De Story van Bekende Vlaamse Holebi’s

Deze week wijdt het tijdschrift Story een hele bijdrage over de coming-out van holebi BV’s. Koen Crucke, Sven Pichal, Daniella Somers en Showbizz Bart Verbeeck vertellen over hun geaardheid.

Bij de een ging dat al wat vlotter dan bij de ander. Q-music-presentatrice Alexandra Potvin (42) is privé uit de kast sinds haar 22ste, en professioneel sinds haar 29ste. “Door de reactie van mijn ouders heb ik twee jaar lang een dubbelleven geleid” vertelt ze aan de redactie van Story.

Voor Sven Pichal(29), ex-woordvoerder van Wel Jong Niet Hetero, huidig voorzitter van Het Roze Huis en nu Radio 1-presentator ging het iets makkelijker, hij kwam uit de kast op zijn zestiende en heeft al zes jaar een relatie, “na mijn coming-out ben ik frietjes gaan eten, mét roze vorkjes”, grapt hij.

Daniella Somer (44), ex-topbokster scheidde na meer dan 20 jaar van haar man en kwam zeven jaar geleden uit de kast. “Ik dénk dat mijn zoon (15) het niet erg vindt dat ik lesbisch ben”.

Koen Crucke kwam net als Pichal vroeg uit de kast, op zijn zeventiende. Hij is al 37 jaar samen met zijn vriend waarvan 4 jaar getrouwd.

Showbizz Bart (30) deed zijn coming-out al op zijn vijftiende, als Q-music-presentator laat het hem koud als luisteraars zeggen dat “die janet’ van de radio moet.

Bron: WJNH.

2 Reacties

  1. Waarom mocht of kon dit in het verleden niet ❓
    Homo, lesbienne dat was toch meer dan een rariteit.

    Politiek zat iedereen in heterO-huis en deze “koppelverkoop” wordt gesteund door de commerciële wereld.

    Vraag mij nu af of de story hier wel te krijgen is.
    http://www.zizo-magazine.be is alleen te Hasselt http://www.holebilimburg.be verkrijgbaar.

    Dacht dat m’n hier dan werkt aan één van de …
    De Morgen: Binnenland – 89 Vlaamse actieplannen voor meer gelijke kansen.

    De Vlaamse ministers hebben voor de periode 2008-2009 89 actieplannen rond gelijke kansen klaargestoomd. Dat meldt Vlaams minister van Gelijke Kansen Kathleen Van Brempt (sp.a) vandaag.

    Maar ik moet nog steeds dat licht zien

    In tussentijd is ‘r wel de wandeling op 2 november 13u http://www.devlam.eu wandelt samen met http://www.uvv.be Centra Morele Dienstverlening – maasland.
    Samenkomst parking H.Vrankenstraat Vucht Maasmechelen

  2. wat een uitdrukking eigenlijk, uit de kast komen 🙂
    dat heb ik ook al wel eens gedaan, maar nog steeds hetero

Geef een reactie

