Marianne Dupon ingestort na bericht zelfmoord Yasmine

Marianne Dupon, de ex van Yasmine, stortte in toen ze het nieuws van de zelfdoding van Hilde Rens vernam.

Marianne Dupon stort in, Het Nieuwsblad, 27.06.2009

‘Het gaat heel slecht met onze dochter’, reageerde de moeder van Marianne Dupon gisteren kort. Toen Marianne donderdagnamiddag vernam dat haar ex zelfmoord had gepleegd, stortte ze in.

Marianne Dupon (38) zat donderdagnamiddag met haar dochtertje Ella Louise in het Antwerpse jazzcafé De Muze, op de Melkmarkt, toen ze telefoon kreeg. Dupon stuikte volledig in mekaar toen ze het dramatische nieuws vernam. Kennissen belden haar vader op. Werner Dupon kwam zijn ontroostbare dochter en kleindochter oppikken. Samen reden ze naar het huis van de zus van Yasmine, in Kontich.

Dupon is een ex-crisismanager die in 2000 een BV werd door haar overwinning in de TV1-hit De mol . Pas na haar deelname aan het populaire programma werd ze een paar met Yasmine. De overleden zangeres vertelde destijds in interviews dat De mol hen nochtans niet dichter bij elkaar had gebracht. ‘Ik heb van dat programma geen enkele aflevering gezien. We leerden elkaar kennen op café in Antwerpen. Per toeval. We hadden van die lange gesprekken, tot ’s morgens vroeg. En van het een kwam het ander’, zei Yasmine in 2001.

In 2003 trouwden de twee. Marianne Dupon en Yasmine waren daarmee het eerste lesbische BV-koppel dat in het huwelijk trad.

Yasmine en Marianne kregen samen een dochtertje: Ella Louise. Voor Yasmine was dit haar eerste kind. […] Het huwelijk tussen Hilde Rens (de echte naam van Yasmine) en Marianne Dupon liep in april op de klippen.

Vandaag houdt Marianne Dupon zich vooral bezig met de organisatie van de holebifuiven Cafédelove . Na haar overwinning in De mol kreeg ze heel wat kansen. Eerst ging Dupon aan de slag bij een productiehuis. Ze werkte er aanvankelijk achter de schermen. Uiteindelijk schopte ze het tot presentatrice van het TV1-programma De zoete zonde , waarin ze samen met Geena Lisa de kijkers van pekelzonden wilde verlossen.

Marianne Dupon bedankte voor een fotoshoot in het blootblad Playboy . ‘Omdat ik een vrouw ben en dus complexen heb’, zei ze daarover.

140 Reacties

  1. Besten, ik vind de houding van (h)exen niet toelaatbaar gezien hun aanvaardingen.
    Hilde, is en blijft een toffe meid. Wat lees ik toch i.v.m. koorden, bomen en bossen?
    Marianne had het co-ouderschap in een snelprocedure moeten gooien. Ik vind de houding van Marianne en haar moeder onverantwoord.
    Met echt gemeende medelevens
    Jos vm

    • Oh lieve Yasmine / Hilde

      Hoe heeft het ooit zo ver kunnen komen ??

      Wat een talent , wat een lieve vrouw . het is bijna niet te begijpen de weg jij koos .

      Ik bidt dat Jezus over je waakt .

      Bedankt voor alles .

      Rust in vrede

      Cornelis de Keizer

      Gouda , Nederland

    • Wie zijn toch die mensen die jaloers zijn op Marianne, en die beste stuurlui aan wal? Bemoei je met je eigen leven en laat andere mensen hun creativiteit met anderen delen. Enne…stress door succes en liefdesverdriet door een gebroken relatie – dat eerste zullen de meerderheid nooit kennen en begrijpen, en wat de details waren tussen Hilde (betekent ‘strijdster’ in het Oudnoords) en Marianne kan je in Boekskes lezen, zo gaat de oplage zeker omhoog. Axel, someone who cares.

    • Jos,

      ik weet persoonlijk dat ze als vrienden uit elkaar zijn gegaan, en dat ze zeer goed overeenkwamen wat hun dochtertje betrof. Hilde mocht haar zeker nog zien, dus ik weet niet waar jij je info vandaan haalde, maar er valt Marianne niets te verwijten.

    • Kan me wel vinden in wat je zegt Die adoptie had al lang in orde moeten zijn Maar Co ouderschap denk niet dat marianne daar op zat t te wachten met haar nieuwe lief. Ze heeft Hilde alles ontnomen wat haar lief was , ik weet eerlijk gezegt niet wat ik zou doen als me dat gebeurde. In dat opzicht ben ik het met je eens dat egoisme bij scheidingen hoogtij viert , heb en zal dat nooit begrijpen.

      Schuldig is een ander ding Hilde heeft deze keus gemaakt en ik denk dat ze een uurtje later een andere had gemaakt , de gelegenheid de triestheid en de verlatenheid niet meer kunne relativeren op dat moment , triest dat alles op zo’n moment voorhanden is om ook uiting te geven aan je wanhoop.

      We zullen haar missen.

    • Aan al die respectloze ‘sukkels’ die hier zonder nadenken hun kritiek nalaten: “hopelijk overkomt het jullie kind nooit !”

      “Stilte” is het mooiste eerbetoon aan iemand die koos om zelf uit het leven te stappen.

    • Aan al die respectloze ’sukkels’ die hier zonder nadenken hun kritiek nalaten: “hopelijk overkomt het jullie kind nooit !”

      “Stilte” is het mooiste eerbetoon aan iemand die koos om zelf uit het leven te stappen.

  2. Mijn medeleven aan ieder die Yasmine dierbaar was!

    Ik wist niet dat Marianne tegenwoordig holebifuiven organiseerde voor Cafédelove. Het lijkt me in de holebi-discotheken wel een zeer harde wereld te zijn .

    Dieter

  3. Ik denk dat het voor iemand die zelf graag in de media komt zoals M. moeilijk moet zijn om met iemand samen te leven die in alles je meerdere is…qua fysiek, intelligentie; populariteit….en Yasmine stak er torenhoog bovenuit…dan kies je nogal gauw voor een kippetje dat wat meer op je nivo staat

    • aan tania : ik vind je echt grof en zou echt niet kiezen voor een arrogante kip als jij….

    • Volledig onnodige en absurde reactie.
      Mensen hebben het recht hun eigen geluk te zoeken en ongetwijfeld heeft Marieanne dit niet gewenst.

      Ook nooit het gevoel gehad dat M. graag in de media kwam, ik heb haar alleszinds de laatste x jaren toch niet vaak op den TV gezien, in tegenstelling tot de Pfaffs en afgeleiden.

      Ik ken Hilde niet, ik ken Marieanne niet , en dat gaat ongetwijfeld op voor de meeste , zoniet alle, posters hier.

      Zelf-medelijden is de slechtste raadgever in tijden van pijn en ik vrees dat dit Yasmine/Hilde fataal is geworden maar de eind-verantwoordelijkheid van haar daad ligt helaas ook bij haar…

  4. nee ik heb geen medelijden met haar…dat ze wat gas terugneemt, een column schrijven terwijl je in feite niet kan schrijven, enz… enz….alles voor de spotlights, intriest

  5. Ongetwijfeld heeft Marianne hier verdriet van.
    Hoe zou je zelf zijn als je zo lang met iemand
    bent samen geweest? Ik weet niet veel van deze dame en het kan zijn dat ze mediageil is maar hier heeft zij niet voor gekozen. Ik kan me echt niet voorstellen hoe’n pijn zij nu heeft en schuldgevoelens terwijl dit niet haar schuld is.
    Misschien had ze dat anders moeten aanpakken, lees ik hier ook met dat co-ouderschap. Zeggen jullie nooit iets in een opwelling tegen iemand, worden jullie nooit kwaad? Verwachten jullie dan dat die persoon er morgen niet meer zal zijn. Ik had Yasmine graag maar vind dit zeker niet Mariannes fout en het is fout van iemand om dit te denken.

