Gouverneur Steve Stevaert hekelt lange tenen homobeweging

De samenleving kan nooit tolerant genoeg zijn en kan best wat mildheid gebruiken. Dat stelt Steve Stevaert, oud-sp.a-minister en huidig gouverneur van Limburg. Hij predikt mildheid, ook voor wie zelf niet al te mild is. Zo ergert hij zich aan de lange tenen van belangengroepen. Hij haalt het voorbeeld aan van Rick Warren, de homofobe dominee die Barack Obama zal inhuldigen als president van de Verenigde Staten.

‘Dit land kan best wat mildheid gebruiken’, Walter Pauli, De Morgen, 10.01.2008
Heeft links vandaag nog wel een eigen ideologische basis? Uw vrienden van de Nederlandse PVDA zeggen: wij zijn te tolerant. De multiculturaliteit was slecht. Van een capitulatie gesproken.

“Je kunt nooit tolerant genoeg zijn. Mij kun je van veel verdenken, maar ik ben nooit in excessen meegegaan. Niet in linkse of rechtse, noch in progressieve of conservatieve. Op een bepaald moment was je in progressieve milieus haast abnormaal als je niet gescheiden was. Dat was een exces. Maar het zou even excessief zijn om wie gescheiden is abnormaal te vinden. Ik kijk steeds meer naar de mensen die dergelijke boodschap uitdragen. Mensen die ultraradicaal zijn in hun jeugd zijn nadien vaak ook niet echt tot maat in staat. Uit ervaring weet ik dat de grootste en meest onbarmhartige kommaneukers in de administratie te vinden zijn bij ex-anarchisten. Die hielden toen geen maat en ook nu niet.

“Toen Louis Tobback als oppositieleider de reputatie had een radicaal te zijn, publiceerde hij een boekje: Ik ben een gematigd man. Wie Louis kent, weet dat hij gematigd is. Dat is zijn sterkte. Hoe vaak heeft Louis als partijvoorzitter niet tegen mij gezegd: ‘Doe maar, Stevaert, maar vraag van mij niet dat ik het ook nog goed vindt wat jij wilt.’ Dat was heel chic van hem, want hij liet mij doen, ook al stond hij er zelf niet achter. Ik heb meer andere mensen gekend, mensen die als ze ergens niet akkoord mee gingen al het (on)mogelijke deden om dat tegen te houden of te saboteren.

“De samenleving kan best meer mildheid gebruiken. Neem Obama. Hoeveel mensen kicken nu al op het moment dat hij voor het eerst zal falen? Er schijnt bijvoorbeeld een probleem te zijn dat zijn predikant tegen de homo’s is. So what? Maakt dat van Obama een homohater? Ik lees dat de paus tegen de pil is. Gaan we daarom Herman Van Rompuy aanpakken? Wel, (slaat plechtig met de hand op tafel) ik ben er zeker van dat Herman Van Rompuy níét tegen de pil is. (schaterlach)”

Het geldt vandaag bijna als een wet dat optimisten naïevelingen zijn en pessimisten een monopolie hebben op de verstandige boodschap.

Terwijl de geschiedenis leert dat de pessimisten bijna altijd ongelijk krijgen

5 Reacties

  1. Tolerant

    slikken of slikken ?
    1 Doorslikken
    2 Laten gebeuren

    Huidige http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=slikken
    slik·ken slikte, h geslikt 1 stoffen door de keel uit de mond naar de maag brengen 2 (sp) doping gebruiken 3 kritiekloos geloven; zonder verzet accepteren: wie kan al die onzin ~?

    Gaylive.be: Eén op tien homojongeren laat zich betalen voor seks

    Bijstandsmoeders.nl: Moeders zonder poen verliezen hun fatsoen !

    Het Gentse schepencollege heeft vanochtend beslist om 2 miljoen extra te besteden aan drie grote Gentse problemen: de werkloosheid, de daklozenproblematiek en burgerinspraak in het bestuur.

    Moeilijk 2009
    “2009 wordt een moeilijke periode, waarbij wij als stadsbestuur niet altijd over alle middelen of zeggenschap beschikken om iets aan de problemen te doen”, zo legde Gents burgemeester Daniël Termont vandaag uit. “Maar we hebben deze morgen met het college een politieke beslissing genomen om 2 miljoen euro uit te trekken voor drie grote thema’s”.

    http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/602553/2009/01/09/Gent-besteedt-2-miljoen-extra-aan-werkloosheid-en-daklozen.dhtml

    HASSELT – Limburg heeft einde 2009 een nieuw vluchthuis. Een veilige haven voor 23 mishandelde vrouwen en kinderen. ‘Tegen 2012 plannen we zes nieuwe studio’s in Hasselt’, zegt Eric Bogers. ‘Maar ook een tweede Limburgs vluchthuis is onontbeerlijk.’

    Alle vrouwenopvangcentra, ook in Lommel, Maasmechelen en Genk, zitten continu vol. De reden waarom het Centrum voor Algemeen Welzijnswerk (CAW) ‘t Verschil een nieuw en groter vluchthuis bouwt op een geheime locatie.

    http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=1423HOJ7

  2. de dag dat sara haar mond houdt, zal ik m’n lange tenen ook afknippen

  3. Tiens, ik wist niet dat jij De Morgen las?😉

  4. Ik lees idd wel eens De Morgen😛

  5. ik gelukkig niet.. En gelukkig bestaan er dergelijke blogs waar ‘k me dan toch kan informeren over berichtgeving uit de vlaamsche communistische pers😉

Geef een reactie

