Heren Maken De Man-kapper Peter Platel gaat holebi’s knippen in Nepal

Peter Platel, bekend als de kapper in De Heren Maken De Man en eigenaar van kapsalon Wakko in Antwerpen Brussel, trekt naar Nepal om holebi’s te ondersteunen. “Een financiële schenking is makkelijk, je moet als mens iets meer doen”, stelt Platel in Gazet van Antwerpen.

Nepal is niet meteen bekend als holebiparadijs.

Peter Platel trekt naar Nepalese holebi’s, Dominique Piedfort, Gazet van Antwerpen, 02.10.2008
“Ik ben er anderhalf jaar geleden al geweest. Alleen een materiële of financiële schenking doen is makkelijk, vind ik. En ik heb niet de bedoeling om daar alleen Sinterklaas te spelen. Wanneer je als mens iets meer kan doen, dan moet dat.”

Persevenement

“Vooral in de gemeenschap van de transgenders zijn er veel problemen”, weet Peter Platel. “Die mensen moeten een alternatief krijgen voor de prostitutie. Zo is er bijvoorbeeld een kapsalon opgezet, maar dat loopt niet zo goed. Het is de bedoeling dat ik daar ga werken om de ellende wat te verdrijven.”

Peter wil met de plaatselijke hulpverleners nog een evenement opzetten dat de pers haalt. Dat blijkt niet vanzelfsprekend. “Ik weet niet of het een gevaarlijke missie is, glamoureus zal het er in elk geval niet aan toegaan. De gemeenschap wordt door de overheid fel onderdrukt en moet ondergronds leven. Er is ook ontzettend veel agressie. Ik hoop dus dat ik niet in de gevangenis terechtkom en heb mijn advocaat in elk geval verwittigd. Onze actie is legaal, maar dat wil niet zeggen dat de politie ons effectief zal steunen”

Zaterdag 4 oktober heeft een benefietfuif plaats in café Strange, Dambruggestraat 161, Antwerpen, vanaf 22 uur.

Geef een reactie

