De Jeugd van Tegenwoordig: De Cadettenschool, vanaf woensdag 8 oktober op VT4

Na een gewoon internaat (seizoen 1) en een landbouwschool (2) worden de tieners van De Jeugd van Tegenwoordig nu naar de militaire school gestuurd. Militair op rust en schoolcommandant van dienst Jean-Pierre Kindermans verwacht zijn 24 cadetten in Verviers.

Dat betekent naast zware theorie ook een ijzeren militaire discipline uit 1957. Verwacht je dus aan drilsergeanten en zware fysieke proeven. Commandant Jean-Pierre Kindermans is tegenwoordig persverantwoordelijke bij RSC Anderlecht. Hij trok als 17-jarige knaap in 1961 naar het leger.

“Er zit meer humor in het leger dan je denkt”, Hans Van Goethem, Gazet van Antwerpen, 25.09.2008.
“Wat die 24 kinderen in het programma meemaken, heeft zeker raakpunten met de werkelijkheid. Ik ben vroeger nog opgeleid door officieren die in de Korea-oorlog hadden gevochten. Die waren héél hard. Maar ik ben hen er nog altijd dankbaar voor. Ze hebben me geleerd wat luisteren is, en het belang van groepsgevoel. Waarom ik toen bij het leger ben gegaan? Zoals mijn moeder altijd zei: ik heb geen zittend gat (lacht). En onze overbuur was een kolonel. Dat mooie uniform, die verhalen die hij vertelde… Ik wist dat het leger iets voor mij was.”

Maar Kindermans wil de jongeren niet kraken, alleen groepsgevoel bijbrengen. Dat betekent dat buitenbeentjes in de pas moeten lopen. Maar productiehuis Knakna zal wel net buitenbeentjes gekozen hebben. Het moet goede televisie blijven.

De Jeugd van Tegenwoordig, vanaf woensdag 8 oktober, VT4.

8 Reacties

  1. Die sissies van nu naar een militaire school van vroeger? ocharme 🙂

  2. ‘k Voel het nu al dat ik er me dood ga aan ergeren. 😕

  3. Zullen de programmamakers erin slagen om de mentaliteit van 1957 over te brengen?

    Wanneer men daarin doorzet valt de humor weg?
    Realiteit moet je in media niet zoeken.

    @Reynie,
    Binnenkort is er denkelijk plaats…

    Enkele weken geleden zijn er aan de ingang van alle kerkhoven in Maasmechelen grote borden geplaatst. Alle 6000 graven die volgens het decreet op de begraafplaatsen vervallen zijn, dienen een nieuwe concessie aan te vragen. Dit met een bedrag van 250 euro per overleden lichaam.

    http://www.hbvl.be/Limburg/3630/artikel.asp?art=6D648C53-90AB-4DEE-B084-08183DB004DD

    http://www.mechanischparkeren.com
    of je laten uitstrooien in een plantenaquarium ❓

  4. oehla! 😀 da gaat plezant worden, voelen ze eindelijk nog is een spier.

  5. […] 2008 bij 1:14 pm · Ingedeeld onder Informatie-website, Levensbeschouwing, Talk-of-the-Town De Jeugd van Tegenwoordig: De Cadettenschool, vanaf woensdag 8 oktober op VT4 Na een gewoon internaat (seizoen 1) en een landbouwschool (2) worden de tieners van De Jeugd van […]

  6. De Jeugd van Tegenwoordig, ik zit op de eerste rij om te kijken naar deze reeks !

    Al kijk ik nauwelijks of niet naar reality-reeksen. Deze hoort zeker wel bij men ding, ook de vorige 2 waren zalig om naar te kijken. Al vrees ik dat hier vaak traantjes zullen gaan vloeien. Hoort er ook bij om deftig te kunnen opgroeien in onze maatschappij.

    Bovendien ben ik vaak bezig met dril en zware fysieke proeven int echte leven, grijns :-). Ben zeer benieuwd !

  7. Ik kan zeker zeggen dat het een heel goeie reeks zal worden ;]
    Zwaarder dan de vorige maar geweldig om aan mee te doen xD
    De fysieke proeven waren zwaar voor velen, maar na 3 weken bij elkaar te zitten in dezelfde omstandigheden wordt er een geweldig hechte groep gevormd. Echt vrieden voor het leven!

    Als cadetten zijn we nooit alleen!

    @ Tommy

    Je zal wel zien dat niet alle jeugd van tegenwoordig sissies zijn ;]

  8. […] Geen Kanakna-productie zonder holebi’s. Yanaïka en Stefanie in Mijn Restaurant, Wim en Fanny in Keukenrebellen, Silke in De Jeugd van Tegenwoordig: De Boerenstiel, … en nu is er Tim Choin (bijna 17), die deelneemt aan De Jeugd van Tegenwoordig: De Cadettenschool. […]

Geef een reactie

