Homoseksuele cavia Colin had weinig om het lijf

Zondag 17 juni betekende de première op Nederland 3 van Colin, een korte cartoon over een 40-jarige homoseksuele cavia en zijn omgeving. Hij is single, en worstelt met het ouder woorden.

Uitzenduur

Loopt mijn klok achter? Neen, het loopt bewust voor. Maar toch heb ik de beginscènes van Colin gemist. Focus Knack kondigde 23.40 uur aan, GK.nl 23.50. Niet dus. Het moest ongeveer 23.30 uur zijn geweest. Vervelend hoor. Van VT4 zijn we dat gewoon, maar van de Nederlandse zender?

Het verhaal

Colin twijfelt of hij wel zou uitgaan. Heeft het nog zin? Dat gedoe? Maar wie niet buitenkomt, ontmoet niemand. Herkenbaar probleem. Verwijzingen naar Marlène Dietrich, wat aantrekken, “zie ik er goed uit?”. Dat soort dingen. Leuk bedacht, en niet te cliché.

Maar

Ik vond het maar niets. Het spijt me. Ik had het begin gemist en het kon me niet boeien. Bovendien werkt de wissel in tekenstijl op de zenuwen. Volgende zondag kies ik resoluut voor Battlestar Galactica.

Eén reactie

  1. […] de homocavia terug op Nederland 3 Colin, de homoseksuele cavia uit sQueeze, komt vanaf 22 juli terug op het scherm, telkens zondagavond […]

Plaats een reactie