Kylie: White Diamond

I should be so lucky… ik vond vorige week een mailtje waarin stond dat ik gratis en voor niks naar de dvd-voorstelling van de Kylie-docu White Diamond in de Metropolis mocht gaan kijken. Zo gezegd, zo gedaan: ik nam Benjamin mee op sleeptouw en arriveerden in een zo goed als lege zaal. Nu jah, er zullen amper dertig personen ofzo gezeten hebben. Het verhaal begon tijdens de voorbereidingen van Kylie’s Homecoming tour, vlak nadat ze haar kanker overwonnen heeft.

My gay husband

Het verhaal begint als een bijna-love story met haar favoriete nicht, personal assistant en zoals ze hem zelf noemt ‘my gay husband’. Ze kruipt uit de put waar ze in zat en straalt zowel op podium als backstage. Het is niet enkel rozengeur en maneschijn: de ververling slaat doe en ze krijgt een dipje. Dit lost ze vakkundig op door een dagje op een parelwit(afgehuurd?) droomstrand door te brengen. After all she’s an aussie-girl, home is where the beach lies!

Zingen met Bono en Dannii

Zanger Bono en zus Dannii Minogue doen beiden in aparte shows een acte-de-présence en vervangen Robbie Williams in het duet Kids. De docu levert veel grappige maar ook donkere momenten. We zien hoe Kylie regelmatig jonge kankerpatiëntjes ontvangt en ze in tranen schiet. Dan maakt de zeemzoeterij plaats voor drama: tijdens een concert in Manchester is de diva ziek en geeft ze haar fans nog een laatste lied en excuus voordat ze de show halfweg verlaat.

Onderhoudend, maar liever live

Uit de docu leren we dat het sterrenleven niet altij zo geweldig is en er veel druk op je schouders komt te liggen. Het is een leuke en onderhoudende film die een boeiende kijk achter de schermen oplevert. We zijn blij dat we hem hebben gezien, maar zouden er nu niet bepaald geld aan uit geven. Ach, nog enkele maandjes wachten en we kunnen hare Australische hoogheid weer in levende lijve aanbidden. We’ll be there, Kylie!

3 Reacties

  1. Leuke docu, maar zou ’t niet kopen. En de zaal was erg leeg ja. Ook het gay gehalte viel tegen. Is Kylie van haar troon gevallen?

  2. We’ll be there toooooooooooooooooooo 🙂

  3. mja ik had de kans de film in Gent te zien, ook daar zat er maar 30 man, maar er was dan ook amper promotie voor gedaan, ik wist pas ’s maandags dat het die avond de voorstelling was…
    Ik vind de docu ook wel goed, het toon een goed beeld van hoe een tour eigelijk in elkaar zit.
    Ik heb hem wel gekocht, mede omdat het homecomming concert erbij zit, de hernomen show met nieuwe kostuums en nummers enzo, vind die wel sjiek
    ik zal er ook bijzijn in mei hehe, ben benieuwd…

Plaats een reactie