    • Dit heeft Marianne niet gewild en haar treft ook geen schuld! Vind het echt heel erg wat er gebeurd is , erg dat yasmine geen andere uitweg zag!
      Elke dag gaan er koppels uit elkaar , moeten die dan ook allemaal zelfmoord plegen? Ik begrijp dat het voor yasmine heel diep heeft gezeten, maar mensen aub wijs Marianne niet met de vinger! Weten jullie het fijne van heel de zaak? is het al niet erg genoeg zo?
      Heel veel sterkte voor beide families en ook voor Marianne natuurlijk!

  6. Dat die Marianne verdriet heeft, dat zal wel zeker.. maar ze zal dit OOK ALWEER gebruiken om in de spotlight te staan.
    Ik weet niet wat die vrouw Yasmine heeft aangedaan dat die arme lieve vrouw zich aan een boom heeft opgehangen maar het kan niet fraai geweest zijn.
    Het lijkt me alsof ze die serieus kapot heeft gekregen.. zij zal ermee moeten leren leven voor de rest van haar leven.

    Het is zeker niet haar schuld dat Yasmine zelfdoding heeft gedaan, zeker niet. Maar ik spreek uit ervaring wanneer ik zeg dat bepaalde mensen je zo kapot kunnen krijgen, je zo een hoogte kunnen doen voelen om je dan zonder pardon naar beneden kunnen kelderen. Zulke mensen zijn profiteurs, manipulatief, zuigen mensen leeg om ze dan weer uit te spugen. Geen medelijden met die Marianne, ik hoop dat ze nu eens voor altijd verdwijnt.

  7. Mijn medeleven met yasmina en haar familie.Zo’n mooie , stralende vrouw verdient niet om zo te sterven.terwijl ze zoveel lief had en liefde voelde voor haar ex is ht niet waard om zo dood te gaan!! Maar je kan nooit in iemands gedachten voelen of weten hoe die persoon zich voelt en ermee omgaat op dat moment. Het moet wel verschrikkelijk zijn.Ik had haar nog graag op televisie zien presenteren!Khoop dat ze nu in vrede en rust kan genieten.
    Mvg

  8. laat ons medelijden hebben met mensen die zelf medelijden kunnen opbrengen voor mensen die hen na staan. In dit geval is dit dus niet opportuun

  9. Ik heb enkele jaren geleden iets gelijkaardigs meegemaakt met iemand die organiseerde in hèt milieu. Mijn familie diende mij toen te colloceren. Intussen lijkt alles naar de buitenwereld oké. Ik wordt betrokken in van alles wat me niet interesseert. Uitzonderlijk is er ook nog een flirt waarvan ik steeds al heel snel walg. Nooit bracht deze ongelofelijk homofobe maatschappij me iemand aan bij wie ik als homoman aansluit, laat staan iemand die bij me past. Hèt milieu om desbetreffend soelaas te vinden? Neen, want hier situeert zich een verleden aan flarden, met wrange herinneringen en met lelijke figuren die duivelsgewijs uitvallen voor een ijzeren greep op het beste waarvan ze nooit voldaan geraken.

    Inderdaad, Marianne verwijten is fout. Maar ze heeft wel de verantwoordelijkheid vanaf nu, dag na dag, elke dag van haar leven, een wereld te helpen creëren waarin alle Yasmines na Yasmine kunnen gedijen.

    Dieter

    • dieter denk dat je nog niet goed in je vel zit.heb veel holebie vrienden en hetro en die hebben zeker zoveel problemen met de liefde als de holebie’s.dat is het leven en de liefde,je kunt er voor gaan en op je bek gaan of geluk hebben.je weet nooit wat in een ander persoon zij hoofd zit.Ik pleit niemand vrij die het schoentje pas trek het aan is een gezegde.Heb jasmine 1 maal onverwacht ontmoet jaren geleden was nog met Dieter en alleen de aanraking gaf mij een gevoel van ,die vrouw is breekbaar moet beschermd worden.zeer grote fan nog sterkte meer kun je niet zeggen

  10. Al die speculaties, verwijten, schuld? Er is iets heel ergs gebeurd! Iets wat NIEMAND wou!
    en voor iedereen die Yasmine dierbaar was is dit een hel. Laat ze dus met rust en stop met die nodeloze verwijten, daar heeft niemand niets aan of willen jullie ook een zelfmoord op jullie geweten?
    Marianne kon dit niet voorspellen en heeft dit zeker niet gewild. Er gaan dagelijks mensen uit mekaar.
    Het heeft geen zin erover te speculeren. We zullen haar missen en niets brengt haar terug. Ik vind het erg dat ze ondanks al die mensen om haar heen zo alleen was. Het moet heel diep gezeten hebben om die stap te nemen en ik wou dat ik haar had kunnen helpen.

  11. Speculaties? Wie spreekt er over speculaties?
    Wou U echt dat u haar kon helpen? Helpt U haar met te zwijgen over verantwoordelijkheid? Niets brengt haar terug. Inderdaad. Maar er komen nog Yasmines, de wereldbevolking is daar nu eenmaal te groot voor. En dit moet vermeden worden. Daarom is verantwoordelijkheid bij elkeen belangrijk, van collectiviteit tot individu, van deze homofobe maatschappij tot datgene wat specifiek Yasmine geraakt heeft!
    Maar Yasmine enkel missen? Dat is, denk ik, te weinig.

    Dieter

  12. heeft niks met holebie te maken , jasmine was veel te grote dame ,als persoon en artiest door iedereen geliefd.liefde kan een stout beest zijn. heb dit verschillende malen van vrij kortbij meegemaakt om verschillende reden.je kunt dat niet tegenhouden,die mensen hebben een knak gehad en zien geen andere uitweg.haar zelfzeker overkomen stak een grote onzekereid weg,zoals haar liedje was ze zeer broos,en breekbaar.laat ons de goede dingen in gedachte houden.en haar eren en zorgen dat de wereld haar niet vergeet.Ze heeft veel mensen beroerd en haar korte leven is niet voor niks geweest.Yasmine hoop dat je daar de liefde en rust ontmoet die je toekomt
    yetty

  13. I like this Posting……Just Relax….Just Relax….Please Listen Rock Radio Streaming

  14. Dieter man, je slaat de bal totaal mis. Dat heeft hier niets maar dan ook niets te maken of je nu homo bent of niet.
    Hilde had gewoon een zware introverte depressie uit liefdesverdriet, punt andere lijn.
    U zevert hier en klets teveel uit uwe nek. Verantwoordelijkheid afschuiven op een ander is gemakkelijk hé. Achteraf kan je veel beweren en uitleggen …..

