Buren homoclub Kinky’s zijn overlast beu: “We horen de kettingen rammelen”

De buren van homobar Kinky’s in de Lange Beeldekenstraat zijn de overlast beu. Cyriel Verbinnen en zijn vrouw Firroza Fatehmahomed klagen in Gazet van Antwerpen over rammelde kettingen.

“We horen vaak mannen brullen”, Jeroen Kuyps, Gazet van Antwerpen, 23.02.2009

“Je kan er genieten van je wildste fantasiëen”, staat te lezen op de website van Homoclub Kinky’s in de Antwerpse Lange Beeldekensstraat. Maar buren Cyriel Verbinnen en zijn vrouw Firroza Fatehmahomed zijn de overlast van de bar beu. “De muren zijn hier heel dun. We horen de kettingen rammelen.”

“We horen vaak mannen schreeuwen en brullen als ze hun ‘huiswerk’ maken”, zegt Firroza (52), “of hoe moet ik het anders noemen?” Samen met haar man Cyriel (59) is ze ten einde raad. “Mijn man lijdt aan slaapapneu”, zegt Firroza. “Hij heeft voldoende nachtrust nodig, anders gaat zijn bloeddruk de dieperik in. Nu wordt hij elke nacht wakker door het lawaai van de bar. Ik houd de keren dat de ambulance hem hier kwam halen al niet meer bij.”

Omdat het koppel moegestreden is, schakelde het de hulp van een advocaat in. Die brengt de zaak nu voor de vrederechter (zie kader). In 2002 klaagden Firroza en Cyriel de geluidsoverlast ook al eens aan, waarna het beter ging. Sinds februari 2008 loopt het volgens hen weer de spuigaten uit. “We hebben gepraat, gepraat en nog eens gepraat met de uitbater. Wij willen zijn broodwinning niet afpakken, wij willen alleen een beetje rust. Hij zegt dan dat hij dat begrijpt, maar doet er vervolgens niets aan. Onze bovenbuurman heeft geen overlast, maar zijn verdieping is anders ingericht. Bij hem zit er nog een traphal tussen het café en zijn appartement. De uitbater neemt hem als voorbeeld om te bewijzen dat er geen geluidsoverlast is. Soms gaan we in het weekend slapen bij Cyriels broer om een beetje rust te hebben.”
Advocaat Kris Masson
“De zaak had al lang opgelost moeten zijn”
Kris Masson hekelt de laksheid van de stad en de politie in dit dossier. “Mijn cliënten zijn naar de politie gestapt, maar van die klacht werd niets op papier gezet. De deurwaarder deed al vaststellingen en bevestigde dat er geluidshinder is. De uitbater voerde ook verbouwingswerken uit, zonder dat hij daar een vergunning voor heeft. Dat heb ik laten weten aan burgemeester Patrick Janssens en schepen Ludo Van Campenhout. Ik heb nog steeds geen antwoord ontvangen. Mijn cliënten volgden de geijkte weg met hun klacht, het is jammer dat ze nu kosten moeten maken door de zaak voor het vredegerecht te brengen.”

Uitbater Kinky’s
“Andere buren klagen nooit over overlast”
“Die mensen zijn paranoïde”, reageert de uitbater van homobar Kinky’s. “Niemand anders van de buren klaagt ooit over geluidsoverlast. Ik houd me aan de grens van 70 decibel. Ik heb in de 23 jaar dat ik de zaak uitbaat nog nooit een advocaat nodig gehad. Het is jammer dat dat nu wel het geval is.”

3 Reacties

  1. T’is gewoon Katholieke en Moslimse onverdraagzaamheid tegenover homosexuelen… als’t u niet aanstaat Cyriel en Firroza verhuis dan…

    Bij sex hoort nu éénmaal gekreun, gehijg en geschreeuw.

    Jullie zouden moeten vervolgd worden wegens homofobie.

  2. K vindt uw reactie er wel een beetje over Youri. Ik ben zelf homo, maar zou er ook niet mee kunnen leven als ik iedere nacht mijn slaap moet laten door overlast van een sexclub, of die nu door hetero’s of homo’s bezocht wordt..

  3. mja die club is er ook al hééél lang hé.
    ernaast wonen is dus ook hééél goedkoop. Beetje als een luchthaven.
    Als je ernaast woont is dat je keuze.

Geef een reactie

