The Woolpack Inn, Chilham, Canterbury, Kent

Chilham

Chilham

Tijdens ons Engels tweedaagse doorheen het graafschap Kent moesten we natuurlijk overnachten. Engeland associeer ik met bed & breakfasts, niet met onpersoonlijke standaardhotels (hoewel luxueus). Maar waar starten?

Chilham Castle

Chilham Castle

Ik startte bij de toerismesite van Canterbury maar bekte via Booking.com. Nu hoe moest ik kiezen. Ik kende niets van de plaatselijke aardrijkskunde, ik wist niet of wandelafstand een rol zou spelen. Dus koos ik op basis van comfort (toch wel), prijs (uiteraard toch ook) en romantiek. Jaja, wat melig, maar whatever. Had ik al verteld dat A. niet op de hoogte was van onze bestemming? Ik wilde hem verrassen en dat lukt niet met een Novotel of Hilton.

The Woolpack Inn

The Woolpack Inn

Mijn keuze viel snel op de Woolpack Inn in Chilham. Deze herberg bestaat al enkele eeuwen maar had vooral een kamer met hemelbed vrij. Ik heb altijd al in een hemelbed willen slapen.

Voor £99 kregen we een enorme kamer met hemelbed, tv en badkamer met ligbad! Zálig. Lekker persoonlijk. De uitbaters zijn charmant en de omgeving is pittoresk. Chilham is een rustig gehucht met zijn oude kerk, Chilham Castle, zijn marktplein en zijn B&B. Niet veel meer dan dat. Oh ja, een souvenirwinkel is er ook.

Kentish dish

Chilham

Chilham

Ik had geen restaurant gereserveerd. Omdat het hotel zo gezellig was, besloten we er te eten. Bovendien zag ik niet helemaal zitten om in het pikdonkere platteland links te rijden… na enkele glaasjes. Bovendien heeft de Woolpack Inn een aantrekkelijke kaart. A. koos voor gerookte zalm als voorgerecht, lamslever met bacon als hoofdgerecht en crumble als dessert. Hij was in de wolken. Ik koos de makreelpaté, de Ketish meat & ale pie soort stoofvlees in een vide en limoentaart als zoetigheid. Even lekker, al was mijn meat pie wat eentonig. Soit. Engels eten kan, ondanks de reputatie, van hoog niveau zijn. Bovendien was de bediening erg vriendelijk.

The Woolpack Inn

The Woolpack Inn

Als we dan toch kritisch zijn, merkten we op dat de verwarming niet opstond (brrr) en het is toch wennen dat buiten België en de lege borden zo snel weg moeten.

Dyouspknglsh?

Na het eten dronken we nog een Engels biertje (geen succes) en wilden we socializen met de klanten van de aanpalende pub. Helaas, hun Engels was geen BBC English en we verstonden er niets van.

Hoe dan ook, de Woolpack Inn verzorgde een zeer aangename avond en nacht. Een aanrader als je de regio verblijft.

The Woolpack Inn, Chilham
Nr. Canterbury, Kent, CT4 8DL
England, Great Britain

Benjamin

Plaats een reactie