Ian Thorpe: “Ik ben niet gay”

Zwemkampioen Ian Thorpe voelt zich genoodzaakt te herhalen dat hij niet homo is. De geruchten staken weer de kop op omdat uitlekte dat hij samenwoont met Braziliaans zwemmer Daniel Mendes en dat het duo bij elkaars familie Kerst hadden gevierd.

Ian Thorpe: ‘Ik ben geen homo’, Sportwereld / Het Nieuwsblad, 29.01.2009
‘Ik heb nog altijd nauwe vriendschapsbanden met heel wat trainingsmakkers en tegenstanders van weleer. Daniel is zo’n vriend, die ik al jaren ken. Ik reageer enkel omdat ik dat altijd doe op speculaties die mijn familie en vrienden aangaan. Deze insinuaties zijn bovendien kwetsend voor mijn naasten. Ik ben trouwens in het verleden al heel open en eerlijk geweest over mijn geaardheid in de media.’

Thorpe verwijst daarmee naar een interview dat hij in 2007, net na het stopzetten van zijn zwemcarrière, gaf aan het blad ‘Good Weekend’. Toen zei hij: ‘Ik heb er geen problemen mee een homo-icoon te zijn. Maar de speculaties als zou ik zelf homoseksueel zijn, waren een poging om mij te kelderen, net als de beschuldigingen in 2000 dat ik drugs zou pakken. Het stoort mij niet als mensen denken dat ik homo ben, maar ik ben het dus niet.’

Hij voegde eraan toe ooit te willen trouwen en vier kinderen voort te brengen. En ook nog: ‘Iemand zoals Angelina Jolie zou ideaal zijn.’

Thorpe stelt ook dat hij de ‘homobeweringen’ niet als een belediging ziet, maar hij wilt de puntjes op de i plaatsen. Hij hoopt dat hij hetzelfde respect en dezelfde privacy krijgt als anderen wordt gegund.

Eén reactie

  1. Nou en wat dan nog als hij wel gay zou zijn?? Is toch niks mis mee???

Geef een reactie

