TV: Holebiprogramma Pink Nation volgt shOut op, op Jim

Wie kent het holebi tv-programma shOut nog? In 2006 presenteerde Karolien Debecker shOut op JIM, een gesubsidieerd programma over en voor holebi’s. Bram Bierkens (22), bekend van Toast Kannibaal, werkt aan een opvolger: Pink Nation. Een eerste party is voorzien op 17 oktober in de zaal boven Grand Café Horta.

Holebiprogramma in de maak, Jelle Brans, Het Laatste Nieuws, 31.07.2009.

Bram Bierkens (22), bekend van het programma ‘Toast Kannibaal’, werkt aan ‘Pink Nation’, een groot project rond jonge holebi’s. Als alles goed gaat, volgt er later dit jaar nog een programma op JIM.

“Met het programma willen we jongeren een inkijk geven in de holebiwereld”, legt Bierkens uit. “Ik doe de presentatie en de interviews. Het uitgaansleven, BV’s, lifestyle en mode komen aan bod, maar we praten bijvoorbeeld ook met ouders die een lesbische dochter hebben, of we begeleiden jongeren die van plan zijn zich thuis te outen. Het gaat dus heel breed. Zowel frivole onderwerpen als integere verhalen komen aan bod, en dat allemaal in een fris, jong jasje. Onze uiteindelijke bedoeling is om jonge hetero’s een beter inzicht in de wereld van jonge homo’s te geven, in de hoop dat daar een beter begrip uit voortvloeit. Dat wij ook maar gewone jongens en meisjes zijn. Want recente cijfers bewijzen dat het met die aanvaarding toch nog niet helemaal juist zit.”

Subsidies

Het programma wordt, indien alles doorgaat, gemaakt in samenwerking met JIM. “Ze staan helemaal achter ons”, zegt Bram. “Maar omdat het nogal een duur programma is, rekenen we nog op subsidies van het Gelijke Kansen-kabinet van de Vlaamse overheid. Door de recente regeringswissel heeft dat hele proces wat vertraging opgelopen. Er zijn al verschillende opnames geweest, maar we wachten dus nog even om het op de buis te brengen. In afwachting organiseren we op 17 oktober een eerste Pink Nation Exclusive Party in de Antwerpse Horta. Hopelijk wordt dat meteen ook onze launchparty. Daarnaast zullen er nog verschillende evenementen georganiseerd worden. Zo komt er een online community.”

Bierkens bedacht het concept na zijn eigen outing als homo, eerder dit jaar. “Na mijn outing wilde ik opkomen voor andere holebi’s. Door open te communiceren hoop ik jongeren te helpen die nog in de kast zitten.”

4 Reacties

  1. Jongens, wa een zever, die gast verkoopt lucht, het laatste nieuws heeft zich laten vangen en jullie hier ook !! jim staat daar niet achter, programma gaat zeker niet door, de party is nu al een flop, zijn zangcarriere is onbestaand en bram is mediageil, en wil alleen in de belangstelling staan.

  2. Ik heb er ook maar mijn bedenkingen bij als ik zo de site bekijk. Maar ik geef het een kans, want elke stap is goed zeker?

  3. Stockholm vint ik een prachtige stad, alleen door de
    manier van bouwen.
    Het is op tientallen eilandjes gebouwd.
    Ik ben er nml zelf ook geweest,toen ik naar Sodertalje
    moest,omdat daar de fabriek van Scania stond.
    Ik moest daar zijn,omdat ik ploegbaas was van Scania.
    te Zwolle in Holland., van de motorentest afd..Alle
    mensen die ik daarvan nog ken neem eens contact
    met mij op willen nemen zou ik heel prettig vinden.
    09-09-28 E.Broekhaar E.B. ps zie amail adres

  4. Reactie op de stad Stockholm van E.B.
    e.broekhaar@gmail.com

Plaats een reactie