Karim Lequenne, de “wappernicht” uit X-factor (+ video)

Showbizzsite

Karim Lequenne. Foto: Showbizzsite

Woensdagavond zijn de live-uitzendingen van X-factor gestart op VTM. Neen, we hebben niet gekeken. Maar Kevin De Vos (Zangtalent.be, Eurosong.be) wist te schrijven dat de “wappernicht” uit Berchem, Karim Lequenne (17) wel erg goed kan zingen.

De leerling Economie – Moderne Talen in het Koninklijk Atheneum Mortsel.

Karim Lequenne, Frank Jaspers, Het Laatste Nieuws, 04.10.2008.
«Van kleins af weet ik al dat muziek mijn leven moet worden. Het is wel de eerste keer dat ik aan een wedstrijd deelneem. Ik vind het best wel tof en krijg ook veel positieve reacties. Zingen doe ik al heel mijn leven. Ik heb het dan eens aan een paar vrienden laten horen en die vonden het goed. Daarom wou ik mijn zang nu eens aan professionele mensen laten horen en blijkbaar bevalt het hen ook. Het is mijn ambitie om de top te bereiken en ooit in het buitenland rond te toeren. De wedstrijd is leuk. Er heerst een toffe sfeer tussen de kandidaten en mijn zenuwen kan ik goed in bedwang houden.»

Karim is single, zegt hij in HLN. Ook collega Stefanie Schaekers woont op de Grotesteenweg in Berchem. Karim is vooral fan van Madonna en Justin Timberlake.

18 Reacties

  1. als nu eens iedereen het talent zou ondekken en deze jongen niet voor wapennicht zou betekenen,
    snap je misschien wat hij te bieden heeft, het is een lust voor het oog,hij is schattig en kan zingen als een engel.

  2. amaai, steeds verbaas je mij als ik hoor hoe goed je wel zingt!
    Zo een stem heb ik zelden gehoord!

  3. Ik ben echt fan van karim
    Ik stond ervan versteld hoe hij kan zingen
    Ik heb een stuk opgenomen van zijn zangtalent en Gebruik ik nu als wekker.. Alle ge kunt u wekkergeluid instellen en Nu wordt ik elke dag van de week wakker met karims zangtalent.
    En wa ze ook zegge karim is totaal geen neurd!
    Ik vindt hem super!!!!
    Ik hoop dat hij x-factor wint!!
    Want hij is de nieuwe justin timberlake!
    Karim doe zo voort!!!

  4. Karim heeft echt wel talent!!
    Elke keer zit ik voor de tv genageld bij x-factor!!
    Ik hoor en zie karim zo graag zingen!!
    Da’s gewoon een natuurtalent!!
    Ik hoop da ge wint karim!!!

    XX shana claerhoudt

  5. Als je ene keer luisterd naar karim zijn zangtalent hou je niet meer op!
    ik kan 100 keer naar hetzelfde liedje luisteren dat karim heeft gezongen zonder het beu te worden
    Srry als ik veel schrijf maar ik kan niet stoppen over karim..
    Dit is gewoon beter dan alles wat ik al heb gehoord!!
    Ik ben zo enthousiast als ik em bezig zie…
    Zijn stem is zo uniek
    En als hij in de camera kijkt..
    Zo mooi hoe hij zich inleeft in de liedjes die hij zingt.
    Ik zing ook heel graag en daarom kijk ik zo hard naar hem op!!

  6. Karim is fantastisch!! Hij moet winnen!! Hij is bescheiden en kwetsbaar maar dat maakt juist dat je helemaal verliefd wordt! Hij heeft de meest fantastische stem van alle kandidaten en het zou me verbazen moest hij niet hoog eindigen! Hij ontroert me elke keer weer…

    Groetjes Mieke

  7. Ik zit nu al een tijdje met de vraag: Van waar haalt karim zijn naam?

    Overigens vind ik dat hij PRACHTIG zingt!!!!! PRACHTIG!

    En zo’n schattig gezichtje! Ongelofelijk!

  8. Zeg vraagje ik had een aflevering gemist van x-factor (derde liveshow) En mn ma zei da karim et moest opnemen tegen rodwan ofzoiets
    maar is karim er nu uit??
    Ik hoop van niet want ik wil nog genieten van zijn zangtalent

  9. Die jongen is inderdaad een ontdekking, maar ik vrees dat hij het niet getroffen heeft met Maurice als coach.
    De liedjes die hem worden opgelegd zijn “fout”.
    Volgens mij kan hij beter en meer… Ook qua styling wordt er bitter weinig energie in deze jongen gestoken. Een sjaaltje errond en hupakee… het podium op.
    Met Do als coach zou hij X-factor kunnen winnen.
    Met Maurice zie ik het net iets somberder in.

    Maurice is zo vol van zichzelf en z’n kandidaten dat dit wel eens een omgekeerd effect op de kijker zou kunnen hebben. De 3e live show was daar al een triest voorbeeld van…

  10. Dat sjaaltje kan een trademark worden. Herkenning is belangrijk op tv… Denk aan Brahim met zijn potskes

  11. Karim is zooooo gweldig!!!!❤

  12. Woohoow gisteren op X-factor hadden ze duidelijk al wat meer energie in Karim z’n looks gestoken. Veel beter zo…

    @Benjamin: Herkenning is idd belangrijk, maar is die jongen op zich al niet herkenbaar genoeg? Zo lopen er geen 2 rond hoor. Vond het gisteren veel beter zónder dat zogezegde “kenteken”.

  13. Wie kan mij zeggen welk merk,type, nr , Karim draagt?
    Waar kan die gekocht worden?
    Ik draag ook een bril en zoek er een zoals Karim.

  14. euhm wappernicht ? wa wilt da zeggen
    karim goe bezig xxx

  15. van welke origine is karim?

  16. super talent dat is karim hij is lief vriendelijk en oogt goed ook .goed bezeig jongen xx

  17. […] ook Karim Lequenne (20) uit Berchem zijn opwachting in de battles van The Voice van Vlaanderen. Hij nam al deel aan X-factor in 2008. Hij zit in de ploeg van […]

Geef een reactie

