Snelle shopping in winkelcentrum Stadsfeestzaal Antwerpen

Eindelijk heb ik de Stadsfeestzaal van Antwerpen kunnen bewonderen. Ja bewonderen, want de ruimte is prachtig. Klasse, standing, chic! Natuurlijk ben ik ook enkele winkels binnengestapt, en die zijn niet altijd even chic als de zaal. Een uitgebreide shopping was het niet, eerder een verkenning. Helaas was ik mijn fototoestel thuis vergeten.

Urban Outfitters
Interieur: Mix van belle époque en bouwwerfstijl, zeer geslaagd. Geïntegreerd in de Stadsfeestzaal.
Mannengedeelte: Zo goed als even ruim als de vrouwenafdeling.
Collectie: UO brengt een mix van goedkope huismerken en duurdere designers. Groot aanbod, maar niet mijn cup of tea. Ik val voor gekleder en klassieker.

Collection of Style (COS)
Interieur: Modern, grijs heerst.
Mannengedeelte: 35% mannen, 65% vrouwen. Geen slecht percentage.
Collectie: COS, de upstyle H&M-brand, brengt meer tijdloze maar toch trendy kleding. Betaalbare chic. H&M-prijzen + 25 à 50%.

Nike Antwerp
Interieur: Erg Nike, vergelijkbaar met United Brands. Amerikaanse sfeer.
Mannengedeelte: Teleurstellend klein ten opzichte van de vrouwenafdeling.
Collectie: Sportkledij. D’uh.

Cortefiel
Interieur: Spaanse retailer, verwacht een groot Zara-, Massimo Dutti, Springfield-gehalte.
Mannengedeelte: 30 tegen 70 voor de vrouwen.
Collectie: Stijlvoud, maar te ‘mijnheer’, te oud voor mij.

Crocs
Interieur: Crocs everywhere.
Mannengehalte: “nihil”. Het is vrouwen, kinderen en unisex.
Collectie: Crocs natuurlijk! Got to love them.

Urban Outfitters.
COS.
Nike.
Cortefiel.
Crocs.
Stadsfeestzaal.

Beeldjes door Just B&B.

Benjamin

Plaats een reactie