JBC / Torfs samen op de Meir in Antwerpen

Op 30 augustus openden JBC en Torfs een gezamenlijke winkel op de Meir, waar vroeger Perry Sport zat. Aan het begin van de Meir aan je rechterkant als je van de Meirbrug komt. Voor de twee ketens is dit een proefproject.

Al leven de twee familiebedrijven in dezelfde ruimte, toch blijveven Torfs en JBC twee aparte entiteiten in één omhulsel. De filosofie is ook verschillend. Schoenwinkel Torfs is een merkenwinkel, met onder andere Scapa of Geox. JBC biedt eigen labels, net zoals bv. Hennes & Mauritz.

Gemeenschappelijk

Wat is er dan gemeenschappelijk? De indeling: dames op 0, kinders op 1, heren op 2. Zowel voor Torfs als voor JBC. Ook de kleuren komen overeen. Grijs en wit zijn gemeenschappelijk, maar Torfs kiest voor geel, en JBC kiest voor rood.

De twee hokken samen uit economische noodzaak. De Meir is als A-locatie gewoon te duur, maar samen lukte het wel. En het schijnt te lukken.

JBC-leek

Als Antwerpen-shoppen ben ik een JBC-leek. Het was de eerste keer dat ik er binnenstapte. De collectie is vooral casual, en er zijn te veel prints naar mijn goesting. Wel vond ik er jeans in 32/34. Hoera! Die heb ik niet gekocht, wel een gestreepte trui voor 19.95 euro. H&M-prijs dus.

Het Torfs-gedeelte heb ik niet bestudeerd. Ik wilde immers vermijden om – alweer – met een paar schoenen naar huis te komen. Enfin, de winkel komt zeker op mijn lijstje van te bezoeken stores tijdens mijn shopsessies.

Plaats een reactie