modellen in wit, zwart en grijs verkoopt. Siân Fuhrmann van Hom zegt dan weer dat voor Belgische mannen pasvorm en draagcomfort primordiaal blijven. Sloggi houdt het gedurfde Edelweiss-model, een bruine short met valluik en bretellen buiten België.

Anderzijds ziet aussieBum-ontwerper Sean Ashby homo’s nog steeds als trendsetters.

Een wonderjock in Belgische driekleur, Peter Jacobs, De Standaard Magazine, 13.09.2008.
“Hun stijl wordt eerst overgenomen door de vrouwen die voor hun mannen beslissen en pas dan vinden die ideeën algemene ingang bij heteromannen. Gelukkig hebben de meeste mannen vandaag geen problemen meer met seksuele geaardheid en kleden zich naar hun smaak. Er zijn veel heteromannen die zich vandaag kleden in een stijl die als vroeger als homo bestempeld zou worden. Er is nog weinig verschil.”

Tot slot mannenondergoed in 5 trends:

  1. Technologie en ecologie: nieuwe pasvormen en materialen moeten niet alleen het comfort verhogen, maar ook ecologisch verantwoord zijn.
  2. Strak: flodderboxers zijn not done!
  3. Kleur: felle kleuren en excentrieke prints mogen, ook voor niet-H&M-kopers. Fluo is the way to go, voorspelt ook Ashby. DT is hen al voor met DT Fluros.
  4. Push-up: toon wat je hebt. Tal van merken beweren de wonderoplossing te hebben.
  5. Internet: Internetverkoop verlost shopschuwe venten van een bezoek aan de winkel.

Bron: De handtas van Beckham, Peter Jacobs, De Standaard Magazine, 13.09.2008.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: