Resto: Lucy Chang

Aan de Marnixplaats op het Antwerpse Zuid vinden we Aziatisch weldoenster Lucy Chang terug. Het restaurantje straalt de ontspannen sfeer uit die we nodig hadden na een drukke week. Het warme en ervaren personeel zorgt er ook voor dat je je onmiddelijk op je gemak voelt en niet opgejaagd wordt.

Heerlijk dim-sum

Als voorgerecht neemt iedereen een dim-sumselectie die overheerlijk is: het deeg smelt op je tong en de vullingen geven aangename verassingen prijs. Als hoofdgerecht nam ik een Japanse wokgerecht met noedels en rundsvlees. Een klassieke maar geslaagde combinatie waar je de versheid in proefde.

Mijn tafelgenotes namen de Thaise curry schotel met kokos en kip en de Koreaanse rundsschotel met sesam. Beide dames waren erg te spreken over hun schotels.

Zachte desserts

Ik heb ook eens van de curry/kokosschotel geproef, heerlijk! Ik eindigde met een sojataartje en mijn tafelgenotes namen de lychees en rambutans gevuld met ananas. Het sojataartje viel klein uit maar bleek uiteindelijk toch de gaatjes te vullen en de tong te bevredigen.

Top prijs/kwaliteit

Wie zin heeft in een lekkere en kwaliteitsvolle Aziatische schotel zit bij Lucy Chang juist. De prijs is overigens ook meer dan juist, voor 25 à 30 euro heb je al drie gangen. De wijnen zijn degelijke klassiekers, de Merlot had een diepe en kruidige smaak die we zeker konden appreciëren. Een dikke tien ook voor het uiterst vriendelijke personeel.

4/5

Lucy Chang
Marnixplaats 17
2000 Antwerpen
03248 95 60
Geen reservaties mogelijk.

Plaats een reactie