Le bruit qui court

De restaurantcultuur in Luik (Liège) is anders dan in Antwerpen. De sfeer is meer ongedwongen, meer studentikoos, eerder gezellig dan geraffineerd. Een uitzondering is Le bruit qui court. Een trendy en naar Luikse normen duurdere zaak.

Menu

We kozen allebei voor het ontdekkingsmenu (menu découverte) voor 30 euro. Als voorgerecht neemt mijn tafelgenoot ‘verloren brood met geitenkaas’, en ik een scampicocktail met broccolicoulis: lekker gekruid en leuk bedacht. Het verloren brood is banaler, eerder een klassieke toast lauwe geitenkaas.

Als hoofdgerecht neem ik de kippenblokjes met een zacht curry-gembersausje, op een lauw slaatje. Lekker, mooi geserveerd, maar het is mijn beurt om maar flauw enthousiast te zijn. Mijn tafelgenoot heeft meer geluk: een brochette van gevogelte en scampi’s, omringd met bacon. Als echte carnivoor is hij wel in de wolken met zijn keuze.

Voor het nagerecht hebben we geen keuze: een zware maar lekkere chocoladetaart. Het eten heeft ons gesmaakt, maar de uitzonderlijk is het niet. Misschien lagen mijn verwachtingen te hoog.

Kader

Le bruit qui court is een trendy plekje. Het interieur is modern en er is veel bruit in de zaal, veel lawaai dus. Een gezellig diner en amoureux is het dus niet geworden. Maar ach. Oh ja, het restaurant is populair bij homo’s, en ligt in een nichtenbuurt (moest dat relevant zijn).

Luik is Antwerpen niet. De restaurantgewoontes beschrijven verdient een aparte reportage, maar toch hier enkele kenmerken: veel bistro’s met eerlijk eten tegen een lage prijs, over het algemeen is het goedkoper, restaurants zijn later open (Walen eten later dan Vlamingen, zeker in studentenstad Luik), en je laat er geen drankgeld achter.

Le bruit qui court krijgt een 7/10.

Le bruit qui court

Tel.: 04 232 18 18
Fax: 04 239 60 63
Boulevard de la Sauvenière 142
4000 Liège
http://www.bruitquicourt.be

3 Reacties

  1. Ik heb hier 1 keer gegeten, met een grote groep. Het duurde eeuwen voordat we ons maal kregen en echt geweldig eten was ’t ook niet.

  2. Het lang wachten was me minder opgevallen…

    En mja, een 7/10 is maar gemmiddeld

Plaats een reactie