Red & Blue straalt terug meer seks uit

Toen in de zomer van 2006 homodiscotheek Red & Blue een makeover kreeg, werd niet alleen het interieur aangepast, maar ook het concept. De muziek werd commerciëler, de barjongens hielden hun T-shirt aan, de bezoekers liefst ook, en cartoonventjes illustreerden de flyers in plaats van de afgetrainde modellen. Maar vandaag is dat niet meer waar.

9 september 2006. Red & Blue heropent en lanceert gewijzigde partyconcepten, die een jonger en ja braver publiek moesten aantrekken. Want, zo stelden Ludo Smits en Patrick Aertsen toen, de jeugd van tegenwoordig wordt juist afgestoten door dat hoog seksgehalte en die fitnessfreaks. Een onderneming moet uiteraard blijven vernieuwen en nieuwe mensen naar de zaak lokken.

Maar vandaag is het sixpackmodel weer helemaal terug. R&B gaat precies terug ‘harder’. De flyer voor het verjaardagsfeest illustreert dat. Een halfnaakte man in een gouden kooi. Maar ook andere flyers (ze vielen dinsdag in de bus) tonen weer de ‘klassieke’ ontblote torso’s.

Back to basics

Het lijkt wel een terugkeer naar de oude waarden. Naar zekerheden. Maar is dat zo verwonderlijk? Red & Blue haalt meer dan een derde van de klanten uit het buitenland, en niet-Belgische homo’s verkiezen meestal een hardere scene. Zeker diegene die aan homotoerisme doen, verkiezen liever geen brave bedoening. Bovendien gaat de (piep)jonge garde meestal toch elders uit.

R&B was even een twijfelaar, tussen de ‘zachte’ en de ‘harde’ aanpak, maar lijkt nu resoluut terug voor ‘hard’ te kiezen. In plaats van half en half tussen twee doelgroepen te schipperen, kiest R&B voor de echte gay discoganger. Die lust wel meer seks in de atmosfeer. Al zijn we nog mijlen verwijderd van bv. een La Démence in de Fuse (Brussel), en ik verwacht ook niet meteen Club Flesh terug.

Benjamin

8 Reacties

  1. Ze zullen toch nog hard moeten werken aan hun flyers, want ze zien er sinds de zomer van 2006 niet uit! 😉

  2. Hoe toevallig dat je dat stelt ja… want wie ontwierp de flyers pre-2006? 😉

  3. Ik vind dat ’t keteneffect wel doorheen het gehele lettergama mag lopen. 😯
    😆
    Zo’n dansvloer is ook wel een sexy gebeuren. 😳
    Maar het uitgaan is niet louter sekstoerisme.
    It’s fun…

    Dat homo/lesbo zijnde zo sterk als sekspunt verkocht wordt.
    Nou ja, we gaan de nacht ook niet als hetero doorbrengen.

  4. @We zijn eruit geknikkert onder het mom “te duur” *kuch*

  5. Mja, ik denk dat ze het nu zelf doen.

  6. Zo zag ik de flyer voor de Antwerp Pride langs komen bij een van de organisatoren. Ze zouden die jongen eens moeten contacteren!

  7. […] van de avond: een oude brandweerwagen reed binnen en daarop begonnen enkele hunks te strippen. Ook dat hoort bij Red & […]

  8. […] de zaal moesten de shirts liefs aanblijven. Maar sinds begin 2008 keert de R&B daarvan terug. Al enige tijd zijn de blote basten geen taboe meer. Smits en de zijnen constateerden immers in binnen- en buitenland dat ruig (weer) […]

Geef een reactie op Red & Blue doet het met Eurocreme voor nieuwe Club Flesh « Talk of the Town Reactie annuleren