Resto: L’Étoile

Happy birthday to me! Als belated birthday nam mijn zus me mee uit eten. Voor een fervent rookster als zij, is een restaurantbezoek tegenwoordig geen sinecure. Maar de aanhouder wint en de zus vond een resto met speciale rokersverdieping: l’Étoile in Boechout denkt aan de paffende medemens. Gelukkig was het etablissement rijkelijk voorzien van de laatste snufjes in airco en luchtverversing!

Vriendelijke bediening

We werden erg vriendelijk begroet en besloten de avond goed in te zetten met een borreltje champagne. Daar we niet veel honger hadden skipten we het voorgerecht. De zus en ik namen beiden een tonijnsteak vergezeld van een risotto met mascarpone en oregano, tomatencompote, courgetten met sojascheuten en afgewerkt met een aromatensaus. De wederhelft van de zus bestelde een kleurrijke en gevarieerde pikante wokschotel.

Hemelse risotto en perfecte tonijn

De risotto was à la minute bereid en smeltte op de tong, heeerlijk. De tonijnsteak was netjes bleu gebakken en niet te hevgig gekruid, de groentjes lekker en knapperig. Aan de andere kant van de tafel smaaktte de wokschotel ook goed af. Het porties waren goed uitgebalanceerd en lieten ons voldaan achter. Zelf nam ik een watertje erbij (beetje hoofdpijn) en mijn twee tafelgenoten bestelden en flesje heerlijke Pouilly-Fumé.

De laatste hap

Eigenlijk waren we al goed voldaan maar een blik op de desertenkaart oordeelde daar anders over. We namen alledrie iets anders: de zus een crème brulée, de wederhelft een kazenbordje (van kaasmeester Van Tricht) en ik ging voor een café glacé. Het was een eeuwigheid geleden dat ik dat nagerecht nog eens proefde, het smaakte eens te meer en na enkele pousse-cafés trokken we dan ook rond en voldaan huiswaarts.

Geen last van rook

Een ontspannen atmosfeer, gezellige inrichting, supervriendelijk en attent personeel en een menukaart om je vingers bij af te lekken… wat meer moet een mens nog hebben. Dankzij de electronica had je op de rokersverdieping geen last van een irritante geur, rookpluimen of prikkende ogen. Thuisgekomen stinken je kleren nog wel even hard, maar bon… we kunnen niet alles hebben. Ik kom toch zeker nog eens terug.

8 / 10

Binnensteenweg 187
2530 Boechout
info@letoile.be
www.letoile.be

Eén reactie

  1. tis boechout.. met oe

Plaats een reactie