Uitvaart Yasmine: wie zingt, wie zegt iets, veel volk, hoe lang?

Over de uitvaart van Yasmine in Wilrijk is weinig geweten. Het scenario is niet bekend. Politie en civiele bescherming staan alvast paraat.

Niemand weet hoe druk het wordt op Yasmines uitvaart in Wilrijk, Tom de Leur, Het Nieuwsblad, 03.07.2009

In Wilrijk zijn ze klaar voor de uitvaart van Yasmine. Niemand weet hoe groot de opkomst zal zijn en wie in staat is iets voor te lezen of te zingen.

De uitvaart van Yasmine begint omstreeks 13.30 uur in het crematorium Schoonselhof in Wilrijk. Hoeveel mensen de plechtigheid zullen bijwonen, is onduidelijk. Zeker is dat héél veel collega’s en vrienden er zullen zijn. Wie in de aula gaat spreken of zingen, wordt pas tijdens de dienst duidelijk. Een aantal artiesten en collega’s wil iets doen maar niemand weet of hij dat tijdens zo’n emotionele gebeurtenis kan.

De dienst in de aula is voorbehouden aan familie, vrienden en collega’s. Geïnteresseerden kunnen de dienst buiten volgen op een groot scherm. ‘Dat is het minste wat we voor Yasmine konden doen’, zegt woordvoerder Björn Verdoodt. ‘We hebben dit aangeboden aan de familie en die hebben het aanvaard.’ Aan het einde van de dienst kan iedereen de urne groeten. De bijzetting van de urne gebeurt in strikt familiale kring.

Op Eén zal vandaag geen omroepster te zien zijn. ‘Om alle omroepsters de kans te geven de dienst bij te wonen én om te laten zien dat dit een zeer triestige dag is voor Eén en de hele VRT’, zegt Verdoodt. De programma’s op Eén worden buiten beeld aangekondigd door iemand van Canvas. In plaats van Masterchef en De rode loper wordt om 18.10 uur de hommage aan Yasmine Van porselein herhaald.

Op het internet telt de netwerksite nu negen groepen die rouwen om Yasmine. De grootste telt 23.706 leden. Op www.inmemoriam.be hebben 8.181 personen het rouwregister voor Yasmine getekend. Er zijn 76 herdenkingspagina’s aangemaakt.

2 Reacties

  1. Hallo aan iedereen die van yasmine hebben gehouden ,

    Mij medeleven aan de ouders en familie van yasmine.
    Ik kan nog niet geloven dat yasmine van ons is heen gegaan ,mijn hart is gewoon weg kopot ze was zo mooie en eerlijk en niemand die haar begreep . spijtig dat ik haar niet kon tegen houden ik had het gedaan met hart en ziel wandt zo een lieve vrouw verdiend dit niet .
    Sorry sorry dat ik je niet helpen kon ,maar ik weet zeker yasminetje je zult in veel hartjes blijven bestaan dat weet ik zeker .
    ook spijdig dat ik er niet kan zijn op de uitvaart maar in mijn gedachten zal ik er zeker zijn .IK waardeer Je zoals je waard yasmine een dikke knuffels waar je ook bent .
    veel liefst aan iedereen maar zeker aan de familie van Yasmine.

    IDA

  2. […] Er is weinig bekend over de uitvaart van Hilde Rens. Hoe langt, wie zingt, wie iets zegt. Alleen staat blijkbaar vast dat onder andere Truus Druyts […]

Geef een reactie

