Resto: De Bleukenshoeve

Back to the roots

We zoeken het weer wat verder en trekken naar mijn bakermat: de Noorderkempen. Aan de grens met Limburg ligt de slapende gemeente Balen en het rustieke restaurant De Bleukenshoeve. Ik ging proeven met de mama. We namen beiden sliptongetjes met warme seizoensgroenten. De mama nam er een gratin bij en ik koos voor kroketjes.

Verser dan vers

De presentatie was simpel maar afgewerkt en het gerecht subliem. Akkoord, ik ben een hevige fan van tong. En we lieten ons vertellen dat de sliptongetjes door de patron in Nederland gehaald werden. De heerlijke vis werd met een goede en niet overheersende botersaus geserveerd, afgewerkt met lekker boterboontjes, groene boontjes en wortelschijfjes.

Zoetebekken in de aanval

We besloten nog een dessertje te nemen. De mama ging zoals verwacht voor een Dame Blanche en ik ging voor een bolletje kaneelijs en spekulaasijs. Al dat lekkers werd doorgespeld met een fruitsapje voor mezelf en een eerlijk huis-rosétje voor de moeder.

Ouderwetse charme, ontspannen sfeer

We bevonden ons in een gerestaureerde hoeve, mét open haard, die erg gezellig ingericht was . Gezellige charme zoals het hoort, maar het grootste verschil met de stad zit hem overduidelijk in de prijs. Samen betaalden nog geen 25 euro per persoon. Van zo’n lekkere maaltijd en zo’n prijs kan je in Antwerpen slechts dromen…

5 Reacties

  1. SliPtongetjes??
    Dit moet ik dringend ook eens proeven.
    En dan nog persoonlijk door de chef uit de Nederlandse sliPs gehaald.
    mmmmm lekker.

  2. Ja hoor, een specialiteit bij glad wegdek. 😛

    Het is aangepast. “A slip of the tongue” 😉

  3. Lieve schatten,

    De dees is nog niet zo dom als ze eruit ziet 😉
    Het is écht wel sliptong, voor meer info verwijs ik jullie graag door naar de Nederlandse taalunie.

  4. I stand corrected!

Plaats een reactie