    • Alleen omwille van liefdesverdriet pleeg je geen zelfmoord ❗

      Een cursus voor meemoeder…
      http://www.gva.be/nieuws/media-en-cultuur/aid843557/yasmine-wachtte-op-officieel-co-ouderschap.aspx
      Rarara wie kent de inhoud d’rvan

    • lieve Philip, na een ‘depressie’ uit liefdesverdriet is er na de ‘punt’ niet direct een ‘andere lijn’…waarschijnlijk heb jij nog nooit ‘liefdesverdriet’ gevoeld. Dat doet vree zeer man! Niet iedereen blijkt evenveel te investeren in de liefde…niet iedereen hecht evenveel ‘waarde’ aan een relatie, blijkbaar ook Marianne niet…laat al deze mensen, die het gras altijd groener vinden in een andere broek NU maar eens GOED nadenken!
      Yasmine, ik vind het persoonlijk ook héél jammer dat je er niet meer bent, maar vree goed dat deze discussies er zijn nu…Insjalah! neen, ik ben geen moslima…

  15. iedereen die het kind van zijn partner wil adopteren. Wij hebben daar ook twee dagen gezeten, hoor. Met de vreemdste mensen. Twee dagen om de adoptie in gang te zetten van het kindje dat we samen opvoeden sinds 2004…. en dan de politie over de vloer voor het sociaal onderzoek.
    Maar jeannine met de pet mag 10 kinderen op de wereld zetten, ze met een psychopaat opvoeden die ze dan doodslaat… allemaal zonder cursus.
    Belgische wetgeving op zijn best.

    • helemaal akkoord mee, waarom die ellenlange maanden doorstaan zoals die wet het voorlegt, als andere mensen het geluk hebben om zonder medische problemen een kind te kunnen krijgen. iedereen heeft recht op een kind, die wet mag soepelder!
      ik wou wachten met een kind en profiteren van het leven, op mijn 35ste begon ik pas de leegte te voelen en wilde ik ook de vreugde van een kind beleven. het mocht niet zijn, ik kan geen kinderen meer hebben, op jongere leeftijd had dat nog gekund. ik word er niet jonger op ook niet en jaren wachten om te adopteren tegenover 9 maanden zwangerschap vind ik het toppunt van de Belgische wetgeving. ondertussen staan we 6 jaar verder. nog steeds kinderloos.

  16. […] Marianne Dupon ingestort na bericht zelfmoord Yasmine Marianne Dupon, de ex van Yasmine, stortte in toen ze het nieuws van de zelfdoding van Hilde Rens vernam. […] […]

  17. Aan iedereen op dit forum, Weten jullie dan niet als iemand effectief zelfmoord pleegt,daar minimum al twee jaar mee in zijn hoofd zit of met de gedachte ervan speelt? Zoiets doe je niet impulsief,als jij een echte slechte dag hebt,neem jij dan je leven,nee! Je moet al zéér diep zitten om te kunnen. De enige die ervoor gekozen heeft is hilde zelf,en heb respect voor haar beslissing! Ben zelf onlangs mijn partner verloren in een ongeval en daardoor kan ik geen medelijden hebben met haar dood(doch vind ik deze echt jammer). Heb wel medelijden met haar dat ze zoo ongelukkig was waardoor ze die keuze gemaakt heeft! mensen die de schuld op iemand anders steken zouden best zwijgen,want karma doet zijn werk altijd! hopelijk staan jullie nooit in de schoen van marianne!!!!!!!!!

    • Caroline weet niet waar je die wetenschap vandaan haalt , maar het is niet juist , heb in mijn werk het een en ander mee gemaakt en kan je vertellen dat er mensen zijn die er met regelmaat aan denken , maar ook hun die spontaan vanuit hun depressie geen andere uitweg zien.

  18. Ik lees sommige berichtjes over de ex van Hilde’ke, mensen denk na: Ik denk dat Marianne niks te verwijten valt, Hilde heeft zelf deze keus gemaakt. en we kunnen nu alleen maar nog hopen dat ze de rust heeft gevonden zie ze schijnbaar al een tijdje zocht.
    Ik denk dat Hilde het heel erg zou vinden als mensen het in de schoenen van Marianne zouden schuiven. Tuurlijk .. marianne heeft haar verlaten iets was lieve Hilde niet verdiende.. maar samen hadden hun ook nog een dochtertje en dus zouden die altijd met elkaar te maken blijven houden, maar ons hilde hilde hield van Marianne tot aan haar dood .. haar laatste hap lucht.. dat weet ik zeker.

    dus marianne valt niets te verwijten .. beter gaan we haar steunen … dat zou Hilde zelf denk ik het liefste willen … Hilde was geen persoon van haat en strijd .. dus. het enige wat we nu kunnen doen is aan haar denken en te laten weten dat we van haar houden!

    Laat Marianne rouwen .. die heeft daar het volle recht toe …

    Sterkte voor Marianne, Ella-Louise, familie & vrienden.

    Cynthia.

    • Cynthia, je neemt me de woorden uit de mond! Volledig mee eens…

    • r.I.P .
      rust zacht hilde waar je ook ben. en waak jij hier boven aan al de mensen dat jij lief had!en voor je kleine meid die nu haar andere mama moet missen* veel sterkte aan de ouders van hilde , haar zus, haar kleine kapoen collega,s
      en ook veel sterkte aan marianne ,ella louise famillie en vrienden , veel sterkte aan alexandra potvin en veel sterkte aan martine prenen
      marianne hou je ook sterk , en verteld veel verhalen over hilde aan je kleine meid.

      • doe dit aan dat mooie meisje,ze is nog zo klein die Jasmine zo graag zag

    • Lieve mensen, wil hier toch ook even op reageren ,met alle respect wat Yasmine heeft gedaan maar geef aub niemand hiervan de schuld hier op aarde is het een harde wereld met vallen en opstaan als we iedere keer met de vinger moeten wijzen omdat er gebeurtenissen zijn in ons leven die we niet willen volgens mij is dit geen haalbare kaart zelfs zonde want niet alleen yasmine haar leven stopt maar onbewust (bewust) zorgt zij ervoor dat alle mensen in haar omgeving hun leven ook een stuk is gestopt je laat veel ellende achter toch wil ik ,iedereen een hart onder de riem steken en voor yasmine rust zacht je hebt het verdient

    • eindelyk toch nog iemand met gezond verstand.
      sterkte marianne

  19. In een scheiding is er altijd een persoon die de beslissing neemt om uit elkaar te gaan. Die persoon in kwestie is daar op voorbereid de andere niet. En dit op alle gebieden. Dit is tussen alle koppels zo. Ik heb persoonlijk een neef 4 jaar aan het scheiden en hij zit er helemaal nu nog door. Zijn vrouw was al 2 jaar voorbereid want had alles goed in mekaar gestoken. Ik heb nu nog meer schrik dan in het begin dat hij hetzelfde zou doen als Yasmine. Ik hoop dat iedereen goed zal nadenken voor die grote beslissing te nemen en in plaats v an elkaar pijn te doen, van elkaar te houden in goede en slechte tijden. Wij houden van Yasmine het is en was een klasse dame

  20. Eigelijk hebben helemaal geen affaire met de achtergrond van dit tragisch verhaal. We weten niet en zullen hopelijk nooit weten wat er allemaal meespeelde , zowel in haar werkdrukte, haar prive en de beslissing om niet meer verder te gaan met dit leven.
    Marianne zal alle steun van de wereld kunnen gebruiken en zal dit hoe dan ook gans haar leven meedragen. Ze zal zelf een weg moeten vinden om ten volle te kunnen leven.
    Ik wens dat iedereen de familie en betrokkenen van Yasmine met rust laat en de kans geeft om te rouwen om hun verlies.

    Veel sterkte.

  21. Heb 27 jaar geleden het zelfde mee gemaakt verliet mij toenmalig partner welliswaar niet voor een ander maar toch het heeft me velen jaren gekost om het een plek te geven het schuld gevoel bracht me op het randje van de afgrond hopelijk blijft dat marianne bespaart . Blijkbaar is de verwerking heel broos want ook nu slaat het verdriet ook bij mij weer flink toe minder rauw maar nog steeds erg pijnlijk.

    yasmine je had nog heel leven voor je een hart wat breekt kan helen ook al duurt het lang voor dat we de zoette smaak van de liefde weer herkennen, het heeft voor jouw niet zo mogen zijn.

