Film: Endgame

Endgame

Endgame van regisseur en auteur Gary Wicks (Casualty, Spooks) is een Britse gay polithriller uit 2001. Niet te verwarren met Endgame van Samuel Beckett (Waiting for Godot) of Highlander: Endgame.

Het verhaal

Tom (Daniel Newman) is een jonge prostitué en eigendom van maffiabaas George Norris (Mark McGann), die hem regelmatig uitleent om ambtenaren te chanteren. Maar na de zoveelste gewelddadige seksbeurt sterft Norris en moet Tom vluchten met zijn buren Max (Corey Johnson) en Nikke (Toni Barry). Wat niet naar de zin is van Dunston (John Benfield), een corrupte flik die Tom wil elimineren.

Op het randje

Endgame kreunt onder de clichés. De film komt traag op gang, Norris sterft pas halverwege het verhaal, en een corrupte flik die bewijsmateriaal kwijt wil, is niet echt origineel te noemen. Voor een thriller is alles behalve spannend.

Bovendien heeft Endgame als homofilm een homofoob bijsmaakje. Rentboy Tom is getormenteerd door een traumatische jeugd, en geeft toe dat de seks met Nikke (een vrouw) veel aangenamer was. Nogal raar voor een film die het holebifilmfestival van Philadelphia haalde.

Nèèèxt!

Trailer.

Eén reactie

  1. hoi,

    ik probeer de film echt overal te vinden in Nederland of via internet te downloaden maar ik kom alleen maar uit op buitenlandse site, ik wordt er hopeloos van want ik zou hem graag willen zien!
    Weet iemand misschien waar ik hem kan kopen/kijken?

    Groetjes,
    Amber

Plaats een reactie