Party review: Return to ‘Back To Antwerp’ (+ video)

Back To Antwerp, Wel Jong Niet Hetero, Red & Blue, 29.08.2008

Dat was dan Back To Antwerp, de eerste WJNH-fuif in Antwerpen in jaren en de holebifuif tout court in de metropool in maanden (jaren?). Ik was er geraakt, al scheelde het geen haartje of ik bleef thuis.

Storm, geen vervoer, geen geld? Neen, dat was het probleem niet het uur. Ik begin mijn avond graag op een christelijk uur. Maar omdat ik vooraf niet had afgesproken met de ene of de anderen, wachtte ik braafjes tot 23 uur vooraleer te vertrekken. Feestjes komen pas later op gang redeneerde ik en dus moest ik geduld uitoefenen. Maar elf is voor mij al laat om nog iets te starten.

Niet flauw doen, ik had gezegd dat ik er ging zijn en verwachtte wel oude bekenden te zien. Tegen 23.30 uur was ik binnen, maar veel (bekend) volk was er nog niet. Feestjes komen precies erg laat op gang. Pas tegen 00.30 – 01.00 uur was de zaal gevuld (niet tsjokvol, maar gevuld). Call me old fashioned, maar ik zie het nut of het plezier niet in om zo laat naar een party te komen.

Back To Antwerp, Wel Jong Niet Hetero, Red & Blue, 29.08.2008

Back To Antwerp, Wel Jong Niet Hetero, Red & Blue, 29.08.2008

Soit. De Red & Blue had extra schermen gekregen voor de grande première vanavond en ze hingen er al. De flatscreens geven een leuke visuele meerwaarde aan de Red & Blue. Je kan de visuals vergelijken met je Windows Media Player wanneer je een audio-CD draait. Op foto pakt dat niet echt natuurlijk.

Fuif zonder fuifmuziek

Veel anciens dus, Zaal Jacob-nostalgici, oudstrijders van Enig Verschil, een zwerm Flamingo’s, WJNH-mensen en veel lesbiennes. De ZJ-nostalgici kregen een verrassing van formaat te verwerken: de DJ raaide geen Kylie Minogue, Britney Spears of Madonna, maar wel remixen. Nou moe!

Enfin, ambiance was er. Tegen een uur of 3 was de leegloop al ingezet, en vertrok ook ik naar huis.

Fuiven in Antwerpen

Het was een fijn weerzien  met tal van mensen, en de muziekaanpak (geen Donna-muziek maar club tracks) zorgde voor een eigentijdse sfeer. Maar ergens geven ‘klassieke’ holebifuif precies een passé-gevoel… net als Donna natuurlijk…

Bekijk de foto’s hier.

Benjamin

Eén reactie

  1. […] Return to ‘Back To Antwerp’ (+ video) Dat was dan Back To Antwerp, de eerste WJNH-fuif in Antwerpen in jaren en de holebifuif tout court in de metropool in maanden (jaren?). […]

Plaats een reactie