  22. Ik zou eerder denken dat marianne niet voor co-ouderschap te vinden was gezien ze een nieuw lief heeft en de kleine eigenlijk van haar is hé. De adoptie zou niet rond geraken mijn gedacht…

    Dat was de druppel denk ik.

    • ik denk dat de holebi ,s gewoon kinderloos moet blijven , want ons hart naar kinderen toe maakt ons , heel zwak kijk maar naar jasmine ,haar ex dat haar aan de kant zet , haar kind kwijt , ze heeft haar gewoon 5 de wiel aan de wagen gevoeld , alleen een ex vrouw kan zo ,n verdriet niet veroorzaken want als vrouw van 37 jaar weet je dat die pijn verzacht , maar een kind in u leven toelaten , en dat kwijt spelen , en hopen dat je bezoekrecht krijgt , dat is hard ,en als je dan denkt ik heb een kind en vrouw , wat kan mij nog gebeuren , en dan gaat vrouw en kind er van door , dan is de put diep , en ik spreek van ondervinding alleen heb ik geluk gehad ,dat ze me boven nog niet wilde , en ik begrijp yasmine (hilde) , de gay wereld is hart en ligt je hart op een goede plaats , dan kom je er niet in da shit wereldje spijtig yasmine dat je niet meer in de beurt ben want had je wel eens willen tegen komen met zo,n hart zijn er weinig ,

      • elke vrouw heeft recht om een kind te hebben, zelf een lesbische vrouw, zacht of hard, men moet vechten voor hetgeen het dierbaarste is. de gaywereld of de heterowereld is niet verschillend, gevoelens ook niet! wat is jouw probleem?

      • Niemand heeft RECHT op kinderen, maar elk kind heeft recht op goede ouders.
        Maar das een andere discussie

  23. @ mieke: Mijn ouders zijn ook gescheiden dujs weet er helaas alles van. Ben zelf 3 jaar lang in therapie geweest om te zorgn dat ook alles weer op orde kwam in mijn hoofdje.. Dus ken er alles van. soms is het helaas zo dan mensen geen andere uitweg meer vindt.. 😦 zoals onze lieve Hilde.. 😦

    @ Ben, Ben, je trekt op dit moment conclusies .. je weet helemaal niet hoe het verder zit en hoe niet. Zoek op Youtube even op; ” Prenen over Yasmine” … die vrouw goede vriendin van Yasmine spreekt over haar.. er is nog véééél meer aan de hand dan alleen de scheiding met Marianne.. ze had wss een burn-out en zat er gewoon door. Dus ja .. ’t zou goed kunnen hoor daar niet van. maar er wordt ook gezegt dat Yasmine haar dochtertje gewoon om de zoveeltijd mocht zien .. ze had tenslotte een carieëre …. dus ja .. maar hoe dan ook: zoals iemand hier boven zegt: het is al erg genoeg, dus geen nare woordn meer over Marianne, die zou ook al genoeg pijn hebben ondanks alles! dit gun je niemand! ’t is al erg genoeg.

    zoals ik al zei: we kunnen allen maar hope dat Yasmine/Hilde’ke, haar rust gevonden heeft die ze al zo lang zocht .. 🙂 dat verdiend ze..

  24. Marianne,

    Klamp je vast aan de vele heerlijke herinneringen en troost je met de gedachte dat je haar prachtige jaren hebt gegeven.

    We houden van je, Hilde houdt nog steeds van je en ze zou je bovenal opnieuw gelukkig willen zien.

    Ik hoop van harte dat de media kritiek gauw gaat liggen en dat je in alle rust kan rouwen, samen met Ella en je geliefde.

    Een welgemeende knuffel,

  25. Yasmine, je was tè goed voor deze wereld. Ik hoop dat je nu gelukkig bent…

    • vind ik ook ! rust nu maar zacht

      • te goed ja, en ze had nog zoveel kunnen betekenen voor ons allen. Een vrouw van karakter die een groot voorbeeld zal blijven. we zullen je niet snel vergeten. hopelijk heb je het geluk teruggevonden en kan je nu eeuwig rusten.

  26. als je al zovele jaren samen zijt , moet je tegen verliefd vechten , want da gaat over en zeker dat er kindjes in de buurt zijn , want die zijn de dup van alles het is in de hetero wereld al zo moeilijk voor kinderen , dus in ons wereldje , moet je goed na denken als je een kindje wilt want da is gene teddy dat je op de zolder legt he hebben een hart dat je kunt verscheuren om dat de twee mama ,s uit elkaar gaan !!!!!! ik ben al 6 jaar getrouwd en we waren vorige mand in brussel voor een kindje , maar nu met dit wil ik kinderloos blijven , want wil niet eindige zoals yasmine , ik hou het wel op mijn huisdier , daar moet ik niet voor vechten of co-ouderschap aan vragen want moest ik in yasmine haar schoenen staan , zou ik ook niet weten hoe je dat moet verwerken , en heb anders ook al ne zware weg afgelegd , maar zoiets …. het is hard en echt wel hard , twee liefdes kwijt is moeilijk om er mee om te gaan ,

    • tis waar dat het gay wereld HARD is. veel harder dan hetero zelfs!
      dat ze marianne willen steun is normaal maar wat niet weten is,dat mairanne meer dan eens hilde rooie oorjes geeft gezet in café de love.die is daar de organisator van en is normaal daar aanwezig. op 26 juni (de dag na de dood van hilde)was er een cafe de love gepland en die is gewoon door gegaan. in holebi wereldtje zelfs is men daar niet mee op gezet geweest.

  27. ik vraag me af of marianne aanwezig was op haar
    georganiseerd feestje ,want als dit inderdaad zo was
    zaols de geruchten beweren ,dan zou ik dat onmenselijk van haar vinden,de dag nadat je ex is gestorven aan het feesten zijn en dan in de pers laten verschijnen dat je ingestort bent.

    • man,de dag dat er hersens werden uitgedeeld zijn ze jou toch wel overgeslagen denk.marianne is geen onmens he.doe is normaal.

  28. Lieve en mooie Yasmine, toen je de laatste “zo is er maar eén”presenteerde, vond ik dit programma niet zo goed als de jaren voordien. Waarom ik dan toch geboeid bleef kijken was omdat jij Yasmine het presenteerde. Je deed dat zo speciaal en zo nonchalant dat niemand je kon nadoen. Je liederen en al je presentaties waren fantastisch. Wat spijtig toch! Waarom deed je dit??? Er is toch meer in de wereld dan de liefde? Ik vind het zo spijtig-enorm spijtig-.zoveel succes en door voor éne vrouw zo iets te doen?? Er zijn of waren meer vrouwen op de wereld dan die Marianne hoor. Echt vreselijk, ik ben er zoals zovele het hart van in. Slaap rustig Yasmine, het is je vergeven. Annie

  29. Welwelwel.
    Waar halen wij (jullie) het recht toch om iemand anders rekening zo te maken?
    Ik sta gewoon versteld van alle onzin die hierboven neergekwakt staat.
    De beste stuurlui staan aan wal… na te trappen.

