DeRedactie.be: na de hetze is er Canvas

DeRedactie.be is één week na de officiële lancering nog steeds even chaotisch en gebruiksonvriendelijk. Dat de site lelijk of mooi is, blijft een kwestie van persoonlijke voorkeuren.

Bloggende (web)designers hebben al heel wat pijnpunten aangestipt. Te veel navigatie, te zwaar, inconsequente lay-out, … De-Red-Actie.be stelt zelfs alternatieven voor. Maar toch zijn er nog enkele puntjes over het hoofd gezien.

  • De mogelijkheid tot het vergroten van het lettertype. Je kan dat doen via je browser, maar een website van de openbare omroep zou die dienst moeten aanbieden.
  • Een archief à la Standaard Online. DSO is kampioen hierin, gevolgd door DeMorgen.be. Bij DSO krijg je de zoekesultaten met highlight van je gezochte term.
  • Alles moet opvallen, waardoor niets nog opvalt.

Maar, zoals eerder geschreven, we wennen er wel aan. Gelukkig is het videoprobleem dankzij Walter opgelost. Bovendien zal er wel wat lichtjes gesleuteld worden aan DeRedactie.be. Enfin, dat hoop ik.

Canvas

Waarom inspireert DeRedactie.be zich niet op de website van Canvas? Veel soberder en gebruiksvriendelijk, en eveneens voorzien van de nodige snufjes. Reactiemogelijkheden, video, updates. Alleen is dat zwart wat triest voor een nieuwswebsite.

Benjamin

7 Reacties

  1. het nieuwe nieuws is overigens ook niet écht mooi te noemen :-s

  2. Beide sites werden echter door één en hetzelfde bedrijf gemaakt 😉
    Waarom de een dan …. is en de andere perfect blijft natuurlijk de vraag.

  3. Zelfde bedrijf, ander team? Of andere opdracht?

  4. Hoe meer info, hoe meer werk/gewenning hé!

  5. Dat zwart van Canvas was me ook al opgevallen … is dat zwart niet in de mode? De laatste tijd zie ik veel sites of gerestylede in zwart. Ik dacht al: moest ik mijn ouwe WordPress ‘basic’ eens niet dringend vervangen?! Kan ik nog wel mee?

    Het was een tijdje geleden dat ik nog bij Jean Philip De Tender, netmanager van Eén, was langs geweest (de eerste keer was met champagne). Gezien dat ook hij donker gegaan is? Vast al lang. Zijn theme wou ik wel: zo classy, zo intelligent, zo in, zo’n beetje spontaan charming, zo helemaal bij hem passen – ik bedoel zoals ik hem uit zijn blog naar inhoud en vorm leerde kennen.

    Moet je mij zien in The Sausage Machine: oma (leer)blogt voort nu ze met pensioen is. Ach, toch nog dat trekje ‘schools’ en dus ‘saai’? Hoe kom ik daar van af?

    Ik heb in soldenshopping alvast roodkapjeslaarsjes gekocht. Grootmoeder met Roodkapjes laarsjes aan. Een tang op een varken? Kwestie van me wat te upgraden. Zou je die wel, vroeg mijn dochter voorzichtig. Ze is nochtans je reinste fashionista. Maar ze zag dat ik al ‘gevallen’ was en nu vindt ze ze toch wel hip. Ik zal er een fotootje van op mijn blog plaatsen. Niet dat de wereld wacht op mijn ‘zotte botten’, gewoon een prettig stapje in richting wereld(s).

    Canvas nog gelinkt in mijn laatste post (over webtrends 2007 en de voorspellingen 2008). Naar Phara, omdat ik dat zo’n mooie pagina vond en zo’n fijne vernieuwing. En omdat mijn (edu)blog ook een vrouwenblog is en een genderblog, ook een literatuurblog, een gedichtenblog, een taalblog voor Nederlands e.a., een Antwerpenblog, eentje met en voor ‘the new generation’ – met vier nieuwe jonge auteurs onder de 20: Mieke (missMieke), Line, Sven en Lindsay. Zij schrijven elke maand speciaal voor TSM een post!

    Genoeg, ik kan jammer genoeg weer niet zwijgen. Heb ik die auteurs (behalve missMieke) nog niet eens aangekondigd op mijn eigen blog, en ben ik zo loslippig van ze hier al te noemen.

    En nu ben ik vliegensvlug naar Jean Philip De Tender die op Weekend Knack blogt.

  6. http://www.deredactie.be
    Sterk gebracht…
    http://www.canvas.be
    Rustgevend gebracht…

    Beiden realistich gebracht 🙂

Plaats een reactie