Test: L’Oréal MenXpert Afslankgel

De weg naar een six-pack

Iedereen verklaart mij waarschijnlijk voor gek dat uitgerekend ik een afslankgel ga uittesten. Maar, ijdeltuit die ik ben, zat nog met een cm-dik laagje over mijn vermoedelijk sexy en zwaar-getrainde buikspieren. En ik wil toch eens één keer in mijn leven met blokjes op het strand paraderen. Alle middelen toegelaten dus!

Plakkerig goedje

De gel komt met een heuse handleiding die je strikt moet volgen wil je resultaten boeken. Insmeren, masseren, knijpen en als laatste inkloppen. Het lijkt wel een weekendje bij Jeff Hoeyberghs. Hoewel de verpakking beweert dat de gel nie plakkerig is moet ik mijn toch handen goed wassen. Op de buik trekt het wel goed in.

Opvallend chemisch

De gel zelf voelt fris aan, is fluo-oranje en ruikt naar chemische appelsien. Niet bepaald het lekkerste kwakje maar het doel heiligt de middelen zeker? Ondertussenben ik al drie weken bezig en eerlijk is eerlijk, er is merkbaar verschil. De buik voelt strakker aan en er valt minder ‘spek’ vast te nemen. Een vage afteking van ‘blokjes’ komt ook tevoorschijn.

Geen mirakels

De vraag stelt zich natuurlijk of het resultaat door de gel kom (een combinatie van verstevigende en afdrijvende ingrediënten) of gewoon door het opvoeren van de training. Mijn verdict: verwacht er geen wonderen van. Misschien dat het wel een beetje helpt maar uiteindelijk blijft regelmatig sporten en gezond eten de beste oplossing!

Oh ja, een tube kost 15 euro, te koop bij Di en Kruidvat. Niet écht goedkoop dus (sponsors mogen zich steeds aanmelden 😉 )

Eén reactie

  1. Bij dit artikel mis ik toch foto’s om je experiment te ondersteunen 😉

Plaats een reactie