Gezocht: toetsgroep onderzoek consumentengedrag holebi’s

Doctorandus Bert Vandecasteele (Universiteit Gent, Lessius Hogeschool) onderzoekt het consumentengedrag bij holebi’s. Hiervoor heeft hij een ‘controlegroep’ nodig. “Een aantal jaren terug heb ik een onderzoek uitgevoerd naar het consumentengedrag bij holebi’s (in vergelijking met dat van hetero’s) en kwam tot opmerkelijke resultaten. Ondertussen zit ik in de eindfase om het onderzoek te publiceren in een internationaal wetenschappelijk tijdschrift. Maar voor ik dit kan doen, heb ik nog wat extra hulp nodig.”

De oproep:
Je kent waarschijnlijk wel het cliché dat holebi’s kapitaalkrachtiger zouden zijn dan hetero’s en daarom ook een ander consumentengedrag zouden vertonen. De meeste holebi’s hebben namelijk minder/geen geld te spenderen aan kinderen en kunnen dus aan andere producten en diensten hun geld opdoen.

Ik heb een eerste onderzoek naar dit fenomeen uitgevoerd in Vlaanderen en kom tot opmerkelijke resultaten. Om deze resultaten in een internationaal wetenschappelijk tijdschrift te publiceren, dien ik nog een bijkomende terugkoppeling te doen naar de holebi-gemeenschap.

In de praktijk dien ik dus een aantal holebi’s samen te brengen om over dit onderwerp te discussiëren. Hierbij presenteer ik kort mijn resultaten waarna jullie respons van belang kan zijn om de resultaten goed te interpreteren.

Wil je meehelpen aan wetenschappelijk onderzoek naar holebi’s en op deze manier deze subgroep ook in de wetenschappelijke wereld zichtbaar maken? Wil je bovendien kans maken op Fnac-bons t.w.v. €10 elk? Dat kan door je in te schrijven voor deze groepsdiscussies. Je kunt kiezen tussen gesprekken in Gent (op maandagavond 13 augustus voor mannen en op donderdagavond 16 augustus voor vrouwen) of in Antwerpen (op zaterdagmorgen 1 september). Als je liever een individueel gesprek hebt, kan dat ook.

Voor dit alles kan je je inschrijven via deze link. Alle bekomen informatie wordt met de nodige discretie behandeld.

Dus, als je nog niets te doen hebt op één van deze data, schrijf je dan zeker in, want ik ben hopeloos op zoek naar meer volk om hierover te discussiëren… Oh ja, en laat gerust wat geïnteresseerde vrienden/vriendinnen van je zich ook inschrijven… kan het nog een gezellige boel worden!

2 Reacties

  1. Merci’kes voor het plaatsen van de oproep op je weblog! ‘k Zal er wel ‘ns ene trakteren 🙂

  2. Oh, no problem :). Zo zal je makkelijker kandidaten vinden.

Plaats een reactie