Stefan Petzner, opvolger van Jörg Haider, ontslagen na bekentenis homorelatie (+ video)

Stefan Petzner (27), opvolger bij BZÖ van de overleden Jörg Haider (58), zou bekend hebben dat de twee minnaars waren. In een radio-interview met ORF sprak Petzner over de meer dan innige band tussen hem en de verongelukte Haider. Dat melden verschillende bronnen. HLN en HBvL spreken van ontslag. Josef Bucher volgt hem op.

Wat Petzner op de radio zou gezegd hebben, is niet meteen duidelijk. Haider was meer dan een collega voor Petzner en weduwe Claudia Haider zou op de hoogte zijn geweest van de affaire.

Uiteindelijk zou een ruzie tussen Petzner en Haider over de 18-jarige Daniel N. de reden zijn geweest waarom Haider te veel alcohol gedronken had, zijn chauffeur wegstuurde en uiteindelijk verongelukte.

De meeste bronnen situeren zich ook in de populaire hoek. Enkele dagen na Haiders dood gaf Petzner een interview.

Haider’s opvolger spreekt van de liefde, Bild via Google Translate, 23.10.2008.
Petzner over de vriendschap met Haider.

„Was den Jörg und mich betrifft, war es mehr. ‘Wat de Jörg en ik ben bezorgd, het was meer. Es war umfassend – in vielen Facetten, auf vielen Ebenen … Het werd op grote schaal – in vele facetten op vele niveaus … Er war nicht nur mein Chef, sondern mein bester Freund. Hij was niet alleen mijn baas, maar mijn beste vriend. Wir haben gemeinsam gesiegt, wir haben gemeinsam verloren … We hebben gewonnen samen, we hebben samen verloren … Das ist sehr persönlich, wir haben auch gemeinsam geweint, ja. Dit is zeer persoonlijk, we hebben samen gehuild, ja. Nicht oft, Gott sei Dank, in diesen Jahren, aber doch auch.“ Niet vaak, ik dank God, in deze jaren, maar ook. ”

Die Eifersucht von Haiders Frau Claudia. De jaloersheid van Haider vrouw Claudia.

„Sie hat ihn geliebt als Frau, er hat sie geliebt als Mann. Ich habe ihn als besten Freund und Lebensmensch auf eine ganz andere und eigene Weise geliebt. “Ze heeft liefgehad hem als een vrouw die hij heeft liefgehad als een man Ik heb hem als een vriend en beste man leeft in een totaal andere manier en hun eigen geliefde. Sie hat das verstanden.“ Zij heeft dit begrepen. ”

Die Fahrt in der Todesnacht zu Haiders Leichnam. De reis in de nacht van Haider’s dood lijk.

„Ich habe da im Taxi gesessen und gedacht, fahr, fahr, fahr … “Ik heb in een taxi en dacht, ga, ga, ga … ich muss zu ihm… Ik moet hem … ja, das war so wie ein Magnet, wo ich diese unglaubliche Beziehungskraft gespürt habe.“ ja, dat was net een magneet, waar ik was dit ongelooflijke relatie had bespeurd kracht. ”

Die Zukunft ohne Haider. De toekomst zonder Haider.

„Wir waren uns immer nahe und so ist es auch jetzt. “We waren altijd in de buurt en daarom is het nu. Wir sind, glaube ich, auch jetzt nahe irgendwie, er ist bei mir … Ook zijn wij, denk ik, nu bijna een of andere manier, hij is met mij … Ich spüre, dass er bei mir ist und auf mich aufpasst, das spüre ich ganz genau und deutlich.“ Ik heb het gevoel dat hij met me mee en kijk naar me, wat ik voel me heel goed en duidelijk. ”

Die Äußerungen gefährden inzwischen Petzners Politkarriere. De opmerkingen nu dreigen Petzners politieke carrière.

Zoals wel vaker met plotse overlijdens van prominenten, denk maar aan prinses Diane of prinses Grace van Monaco, lopen meningen over de waarheid uiteen. In Oostenrijk zou het verhaal ook erg moeilijk liggen.

5 Reacties

  1. Jammer te moeten meedelen dat uw vertaling Duits Nederlands erbarmelijk slecht is.

  2. Zoals geschreven is het een vertaling door Google Translate. Mijn Duits is onvoldoende voor een deftige vertaling. GT levert inderdaad geen proza af, maar geeft een idee waarover het gaat…

  3. […] Stefan Petzner, opvolger van Jörg Haider, ontslagen na bekentenis homorelatie (+ video) […]

  4. […] Stefan Petzner, opvolger van Jörg Haider, ontslagen na bekentenis homorelatie (+ video) […]

  5. […] In De Standaard komen Yves Aerts en Yvan Brys, woordvoerders van de Holebifederatie, terug op de homogeruchten rond Jörg […]

Geef een reactie