    • zapnimf,

      Waar haal jij het recht om onze rekening te maken en ons standpunt onzin te noemen! De manier waarop u zich uitlaat over andermans beoordelingsvermogen is zo hoogmoedig en laag bij de grond als maar kan zijn. Eerlijk gezegd, ik vind deze discussie interessant en hoewel heel wat van de bovenstaande oordelen niet mijn oordelen zijn, toch vind ik ze interessant en steeds menselijk. Want het is geen mens die niet oordelen kan en het oordelen niet toestaat!

      • Ik keek eens rond en dat recht hing gewoon voor mijn neus te bengelen.
        Uiteraard mogen mensen het erg vinden wat er gebeurd is, maar om dan al meteen te gaan declameren dat er een schuldige is en wie dat bepaald is en wat die zelf eens zou moeten mee maken.
        Ewel ja dus Dieter, zo hoogmoedig ben ik dan wel weer om me daarvan te distantiëren. En u spreekt over oordelen, maar mij lijkt het eerder VERoordelen.
        Zoals je al zei : ook dat is des menschen.

      • Dieter,jij vindt jezelf wel heel wat he?
        Het gaat hierover Yasmine en jij betrekt alles op jezelf. Kan je niet gewoon droevig zijn om het gebeurde en al de rest achterwege laten. Wie of wat er schuldig is maakt geen reet uit. Yasmine voelde zich doodongelukkig, dat had niet mogen zijn. Ik ga akkoord met zapnimf.

  30. ???? Alles op mijzelf betrekken????? Last van projecties, misschien?

    • ik ni nee.
      En jouw commentaar slaat weeral nergens op.
      Als het bij jou dan zo diep zit , ga dan in therapie en laat de mensen hier treuren en rouwen om Yasmine

  31. amai, zo gemeen, zo betweterig. Mag ik u vragen naar een bewijs dat mijn commentaar weeral nergens op slaat?

  32. Ik zal een hint geven:
    Hier staat onzin neergekwakt want…
    Je vindt jezelf wat want…
    Je commentaar slaat nergens op, want…

  33. laat het rusten. Hier wordt niemand beter van.
    Heb geen zin in discussies die op niets slagen

  34. deze discussie slaat op niets, want?

    • jij wil zo graag je filosofische gedachtengang neerpennen dat je vergeet dat er mensen rouwen om het verlies van hun geliefde.
      je moet persé ook laten weten wat je zelf al hebt doorstaan. Je bent zo één van die mensen die vraagt “hoe is het” , maar het antwoord niet afwacht en over je eigen problemen begint. Das duidelijk uit al de voorgaande stukjes die je hebt neergeschreven. Hier gaat het om Yasmine. En haar situatie is niet die van jou of van iemand anders. Wat in haar hoofd speelde weet niemand. Daar gist iedereen naar. Depressie is een ziekte. En bij iedereen uit die zich op een verschillende manier. Laat de mensen toch gewoon oprecht verdrietig zijn en hun medeleven tonen , zonder al die verwijten aan het adres van Marianne. het is niet omdat hun huwelijk strandde dat ze ze dit voor ogen had. Ik weet dat haar shock echt is

      • Hier gaat ’t om Marianne, deze we nog minder kennen dan Yasmine.
        Heb Yasmine enkele keren van dichtbij meegemaakt en is dus niet een geheel onbekende voor mij.
        Maar bij elk drama staan we even stil, bij dit drama zeker langer.
        Waar was haar omgeving mee bezig?
        Ze wou geen holebi-icoon worden en na Alexandra … Marianne…met HOMO-huwelijk en kind Ella-Louise

      • laat ons ophouden. Iedereen weet nu dat marianne alles erft en dat Hilde weg is.

      • moest ik het met mijn eigen ogen niet gezien hebben wat er zich in café de love geeft afspeelt zou ik je kunnen. maar sorry, ik heb te veel gezien!ik vond het zelf not don dat EEN DAG na hilde’s dood de café de love gewoon door ging.uit respect alleen voor hilde alleen al!marianne kon niet wachten tot na de uitvaart.dat WAS iets wat men in holebi wereld niet echt smaakvol vondt.er is dan ver geen kat geweest de 26 juni!!normaal steeds stampvol
        marianne is ook een bv en vrt moet ook gespaart blijven. hilde kon niet leven van haar muziek alleen vandaar ze dan ook werkte bij de tv. door dat ze zo erg vermargerd was en niet echt meer mooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii oogde lag haar ontslagbrief klaar. mairanne was alles voor hilde en wou voor de rest van leven bij marianne blijven.ze was er kapot van toen marianne een andere had.in die 2 geeft marianne niet veel naar hile om gekeken.

        sorry maar als jij die onzin wil geloven doe u maar.
        de mensen die het met eigen ogen gezien hebben kun je zo dingen niet laten geloven!!

      • Ik weet dat Hilde’s ontslag NIET klaar lag. En heeft er dan niemand geluisterd? Hou op met Marianne zwart te maken. Je komt hier geen cm verder mee. En dit zou Hilde niet gewild hebben.

      • Na zo ’n reactie (vol overtuiging, maar weinig feiten?) vraag ik me inderdaad wel af wat er zich dan in café de love die vrijdag heeft afgespeeld?

        Ach, zelfs al was er iemand anders in het spel, zelfs al is ze nu samen met iemand anders, etc… volgens mij zal het wel een enorme schok (geweest) zijn voor Marianne, dat kan gewoon niet anders. En dat nieuwe (indien het er is?) heeft volgens mij niet al te veel kans op slagen.

        In de krant Het laatste nieuws zag ik gisteren trouwens in de vlugte iets over een brief van de papa van Marianne aan de redactie. Daarin stond dat Marianne haar zeker nog graag zag. Meer heb ik niet kunnen lezen. Tja, wat het ook mag betekenen…

        In ieder geval, er zal heel veel tijd nodig zijn… Sterkte!

      • nele dat juist marianne zag hilde graag!

        waarom lag ze dan met een andere in bed?
        ontrouw moet kunnen é!!

      • NEEEEEEEEEE hilde ontslag brief lag niet klaar.
        alleen heeft vader dupon ZELF in volgen artikel het tipje van de ijsberg vrij.

        http://lacquemant.wordpress.com/2009/07/05/ingestorte-marianne-dupon-duikt-onder-na-nacht-in-ziekenhuis/#comment-7779

    • allemaal komedie is het . en marianne zag hilde al LANG niet meer graag !

      • Komedie zou ik het niet noemen. Het is moeilijk om volhoudend te doen alsof, en zonder dat het voor buitenstaanders duidelijk wordt. Medische symptomen zijn niet zo makkelijk te veinzen en het verplegend personeel zal niet liegen omtrent de weinige informatie die toch – beroepsgeheim! – wordt vrijgegeven.

        Maar dat Hilde zelfmoord zou plegen had Marianne nu waarschijnlijk ook niet verwacht. Nu is Marianne verworden tot iemand die werkt in de holebi-sector en die – zo wordt het althans door velen gezien – een holebi-icoon (meer zelfs, de grootste holebi-Belg) de dood heeft ingejaagd. Dat zal haar door velen – binnen en buiten de holebi-wereld – niet bepaald in dank worden afgenomen.

        En om toch nog even dieper in te gaan op uw zin: “Marianne zal hilde al LANG niet meer graag.” Hoe-lang precies? Ik las dat ze eigenlijk al rond het begin van dit jaar een punt achter hun relatie hadden gezet (?), maar dat het pas in maart naar buiten werd gebracht. Hoe komt het dat het zo lang duurde voor Yasmine er zichtbaar slechter aan toe was? (bvb zie: http://www.deredactie.be/permalink/1.552049) Het was toch pas de laatste maand voor haar zelfmoord dat het duidelijk zichtbaar werd? Als het alleen de breuk was die zo moeilijk lag, waarom heeft het dan nog zo lang geduurd voor ze het er zo zichtbaar moeilijk mee had?

