Timo Descamps doet coming-out en stelt vriendje Danny De Jong voor (+ video)

Danny De Jong

Musical- en tv-ster Timo Descamps (23, Mortsel) heft eindelijk zijn coming-out gedaan. Tijdens de Musical Awards in Nederland stelde hij zijn lief Danny De Jong (21) voor. De Jong speelt net als Timo in Kruistocht in spijkerbroek. Acteur Danny de Jong is niet te verwarren met het personage Danny de Jong uit Goede Tijden Slechte Tijden. Bekijk hier de video.

«Succes én vriendje gevonden in Nederland», Guy Van Vliet, Het Laatste Nieuws, 09.06.2009.

Timo Descamps, geblondeerd voor Kruistocht in spijkerbroek

Timo Descamps, geblondeerd voor Kruistocht in spijkerbroek

Timo Descamps (23) straalde gisteravond op het Nederlandse televisiegala rond de Musical Awards. Hij kreeg niet alleen een nominatie voor zijn hoofdrol in ‘Kruistocht in Spijkerbroek’, maar hij liep ook voor het eerst over de rode loper met zijn vriend, de Nederlandse acteur Danny De Jong (21). «’Kruistocht in Spijkerbroek’ betekende een omwenteling in mijn leven: de musical was een groot succes én er zat een leuke jongen in de cast», lacht Timo.

Timo, die in Vlaanderen furore maakte met ‘Spring’ en ‘Steracteur Sterartiest’, staat al een tijdje helemaal in de kijker in Nederland. Hij sleepte een belangrijke rol in de wacht voor Nederlands populairste jeugdserie ‘Spangas’ en dankzij ‘Kruistocht in Spijkerbroek’ werd hij ook genomineerd voor een Musical Award. De Nederlandse pers speculeerde bovendien openlijk over een verhouding tussen Timo en Janke Dekker, zijn vrouwelijke tegenspeelster in de musical. Er hing wel degelijk romantiek in de lucht, maar dan met iemand helemaal anders: «Dat de pers schreef over een relatie met Janke was dé grap bij de cast. Iedereen wist daar al lang dat ik samen was met Danny.»

Geen verhaaltjes

Timo en Danny, die enkele weken geleden gingen backpacken in Scandinavië, vullen elkaar perfect aan. Dat was gisteravond duidelijk zichtbaar. Waren ze de voorbije weken nog heel discreet tijdens hun bezoeken aan de studio van ‘Op zoek naar Maria’, dan liepen Timo en Danny gisteravond voor het eerst als paar over de rode loper bij het grote televisiegala rond de Musical Awards. Stralend in hun pakken van Les Hommes werd het jonge paar omzwermd door tientallen fotografen en cameraploegen. Voor Timo was het genieten, maar ook aanpassen: «Het voelde onwennig aan, omdat ik mijn privéleven tot nu altijd afgesloten hield. Alleen mensen uit mijn directe omgeving weten al sinds m’n 16de hoe de vork aan de steel zit. Tijdens mijn deelname aan ‘Steracteur Sterartiest’ werd me soms gevraagd of ik op meisjes of jongens viel, maar ik vond dat allemaal te persoonlijk. Nu zit ik voor het eerst in mijn leven in een goeie, stabiele relatie. Het is gewoon leuk dat Danny overal bij kan zijn, zonder dat ik een verhaaltje moet verzinnen om zijn aanwezigheid te verantwoorden.»

Liever langzaam

Dat Danny in Nederland woont, zorgt voorlopig niet voor druk op de relatie, want dankzij zijn succes daar is Timo nog voortdurend in Nederland aan de slag: «In juli starten we weer met de opnames van ‘Spangas’: ik ben vanaf september op Nederland 3 te zien. En er komen extra voorstellingen van ‘Kruistocht…’ van eind september tot januari, dus we blijven zelfs samen op het podium staan!» Heeft Timo prompt succes in Nederland, dan bleef na zijn derde plaats in ‘Steracteur, Sterartiest’ de verwachte grote doorbraak in Vlaanderen uit. «Ik ben misschien niet het voorspelde meisjesidool geworden, maar om eerlijk te zijn: ik heb het liever op deze manier. Langzaam iets opbouwen, hard werken en dan later de vruchten plukken.»

Timo Descamps volgde samen met Pieter Van Keymeulen musicalschool in Antwerpen. Beiden speelden ook in Spring.

5 Reacties

  1. […] Timo Descamps doet coming-out en stelt vriendje Danny De Jong voor (+ video) Musical- en tv-ster Timo Descamps (23, Antwerpen) heft eindelijk zijn coming-out gedaan. Tijdens de Musical Awards in […] […]

  2. […] Timo Descamps doet coming-out en stelt vriendje Danny De Jong voor (+ video) […]

  3. En wat zijn we weer allemaal jaloers

  4. […] Timo Descamps (23) heeft voor zijn hoofdrol in Kruistocht in Spijkerbroek de Vlaamse Musicalprijs voor […]

  5. […] die nu in Ravels woont zal nooit zijn onderbroek uittrekken voor de camera. Hij en zijn lief Danny de Jong zijn best jaloers, maar Timo verwacht niet dat een filmkus een probleem zal […]

Plaats een reactie