De Jeugd van Tegenwoordig: de boerenstiel

In seizoen 1 van De Jeugd van Tegenwoordig maakten we mee hoe 24 jongeren van om en rond 16 jaar de strengheid van de jaren 1950 ondergingen. Dit jaar hetzelfde, maar dan in de Ardennen, op de boerderij. “Shit”, zullen ze hebben gedacht, en terecht: want ze zullen veel mest proeven.

Verrast om de verrassing

Het concept ‘boerenstiel’ belooft meer actie en variatie. Ook de leerlingen zijn, lijkt zo ,diverser. Niet alleen feestneuzen vs. nerds, ook luxepaardjes en casanova’s doen mee. Goede kandidaten hebben is belangrijk, of je show wordt een saaie boel.

Het viel me op hoe aangeslagen de tieners waren bijsprong in de tijd. Hebben verleden jaar niet gekeken? Dan weet je toch wat je te wachten staat: luxe weg, razzia’s, slecht eten.

Daarom was de woedeaanval van Jan Berckmans, hoewel als teaser al aangekondigd, toch opmerkelijk. Zijn die enkele weken niet te relativeren? Je weet dat je alles moet afgeven, in de pas moet lopen, je kapsel kwijt bent… en tja, het groeit wel terug.

Gespeeld?

Goede reality krijg je dankzij goede regie. Worden de meisjes bewust opgestookt door de productieploeg? En worden de leerkrachten niet getipt door de cameralui van Kanakna? Waarschijnlijk wel. Hoe kon tuchtprefect Heyse anders weten dat de jongens hun boxer nog aanhadden, en de tighty whity liever in de kast lieten?

Zo fel zal er wel niet aan toe zijn geweest, maar het resultaat is onderhoudend. Nu alleen hopen dat de clichés van vorige keer zich niet te veel herhalen.

De Jeugd van Tegenwoordig: de boerenstiel, donderdag 21.30 uur, VT4.

Blogs op Nieuwsblad.be.

Benjamin

33 Reacties

  1. Het was geweldig! Die leerkrachten kunnen toch écht goed acteren. Brrr, ik zou ons nonneke nie willen tegenkomen!

    Toch blij dat de puberteit lekker voorbij is, oeff! Dat emotioneel onevenwicht is wel grappig om te zien bij anderen, lol.

  2. ‘oii x

    egt top programma

    jan mooi ‘ee jong :p

    grtz

  3. […] niet graag toe) best wel leuk vind: De Jeugd van Tegenwoordig – de Boerenstiel. Ze hadden het er hier al over, maar ook ik vind het een amusant concept. Gasten en meiskes die compleet rebels zijn […]

  4. […] out in De Jeugd van Tegenwoordig: de boerenstiel Silke Hendriks uit Werm heeft in De Jeugd van Tegenwoordig: de boerenstiel haar coming out gedaan. Ze is fan van Standard de Liège en heeft al snel ruzie met zuster […]

  5. […] De Jeugd van Tegenwoordig: de boerenstiel We vinden weinig van De Jeugd van Tegenwoordig: de boerenstiel op YouTube. Enkele trailers ja, en de onderbroekscène. Mogelijk wordt later meer online gezet… […]

  6. OMG, geweldig programma ^.^

    en ik heb Jan in de fitness gezien whehe xD

  7. Wat een leegloop in DJvT

  8. lol ik zit bij Jan op school xD
    in limburg 😀

  9. Er zitten/zaten precies veel Limburgers bij. Of vergis ik me?

  10. Kweetnie, ma Jan zit bij mij op school in 4de of 5de jaar
    ben m al veel tegegekome 😀

  11. Proficiat je kent een BV van 15 minuten 😉

  12. De exit van Laurens Dendauw is een mooi voorbeeld van regie. ‘Toevallig’ vond hij de bagage in wat leek de turnzaal te zijn. Moest Ymke daar niet oefeningen doen als straf…?

  13. wie komter van kortrijk van de jeugd av ntegenwoordig?

  14. ey ik ben kimberly en ik zou heel graag mee doen aa de jeugd van tegenwoordig omdat ik de stap wil zette om er binnen te gaan enzo sterker te worden en mezelf leer kennen
    pleas kies mij

  15. Dii jan is Zoo Mooiie e :d
    ooh,, mjaa
    x

  16. Diie zit bij u op sgool niels? 😮
    x

  17. […] TV: De Jeugd van Tegenwoordig: de boerenstiel […]

  18. hoe kan je je inschrijven voor de jeugd van tegenwoordig 2008 ?
    laat me iets weten aub
    aja en silke is een goeie vriendin waar ik gisteren nog mee op stap ben gegaan groetjes uit limburg

  19. kij tof programma maar hoe kan ik mij inschrijveuh ??
    ***

  20. @ Emanuel
    ‘ Dat emotioneel onevenwicht is wel grappig om te zien bij anderen, lol. ‘

    Foei, foei, foei…

    Een goede gezondheid (video)

  21. ik kwil egt een ki gern mee doen aan de jeugd van tegenwoordige
    voor te kunnen kijken of jullie me kunnen kraken want het is nog niemandt geluk en tis een spel en ik kwil doa graag eens aan mee doen
    dank u

  22. […] De Cadettenschool, vanaf woensdag 8 oktober op VT4 Na een gewoon internaat (seizoen 1) en een landbouwschool (2) worden de tieners van De Jeugd van Tegenwoordig nu naar de militaire school […]

  23. Heey is er in 2009 opnieuw de jeugd v tegenwoordig?
    x x x

  24. Wellicht niet… wat kunnen ze nog straffer bedenken?

  25. jan is nu men liefje ^^

  26. te jongggggggggg

  27. ik zou graag willen mee doen aan dit programa om eens mee te maken hoe het leven vroeger was

Plaats een reactie