        Wie zijn die “paar mensen die Yasmine iets hebben aangedaan” (volgens de families van Yasmine en Marianne)?

  35. marianne ik wens je veel sterkte toe en laat de kleine meid ons hilde mee dragen in haar hart.Vertel haar en laat foto’s zien van haar moeke die nu vrede in de hemel heeft gevonden en een stralende ster zal zijn die schijnt over ons allen.

  36. […] Marianne Dupon ingestort na bericht zelfmoord Yasmine […]

    • dat artikel is éne kwakkel!!
      wie in de café de love kom (voor de vele intussen is het kwam) weet wat marianne uitspookte daar.
      daarbij,ze kan nu moeilijk doen of het haar niks deed. heeel vlaanderen keek/kijk mee!!!!!!!!!!!!!

      • helemaal mee eens . ze heeft nu een grote erfenis en ze kan verder .

      • zo is het !

      • Dat marianne haar heeft laten zitten voor een ander is een ding , dat ze hilde daar vet mee heeft overvallen is triest, maar ondanks dat heeft r marianne geen schuld Hilde heeft deze keus gemaakt , heb meer vragen over haar behandelaar iedereen ( dus ook het publiek)kon zien hoe slecht het met haar ging vrienden en familie hebben gedaan wat ze konden een luisterend oor een schouder en verwennen zoveel als ze toe heeft gelaten ondanks dat zat haar depressie wel heel diep en zag zij die dag geen andere oplossing.. En wat betreft die erfenis denk dat Hilde het niet anders zou willen tenslotte hadden ze samen nog een kind en marianne heeft er domweg recht op.

  37. […] Marianne Dupon ingestort na bericht zelfmoord Yasmine […]

  38. beste marianne,

    bij deze wil ik mijn verschuldigingen aanbieden, ik heb je na het horen van het heengaan van yasmine de vinger gewezen, ik denk dat het een schokreactie was. maar nu weet ik wel beter, zelf heb ik in de schoenen gestaan van yasmine en nu ben ik blij dat ik er nog ben, alleen vind ik het heel erg dat zo een prachtige vrouw niet de tijd heeft gehad, of niet meer sterk genoeg was om te weten te komen dat haar nog zovele mooie momenten te wachten stonden. in elk geval wil ik de ganse fam.,vrienden, collega’s en marianne heel veel sterkte toewensen tijdens deze zware periode. mijn innige deelneming!!!!!

  39. komedie dat hier gespeelt word ..

    • de mens doet wat de media wilt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      en ergste is dat ze er nog voor betalen ook!

      de ”MENSDOM” is hier echt toepasselijk.

  40. Zojuist bovenstaande reacties gelezen en even reageren.Tussen een koppel kan je niet tussen komen of het lesbies is of niet.Wel heb ik kritiek op de bazige schoonbroer van Hilde.Zijn uitlatingen op de uitvaart waren beneden alle peil en een regelrechte aanval op Hilde.Is dat zijn respect aan Hilde? Trouwens waar was hij juist voor ze stierf? Waar waren al deze goede vrienden wanneer Hilde ze nodig had?Had ze bij mij aangebeld, ik zou haar niet laten gaan.Er was meer aan de hand dan juist relatie problemen.En de blauwe plekken waarmee ze meermaals verscheen op TV ? Wie deed dat? Het is algemeen geweten dat België een zeer corrupt land is en er veel in de doofpot word gestopt.Nu kan de klok niet terug gedraaid worden, maar er kan nog wel veel onderzocht worden.Er werd namelijk te vlug gesproken over zelfmoord.

    • die blauwe plekken?
      dat is een reactie geweest op haar anti depri medischijnen. geloven dat niet?alé gij! sta toch zo in de boekses en de kranten,dus zal wel waar zijn!

      nu ben ik cru en erg grof é!!!

  41. Hoe kan marianne erven wanneer ze wettelijk gescheiden zijn?Dat is een kwakkel vanjewelste.Het kind is erkend door Hilde en is dus de wettelijke erfgenaam en ook een gedeelte gaat naar haar vader.Enkel indien er een testament is gemaakt en er uitdrukkelijk in staat dat het reserve deel naar Marianne gaat dan kan ze erven, maar nooit het volledige deel.Ze waren namelijk gescheiden remember, dus het kind is de wettelijke erfgenaam.

    • Waren ze dan al wettelijk gescheiden? Ze waren dan wel uit elkaar, maar dat wil toch niet zeggen dat de scheiding al rond was of gaat dat zo snel tegenwoordig?

    • hoe kun jij zo stom reageren! een scheiding met wederscheidse toestemming duur 3maand de breuk is pas na eind maart tot stand gekomen. (hilde wist van marianne ontrouw zelf nog van nikse op tot eind maart.anders woorden op moment van de wanhoops daad waren ze nog NIET GESCHEIDEN voor de wet.dus ja marianne is ook erfgenaam!!!!!

  42. Op 28 April 2009 waren ze officiel uit elkaar aldus GVA en wikipedia.Hoe dan ook toen het kind er kwam waren ze getrouwd, dus is het erfgenaam.
    Over die bezoek procedure voor het kind was een ridicule oplossing, ze waren voordien getrouwd, dus in deze zaak had de andere moeder(in dit geval Hilde) zeker bezoek recht moeten krijgen zonder de poespas van een cursus .
    Het laatste woord is daarover zeker nog niet gezegd laat staan geschreven.

    • pasop hier
      tis niet omdat ze met marianne getrouwd was met hilde dat het kind autamatisch ook wettelijk haar (hilde)kind is. bij holebi’s moet men het kind adopteren. getrouwd of niet getrouwd! daarvoor was die cursus duur gemiddeld een 1,5 jaar ik vind het schandedat een getrouwd holebi koppels een zoooooooooooo lange procedure moet onder gaan.ongetrouwde hetero’s kunnen gewoon hun kind aan geven en herkennen. of nu de vader bio is of niet. bij getrouwde wordt de man sowieso de vader.

    • tis niet omat men officiel uit elkaar is dat men gescheiden is

  43. dag,Wat word hier tocg allemaal verteld,waar halen julie dat?????Heb aub meer respekt voor beide families en vooral voor Hilde?? dank vooralles Hilde

  44. Marianne ,

    Niemand treft hier schuld aan , laat je niet gek maken door de wildste verhalen die gaan opduiken .

    Het is al erg genoeg dat iemand beslist om uit het leven te stappen en daarmee anderen ook een stukje met zich meeneemt ,vaak word daar te weinig bij stil gestaan dat de achterblijvers in welke omstandigheid dan ook een bagage mee te tornen krijgen die ze liever niet mee wilde dragen .

    Yasmine , was een breekbaar persoon zo blijkt uit alle berichtgevingen (zoals de meeste moeten we het daar mee doen en al vlug worden er dan speculaties gevomt die totaal niet met de waarheid stroken) hen moet je omarmen met alle mogelijke liefde en zorgen , soms falen we in het doorbreken van de neerwaartse spiraal en kunnen we niet anders dan hun daad omarmen .
    De dood is geen afscheid maar de geboorte van een mooie herinnering .
    Rust zacht Yasmine ,Hilde
    Sterkte Marinanne en al diegene die haar dierbaar waren .

    • NEE,marianne geen geeft geen schuld!!!!!
      nee,tis juist ontrouw moet kunnen.zeker bij iemand die zo BREEKBAAR is!
      hadden zijn geen beloft van eeuwige trouw aan elkaar belooft?hilde wou die beloft echt waar maken en was er het hart van in toen ze marianne ontrouw ondekte! wordt jij dan zo graag gedumpt?

