Boekenberg strikt maar niet consequent

Dat de nieuwe zwemvijver Boekenberg ecologisch verantwoord is en daardoor een kleine capaciteit heeft, daar kunnen we mee leven. Maar dat de regelgeving aangepast is aan het humeur van de jobstudent, is andere koek. We zijn alleszins niet verder geraakt dan de douches en uiteindelijk in de Lilse Bergen beland, een klein relaas…

Goede regelgeving, slechte uitvoering

Een goeie regelgeving in de zwembaden is absoluut onontbeerlijk. Dus ging ik volgens de regels met een zwemshorty mét binnenbroekje in de hoop een plons te kunnen nemen. De eerst jobstudent aan het rad liet me gewoon door maar het meisje aan de douches wist me onvriendelijk te vertellen dat mijn shorty niet toegelaten was.

Zwemshort of niet?

Ze vroeg eerst zefls nog of ik er wel zeker van was dat dat mijn zwemshort was! En dat terwijl het een erg duidelijke lycra zwemstof was en erg kort was. Zou ze van slag geweest zijn omdat er Calvin Klein op prijkte? Nog korter en ik zou met de billen bloot lopen. Ze ging het tevens aan de redder vragen maar die gaf ook een ‘njet’. En toen was het salut en de kost!

Van vijver naar vijver

Gelukkig waren we met de auto en konden we onze dag nog verderzetten in de bomvolle maar uiterst gezellige Lilse Bergen. Een lekker frisse plons en goed gezelschap maakten de dag toch nog heel gezellig en geslaagd! Toch blijft de weigering aan de Boekenberg een bittere pil, zeker als je dan onderstaand artikel uit het huishoudelijk reglement leest…

artikel 6

In uitvoering van artikel 226 van de code van gemeentelijke politiereglementen wordt onder “aangepaste zwemkledij” in de overdekte zwembaden en de zwemvijver verstaan:

  • bij voorkeur de traditionele, sportieve zwemkledij;
  • zwemshorts, boven de knie en aanspannende knieshorts, mits ze specifiek voor het zwemmen gebruikt worden of bestemd zijn;
  • zwemluiers

Om medische, esthetische, ideologische of religieuze redenen kunnen na overleg met en na toestemming van de zwembadbeheerder of zijn afgevaardigde hierop afwijkingen worden toegestaan.

Het dragen van pampers is verboden.

Het dragen van een badmuts is niet verplicht. Haar dat over de schouders hangt, dient samengebonden te worden.

3 Reacties

  1. Reglementen:

    Hier heeft men over nagedacht…
    Een boxershort is toch wijd en men kan er vanalles onder verbergen, zoals een knipmes.
    Kan me voorstellen dat het wel eens uit de hand kan lopen.
    In zo’n zwembad wordt er heel wat gespeeld en geduwd.

    Grtz

  2. Wat een belachelijk topic. Ik ga elke dag mijn 2000 meter zwemmen in Boekenberg en ik heb nog nooit problemen gehad. O wacht! Misschien omdat ik ga zwemmen in een ZWEMbroek en niet in een belachelijke short. Wie heeft dat eigenlijk bedacht, zwemmen in shorts??? Ik hoop dat je je geamuseerd hebt in de Lilse Bergen en dat je er geen smerige ziekte aan overgehouden hebt…

  3. Het was een shorty 🙂 dwz echt heeeel korte short die zo goed als volledig aanspant. Ik heb vroeger Speedo’s bij de vleet gedragen, maar ne mens geraakt dat af en toe wel eens beu. Ik draag overigens nooit lange shorts…

    De Lilse Bergen waren zeker heel leuk, ook al zag je geen steek in het water. Voor recreatief zwemmen is het nog wel ok.

Plaats een reactie