Brasserie Louis

In de schaduw van de Zimmertoren in Lier kan je eten in Brasserie Louis, een recent gerenoveerd en modern ingerichte zaak. Ideaal om met wat vrienden een hapje te gaan eten.

Het interieur is modern, met veel grijs en hout. Het oogt warm, maar niet stoffig. Een muur met 1.400 identieke flessen wijn valt meteen op.

We hebben zin in vlees. Iedereen neemt een steak tartaar (€ 15,50), maar ik neem balletjes in tomatensaus (€ 11,50). Kinderachtig? Nee, lekker klassiek en ik had er zin in. Daarbij drinken we een Chileense huiswijn waarvan ik de naam en het jaar vergeten ben (ik ga niet eten met een notitieboekje).

We zijn tevreden over ons gerecht. De tartaar en de balletjes zijn klassiek, maar goed bereid. Bij het vlees krijgen we verse frietjes à volonté en kroketjes. Het is een brasserie, geen haute cuisine. Dat verwachten we ook niet. De wijn is lekker en fris. Als dessert neem ik een crème brulée. Gaat er steeds zoetjes in.

Van de bediening waren we toch wel wat minder tevreden. Erg vriendelijk en gemoedelijk, maar wel overhaast. Een maandag mag dan misschien een rustige avond zijn, er was geen reden om het te rushen. Jammer

Een 6,5/10. Niet slecht, maar ook niet “wow”.

Benjamin

Brasserie Louis
Zimmerplein 2
2500 Lier
03 488 77 40

Plaats een reactie