  45. Tja “het iemand anders in het spel zijn” zoals jullie dat hierboven vermelden, hoort dan volgens vader Dupon in zijn open brief tot de relatietherapie in een “tijdelijke?” scheiding (gebruikt niet echtscheiding).
    Wat met de nieuwe partner als de therapie slaagt? Hoe voelt die zich bij al dat “tijdelijke?”eerst op proef voor 6 maand en dan zien we wel of we ’t verlengen of ni?

    • dat is de levens stijl van tegenwoordig!!!!!
      zo egocentrisch of het groot is!!!
      met de gevoelens van andere persoon rekening houden. waar kom jij nu me af?!

  46. Toch wel raar dat de ouders van Hilde geen contact meer hebben met Marianne…

    • zou jij dan nog contact willen met iemand die je dochter zo de grond heeft ingeduwd ? vernederd , bedrogen met dit tot gevolg ?
      Ze heeft het haar vorige ex marion ook maar geflikt om haar te laten zitten he, met 2 kids .
      Onmenselijk die marianne !

    • Kicken jullie hierop of zo?
      De reden dat ze geen contact hebben is omdat het verdriet van marianne te pijnlijk is om te zien. Ze dragen haar nog steeds in hun hart en willen absoluut niet dat dit voor Marianne een klopjacht wordt. Afschuwelijk hoe jullie alles op jullie eigen manier interpreteren. Er was vrijdag nochtans gevraagd te stoppen met al de insinuaties en de families met rust te laten. Zij krijgen dit ook allemaal te horen en vinden het vreselijk hoe jullie allemaal verhaaltjes verzinnen om de sensatie nog groter te maken. Dit zou Hilde nooit gewild hebben..

      • martinetje, is vader dupon ook sinuaties aan geven die niet waar zijn?die kon blijkaar toch niet zwijgen na vrijdag!vergeet dan ook niet een vinger naar hem uit te steken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  47. Ik vind het ook verschrikkelijk wat er met Yasmine/Hilde is gebeurd en ik denk dat het heel menselijk is om een “schuldige” te zoeken. De meest voor de hand liggende is uiteraard Marianne, en, alhoewel ik geen van beide persoonlijk ken, lijkt het me toch dat Hilde overdonderd was van liefdesverdriet en dat toch wel een heeel grote invloed heeft gehad op haar daad.

    Ik heb steeds de neiging om de eerste verklaringen te geloven. In het geval van Yasmine/Hilde was dit Martine Prenen die op de avond van 25 juni duidelijk zei dat het om liefdesverdriet ging maar toch aan Hilde had gevraagd tijdens het weekend of er niet meer aan de hand was, zoals een burn-out ofzo. Hilde heeft daar toen een boek over burn-out gelezen maar herkende zich er toch niet in. Pas nadien zijn de verhalen/verzinsels gekomen ivm mogelijk ontslag, gekwetst door collega’s, etc etc. Volgens mij zijn deze door de familie(s) Vlaanderen ingestuurd voor Marianne te beschermen.

    Ik weet niets ivm van eventuele ontrouw van Marianne’s kant. Het enige wat ik ervan weet, komt uit de pers en is dus niet betrouwbaar. Alhoewel ik lesbisch ben, ga ik niet echt uit in het milieu. Ben jaren geleden wel eens naar de Red & Blu geweest waar Marianne was en ze was allesbehalve vriendelijk en sympathiek. Dit betekent uiteraard niets aangezien ze daar aan het werken was en wij voor plezier te maken ….. Flirten deed ze op dat moment niet …

    Niemand is verplicht om in een ongelukkige relatie te blijven, maar ik heb een vermoeden dat de breuk eenzijdig was en dat dit enorm heeft gewogen op Hilde.

    • Ik sluit me hier volledig bij aan !
      Het is logisch dat men Marianne wil beschermen, zij heeft geen misdaad begaan, ze was ontrouw…

      • ze was ontrouwd….. een huwelijk is een belofte die je elkaar wil geven voor leven.
        sorry als je die niet kan of wil waar maken trouw dan NIET!er zijn nog altijd mensen (hoe weinig ook die nog mogen wezen) die daar wel waarde aan gechten; en die die belofte voor leven ook willen nakomen!hoe harder men die wil nakomen tes te harder de klap bij ontrouw!!!!!!!!!!!!!!!!!

  48. Het was in het milieu algemeen geweten dat Marianne een ander had, Hilde wist het pas in april…
    Ik wijs hier niet met vingers, het is gewoon een feit. Moest Hilde zich niet van het leven beroofd hebben dan kon je hier gewoon vrij over praten.Nu ligt het natuurlijk gevoelig…

  49. We don’t have to like her, we neither have to love her (=dupon) but how difficult it may be… we could try to respect her?

  50. En is die nieuwe vriendin de co-organisator van café de love? Afgaand op de foto’s die tijdens de parties worden genomen, zijn die 2 wel heeeel dik met elkaar …..

    • Bedoel je Ann…? Ik hoop het niet, onvriendelijk zelfingenomen mens ! Hier zullen ook weer reacties op komen maar het is de waarheid…

      • Verschrikkelijk onvriendelijk en zelfingenomen bedoel je ( Ann) !!! Een beetje omhoog gevallen zoals ze dat zeggen,en sinds CDL de dag na de spijtige feiten gewoon schaamteloos de deuren opende,kan ik al helemaal geen symphatie voor haar opbrengen,ik wil wel even recht zetten dat ik overtuigd ben dat Marianne niet mede heeft beslist over het al dan niet openhouden van CDL op 26/6,daar was ze niet toe in staat denk ik.
        Het is en blijft een frustrerend gevoel dat Hilde uit het leven stapte,dat liefdesverdriet aan de basis lag van dépresie is wel duidelijk,maar wat volgens mij zeker meespeelde is het profecioneel moeten blijven presteren tijdens zo’n periode,in de spotlights staan wetende dat heel vlaanderen kan zien hoe slecht het met je gaat,ze keek ook in de spiegel…en zal wel gezien hebben dat niettegenstaande haar stilzwijgen ze eigelijk een open boek was, en dat ieder kon zien hoe vreselijk ze leedt,dat kon ze volgens mij ook niet aan…ze had zich even terug moeten trekken, of beter haar bazen hadden haar de tijd moeten gunnen om tot rust te komen op een gepaste manier, volgens mij heeft een stukje trots, als ik het zo mag uitdrukken ook een rol gespeeld,ze zocht geborgenheid, maar niet in ieders huiskamer,rust in privé sfeer en juiste therapie hadden een alternatief kunnen zijn… helaas !!
        Het is niet wenselijk Marianne de vinger te wijzen, voor zij die vrij zijn van zonde …werpe de eerste steen!Niemand heeft dit gewild…vergeet dat niet, en vooral vergeet Hilde niet …

  51. als ze marianne moeten beschermen, dan zal er een reden voor zijn, welke reden, daar zullen we nog niet direkt een antwoord op krijgen of mischien wel nooit.Maar een goede raad aan iedereen blijf uit de buurt van marianne want het kan je je leven kosten.

  52. dat ze maar ver van hier vandaan gaat die marianne !!
    en ontrouw ok ! maar moet je dat dan 2 jaar achterhouden en Hilde dan zo laten hechten aan een kind terwijl je ze haar daarna gaat afnemen ?

    Weet je hoe dit voelt ? En schuldgevoel — marianne ? die kent dat niet, mensne zonder hart beseffen dat niet !

