Transgender Joke: “ik sta 100% achter mijn keuze, maar heb veel moeten opofferen”

Dossier: Transgender en transseksualiteit

De Standaard publiceert een heel minidossier over transgenderisme (door Valerie Droeven). Zo is er de getuigenis van Joke, de jongste geöpereerde transseksueel in België. Zij liet zich opereren in Thailand. Ze moest veel opereren, maar heeft het er allemaal voor over.

Ook docente Shannon Roeting getuigt. Haar klein zoontje Shee Liam voelt zich een meisje. In haar mind heeft ze het aanvaard, maar haar hart volgt nog niet helemaal.

Gisteren organiseerde de provincie Vlaams-Brabant een studiedag rond transgenderisme. Er is ook een website gelanceerd, Genderindeblender.be.

3 Reacties

  1. Voor Joke,

    Wel meisje , oprecht proficiat. Natuurlijk zullen er nog mensen zijn die het plezant vinden andere mensen pijn te doen. Niet naar kijken , het zijn zelf mensen met problemen. Het is een hele goede beslissing geweest voor je toekomst. leven in een gevangenis is geen lachertje; maar niemand kan de pijn voelen van een ander. Ik moet niet vertellen want je maakt het allemaal mee. Daarom verdien je respect . Joke veel succes en laat maar eens iets van je horen op @mail en of MSN. (Ik zou graag weten hoe het verder met je gaat)

  2. Tijdens een zoektocht over transgenderisme stuitte ik op dit artikeltje waarin verwezen wordt naar artikelen in de Standaard. Echter bij het doorklicken naar die artikelen blijkt dat je lid moet zijn van de Standaard alvorens je iets kunt lezen.

  3. Hallo, mijn naam is Shee Roeting en ik vraag u of u dit artikel ONMIDDELLIJK wil verwijderen!! Het is het eerste wat men te zien krijgt als men mijn naam intikt op Google.

    Ook zijn ik of mijn moeder nooit op de hoogte gebracht van het bestaan/posten van dit artikel en vind ik dit eigenlijk echt disrespect vol!!!!

    Denken jullie niet na over gevolgen of andermans gevoelens?!

    Met dank voor uw begrip…
    Shee

Geef een reactie

