DeRedactie.be: nog zo slecht niet

DeRedactie.be en de restyling van het VRT Journaal moesten vandaag wel de hot topics geweest zijn in de Vlaamse Blogosfeer. Van afgrijzen tot ongeloof, van begrip tot een nuttige tips en wat ironie (of is het cynisme). Enfin, te veel commentaren om op te sommen. DeRedactie.be is duidelijk geen succes. Et alors?

Denken wij, fervente, beroemde en minder beroemde bloggers dat de VRT echt iets zal veranderen? Maar nee! En zeker niet meteen. Wat gaan we doen? Staken? Acties ondernemen zoals de Bond van Trein-, Tram- en Busgebruikers (BTTB) tegen de NMBS, klagen en klagen en klagen? Om dan over een maand een wijziging te bekomen?

Dream on, vrees ik. We wennen er wel aan. Dat DeRedactie.be erg Web 2.0 is moet ons de egotrip, de onbruikbare video-urls en de chaos doen vergeten. Dat lukt wel. Enfin, we kennen dankzij Houbi de verantwoordelijke: One Agency van Jo Coudron.

Hopelijk krijg ik ongelijk…

Benjamin

21 Reacties

  1. Wat mij momenteel interesseert ivm VRT…
    teletext: HOLEBITEXT- 738 ?

    Een diversiteitsprogramma
    met WJNH en zoveel méér …

  2. Op onze blogs geven we gewoon onze mening. Mijn bedoeling is in ieder geval niet om de VRT van gedacht te doen veranderen. Ze mogen doen wat ze vinden dat ze moeten doen. Er is ook altijd een kans dat over een jaar iedereen vindt dat ze hun tijd vooruit waren.

  3. Wie weet, maar ik betwijfel het :P.

    Een lite-versie zo al veel beter zijn… 1 kolom minder, minder portetten, minder “update”…

  4. Komkom, de website is oerlelijk, veel te druk en onoverzichtelijk.

  5. Sorry, kan er totaal niet door. Er zijn minimum standaarden waaraan een site gesponsord door de overheid moet aan voldoen. Punt uit.

  6. Er mist vanalles en er is vanalles te veel, maar gaat onze kritiek iets uitmaken?

  7. ’t Is me gelukt om video code te ook in wordpress.com te gebruiken 🙂

  8. Vond de vorige site ook beter, maar dat kan mogelijk gewenning geweest zijn. Ik vind het ook allemaal wat te druk en te onoverzichtelijk… het zal sowieso wennen worden! Eén voordeel waar ‘k allang op wacht: het integrale nieuws kunnen (her)bekijken 🙂

  9. En dat kun je al lang bij VTM, dus de VRT kan toch niet achterblijven?

  10. Ja, Jlajo…
    De grijze conservatieven vinden alles goed zoals het is?
    Maar er is zoveel dat beter kan.

  11. […] is één week na de officiële lancering nog steeds even chaotisch en gebruiksonvriendelijk. Dat de site lelijk of mooi is, blijft een kwestie van persoonlijke […]

  12. Wat ik me nu écht afvraag, is waarom mijn naam als tag bij deze post staat. Krijg je zo meer bezoekers naar je blog? Anders moet ik dat ook eens proberen…

  13. Hoi Sander

    Je staat ertussen omdat je één van de eersten was om over DeRedactie.be iets te schrijven. Brengt het meer bezoekers op? Moeilijk te zeggen, de WP-stats zijn niet zo getailleerd.

  14. Ik betwijfel het of het iets opbrengt, ik ben maar toevallig op deze specifieke post beland door mijzelf eens te googlen “for statistics’ sake”. Je moet “juliennesoep” bvb. maar eens opzoeken.

  15. En dan vind ik jouw recept.

  16. My point being: die ene post is populairder dan 3/4 van al m’n posts tesamen. En als ik dan écht moet kiezen, word ik liever met jullie blog geassocieerd dan met die ene post van een soeprecept.-_-

  17. Aaaaah OK 🙂

    Populariteit van een bepaald bericht is soms erg onvoorspelbaar.

  18. […] DeRedactie.be: nog zo slecht niet DeRedactie.be en de restyling van het VRT Journaal moesten vandaag wel de hot topics geweest zijn in de Vlaamse Blogosfeer. […]

Plaats een reactie