  53. 2 jaar ?????

    zijn nogal harde beschuldigingen die hier worden geuit.

    • jij had blijkbaar nog niet voor de dood van hilde in de cdl (cafe de love) geweest.ofwel had je zeer grote paarden ogen kleppen aan!!!
      val het u niet op dat juist de net holebi is die zo kwaad reageerd als het op marianne komt?ze zou nu net van die mensen de grootste steun moeten kunnen verw8.maarja die weten nu immers meer!

      wordt wakker meid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Lucy

        Neen ik ben nog nooit in cdl geweest ben wel een holebi en al 23 jaar samen met de zelfde vrouw waarvan ruim 10 jaar getrouwd dus neen ik heb geen idee wat daar gebeurde in cdl maar je felheid doet me af en toe schrikken. Ik heb het niet zo op marianne en als wat jullie schrijven klopt klopt dit wel met mijn beeld wat ik van haar had gevormd. Maar dan nog is zij niet verantwoordelijk voor Hilde’s dood daar is er maar een die daar verantwoordelijkheid voor draagt en dat is Hilde zelf hoe spijtig dat ook is. En Hilde heeft tenslotte iets in haar gezien anders had ze het niet de liefde van haar leven genoemd dat ze daar haar in werd teleurgesteld is spijtig en verdrietig vooral voor Hilde maar laten we wel wezen de wereld zit vol met mensen die het niet zo nauw nemen met hun huwelijkse trouw juist dit soort mensen zijn het niet waard om het leven voor te laten.

  54. Zijn jullie werkelijk niet beschaamd over wat jullie hier allemaal neerpennen! Het is duidelijk dat jullie geen hart hebben en nooit gehoord hebben van respect voor de medemens! Er wordt hier maar geoordeeld en veroordeeld over situaties waar men in de verste verte geen getuige van geweest is… Grow up, people! Het enige wat jullie hier (en zoals op zoveel andere forums) bewijzen, is hoe dom en individualistisch deze Westerse wereld geworden is! Laat Marianne met rust en laat Hilde rusten in vrede!

  55. anneke sorry maar respect moet je verdienen en wat mairanne gedaan geeft val niet goed te spreken. laat staan om haar te respecteren!!!!!!!!!!!!

    ik heb wel respect voor de familie maar niet voor marianne. de familie van hilde geeft blijkbaar ook niet veel zin in om nog een contact te hebben met marianne .waarschijnlijk vragen ze zich nu af of ze ella louise nog gaan mogen zien?want wettelijK was ella lou nog steeds NIET het kind van hilde daar de adoptie procedure nog steeds niet in orde was.en door die scheiding kom hilde dan ook niet meer van de rechter op een positief antwoordt verw8, dus ook niet bezoekrecht krijgen!

    jij zegt tegen holebi’s dat ze niks van die zaak kunnen weten (alhoewel we in de cafe de love met ons eigen ogen dingen zagen die hilde alleen maar pijn zou aan doen)maar jij zelf weet niet eens hoe de adoptie procedure bij holebi’s in elkaar in eens zit!
    ik wil wedde dat jij niet eens één keer marianne gezien in real live en zelf niet één keer in de cafe de love bent geweest!miss ben jij geen getuigen geweest van wat marianne zo al uit spookte in de cdl. maar er zijn hier wel mensen die dat wel gezien hebben.

  56. Interessante beweringen Lucy!

    Kan je wat meer in detail gaan?

    Heb je eventueel inzicht in de chronologie van de evenementen die aanleiding gaven tot Hildes zelfmoord? (de split was al van het begin van dit jaar, heb ik gelezen, en toch was het pas sinds een maand voor haar dood dat het duidelijk steil bergaf ging. Wat is daar dan gebeurt, vraag ik me af)

    Wie zijn de mensen die “Hilde iets hebben aangedaan”? (zoals de familie zei bij de begrafenis. Of werd dat gezegd om de aandacht van Marianne af te leiden) Ik heb ook gehoord van “(tv/muziek?-)collega’s die haar een mes in de rug hebben gestoken”?

  57. Ik moet Lucy volledig bijtreden. Als je 8 jaar met iemand samenleeft/woont, dan weet je toch ongen veer hoe ze gaan reageren op een relatiebreuk en/of ontrouw. Als Hilde dan toch het fragiele meisje was waar haar ‘vriendinnen’ het nu over hebben, dan zal Marianne wel geweten hebben dat een breuk haar tot over de rand kon duwen, dus ….. moet ik er nog een tekeningske bijmaken ???? Marianne moest absoluut niet in een ongelukkige relatie blijven, maar misschien moesten er betere afspraken worden gemaakt? Wat zei haar vader ook van een ‘tijdelijke scheiding’ en dat ‘een scheiding nog geen echtscheiding is’, etc etc ? Wist Hilde dit of was dit damage control van de familie Dupon?

    Bon, Lucy, wat heb je dan allemaal gezien in CDL? Je hebt me nieuwsgierig gemaakt …. Heb naar de foto’s op de website gekeken en Marianne en Ann plakken zowat bij elke gelegenheid op elkaar …. Trouwens al gemerkt dat elke referentie naar Marianne op de CDL website is weggedaan, incl de foto bij de Who ?

    • dat meen je niet?

      dat al die foto’s intussen al weg waren,dat wist ik niet!!! familie de dupon vergat 1 ding,dat al die foto’s gewoon te uploaden waren!
      erg,hoe domm!
      hoeveel mensen hebben intussen al foto’s nu al niet op pc?????????????????? hahahahaha

      marianneke toch!!!!!!!!!!!!
      hoe kun zoooo stom zijn en dan nog ff de story erbij te betrekken.
      ben je snel ff in de leer geweest bij het STERRENMEISJE ?

    • Sorry maar Marianne en Ann zijn gewoon al jaren vrienden en venoten in het gegeven CDL !

      • Oh ja, ik was nog iets vergeten Lucy,ken jij de betekenis van referentie …niet dus,er zijn echt geen foto’s van de site gehaald die zouden kunnen verwijzen naar mogelijke ontrouw van Marianne,dat M. geen braaf schoolmeisje is dat weten er wel meer,blijf daar dus niet zo over doorboren …als iemand zich van het leven ontneemt om de ontrouw van een ander dan is dat zijn of haar keuze, als dat een gerechtigde redene moest zijn om uit het leven te stappen, dan zouden we geen overbevolking meer hebben geloof me,het blijft spijtig voor Hilde dat ze niet de kracht vond om verder te willen gaan.
        En houd op met het woord dom te gebruiken … waarom ga ik je echt niet uit leggen, lees al je komentaren nog eens na …

        ,

      • Ik vind dat Pascale groot gelijk heeft!

      • “Marianne en Ann zijn gewoon al jaren vrienden en venoten” > heb je die foto’s op CDL eigenlijk al eens goed bekeken ??? Ik heb ook goeie vrienden en collega’s maar heb geen enkele foto in zo’n poses !! Ik heb zelfs geen enkele foto met mijn levenspartner waar ik naar haar borsten grijp (zie foto’s van de gay voetbal van vorig jaar) !!!!!!

        Wat de ervenis betreft : ik hoop dat Ella al was geadopteerd, dan gaat de helft van de erfenis tenminste naar haar en niet het volle deel naar M.

  58. […] Yasmine beroofde zich op 25 juni van het leven. […]

  59. en ze blijven de pers maar naar hun toetrekken. Worden ze daar dan ook nog voor betaald ? Is die erfenis nog niet genoeg ? aasgier!

Geef een reactie

